Nocturne 2012

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

Ben je er bij op 4 februari?

Ja natuurlijk, hoe later op het jaar hoe schoner het volk.
14
82%
Nee helaas, zolang kan ik niet wachten.
3
18%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#61 Bericht door eeuwige reiziger »

FiSh schreef: Ik zou rond 18u vanuit Gent willen vertrekken, wie rijdt er mee? Wat is de aangenaamste weg? Langs de (Kortrijkse)steenweg weet ik het wel zijn, maar er moet toch een leukere manier zijn om er te geraken?
Door dat vrijliggend fietspad vind ik de Kortrijksesteenweg best nog wel te pruimen. Er zijn natuurlijk wel aangenamer fietswegen... Dat spreekt voor zich.

Gent is natuurlijk vrij groot, zodat het me moeilijk valt te zien wat de ideale startplaats is. In het verleden heb ik al eens de volgende route gevolgd: Watersportbaan - Drongen - Landegem - Schipdonkkanaal - Nevele - Vinkt - Aarsele - Oude Gentweg - Kanegemstraat - Tielt. Dat rijdt vlot.

bicky schreef: Twijfelaars
Pleeboy
Eeuwige reiziger
Wouter
Nu gaat de nocture eens bij m'n achterdeur door... Moeder natuur heeft ervoor gezorgd dat ik er niet bij kan zijn. 'n Andere heugelijke gebeurtenis eist nu eventjes al de aandacht, tijd en energie op.

Amuseer jullie!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
flevobike
Neo Prof
Berichten: 157
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 2:24
Postcode: 2040
Fiets: M5 20/20 en M5 28/20
Locatie: Zandvliet
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#62 Bericht door flevobike »

Ondanks eerdere toezegging zal ik toch verstek moeten laten gaan. Mijn echtgenote heeft wegens medisch-klimatologische redenen haar veto gesteld tegen deelname. Het verleden heeft mij geleerd om dit soort veto's niet te negeren :( Voor diegenen die wel rijden : have fun :) =D>
M5 20/20, M5 28/20, Ice Trike Sprint 1-26, FAW II
Niet elke rit hoeft een race te zijn.

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#63 Bericht door FiSh »

[b]deelnemers[/b]
Bicky
Halepole (dieter) (overnachting)
FrodoriC (overnachting)
Capojan
Fish

[b]Twijfelaars[/b]
Pleeboy
Wouter
Marksje

Ik hoop dat ik niet de enige open ligger zal zijn... het ziet er naar uit dat het een koud nachtje gaat worden brrr

Ik heb gezien dat de LF-53 van Gent naar Tielt gaat, weet iemand (eeuwige) of die nog goed uitgepijld staat?
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#64 Bericht door anne »

filip,
daarom ga ik niet mee!
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#65 Bericht door crash-quest-dummy »

ik ga passen.
beterschap, en dan maar langs deze weg :
ne gelukkige nievejaar !
Stop Fueling Around

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#66 Bericht door eeuwige reiziger »

FiSh schreef: Ik heb gezien dat de LF-53 van Gent naar Tielt gaat, weet iemand (eeuwige) of die nog goed uitgepijld staat?
Van dat traject heb ik op verschillende tijdstippen en bij uiteenlopende gelegenheden brokjes en stukjes gereden. Ik herinner me echt niet meer of het overal (nog) goed aangeduid staat. Bijkomend probleem is dat dit een van de LF's is die hoogstwaarschijnlijk (tenzij wij, fietsers, eens flink kabaal maken bij de verantwoordelijken van Grote Routepaden...) dezelfde richting zal uitgaan als Bekaert Aalter. M.a.w. de kans is heel groot dat er geen peter meer is die de verf herschildert...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#67 Bericht door CapoJan »

Heren,

gezien de weersomstandigheden weet ik niet of het wijs is om morgen van Gent tot Tielt te rijden. Kou is niets, maar 35 km door sneeuw ploeteren lijkt me niet erg verstandig. Ook ter plaatse zal er wel overal een wit laagje liggen...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#68 Bericht door bicky »

De nocturne van 2012 lijkt vervloekt. :evil:
De sneeuw zal morgen ook nog blijven liggen op de kleine wegen dus ....
Mijn chaufage is ook gesneuveld in de werken :cry: dus is het ook erg koud bij mij thuis.

Zal dus voor volgens jaar zijn jammergenoeg.

Gebruikersavatar
flevobike
Neo Prof
Berichten: 157
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 2:24
Postcode: 2040
Fiets: M5 20/20 en M5 28/20
Locatie: Zandvliet
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#69 Bericht door flevobike »

Misschien uitstellen in plaats van afstellen, dan is Graddus misschien ook weer genezen 8) 8) 8)
11 en 18 kan ik niet, 25 wel :wink:
M5 20/20, M5 28/20, Ice Trike Sprint 1-26, FAW II
Niet elke rit hoeft een race te zijn.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#70 Bericht door bicky »

flevobike schreef:Misschien uitstellen in plaats van afstellen, dan is Graddus misschien ook weer genezen 8) 8) 8)
11 en 18 kan ik niet, 25 wel :wink:
Dat is dan Graddus zijn zaak, ik nam gewoon de datum over omdat er veel personen ingeschreven waren.
uitstel is afstel is altijd gebleken.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#71 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Heren,

gezien de weersomstandigheden weet ik niet of het wijs is om morgen van Gent tot Tielt te rijden. Kou is niets, maar 35 km door sneeuw ploeteren lijkt me niet erg verstandig. Ook ter plaatse zal er wel overal een wit laagje liggen...
Sneeuw gaat nog, maar aangestampte, spekgladde sneeuw, dat is een ander paar mouwen. Ook de onzekerheid die je als fietser wel eens overvalt als je een of andere wagen ziet afkomen... Vandaag ben ik in de vliegende sneeuw van Jan Palfijn naar huis gereden. Ergens na vier uur. In Drongen werd ik al geconfronteerd met enkele onzekere automobilisten, en juist daar heb ik schrik van. Dergelijke mensen zijn in staat om plotselinge manoeuvers te maken die je gewoon niet kon inschatten... Gelukkig heb ik de rest van de terugreis onder goed gesternte kunnen afmalen. Flink neerdwarrelende sneeuw tot in Landegem. Dan verder op een nog maagdelijk of nauwelijks bereden sneeuwtapijt. Vanaf Bellem echter was de sneeuw door wagens al flink aangekoekt en naarmate ik Ruiselede naderde voelde ik de ondergrond steeds gladder worden... Dan wordt het minder leuk. Maar gelukkig was thuis dan al heel dichtbij.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#72 Bericht door Ronnius »

Vanavond na het werk in het naar huis rijden:
Toen ik van de Antwerpse steenweg af moest het Rozebroekenpark in stap ik af om te voet de straat over te steken.
Was ff slikken toen naar een auto uitkwam en die, als hij op zijn vak op de steenweg komt, een schuiver zet en stil komt te staan op het fietspad. Ik zou zo ongeveer daar geweest zijn als ik rechtdoor had gemoeten....

Nu kom ik ook niet met wielen op straat als het niet echt nodig is.

Trouwens de nocturne interesseerde me wel, maar ik moet snachts nog naar huis terug kunnen. Mijn rug(spieren) laat het niet toe om zomaar ergens op een matje te gaan liggen slapen. En in die temperaturen nu met een open ligfiets? Mijn voeten zijn echte koukleumen!
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#73 Bericht door mathias »

wegens een druk weekprogramma ben ik nu pas aan de laatste updates toegekomen waardoor ik laat ben met reactie, mijn excuses hiervoor:
-om te beginnen het allerbeste voor Mark. laat u goed verzorgen zodat je er snel weer bovenop bent en vooral veel drinken... al is jenever vermoedelijk niet de juiste drank.
-@Bicky: ik las zopas je berichtje dat jij het overgenomen hebt (ondertussen had). ik had me graag bij Filip aangesloten zoals eerst gepland voor bij Mark. Ik sluit mij ondertussen echter ook aan bij deze die het sneeuwploegen niet goed zien zitten. ik heb dat één keer geprobeerd met de ligfiets en dat heeft me een nieuwe derailleur gekost door een enthousiaste schuiver. met de rechtopfiets ammuseer ik mij beter in de sneeuw.

uitstel of afstel, wat het ook wordt, ik hoop dat de volgende nocturne ook in mijn agenda past!
Mathias

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

Re: Nocturne 2012

#74 Bericht door lieve »

nog een geluk dat ik mijn buurman daarnet op straat tegen kwam of moet ik wat meer het forum lezen :oops:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Nocturne 2012

#75 Bericht door Wouter D »

anders was je voor niets naar nederland gereden :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie