RONDE VAN VLAANDEREN

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

RONDE VAN VLAANDEREN

#1 Bericht door Duckjibepete »

:idea: Wie heeft er al de ronde meegereden? :?: http://www.sport.be/cycling/rondevanvlaanderen/2005/nl

En zou dit mogelijk zijn met de ligger? Als je de hellingen bekijkt zijn het er wel wat... en qua stijgingspercentage is het niet min... :roll:
ride to live, live to ride

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: RONDE VAN VLAANDEREN

#2 Bericht door Ward De Meyer »

peter schreef::idea: Wie heeft er al de ronde meegereden? :?: http://www.sport.be/cycling/rondevanvlaanderen/2005/nl

En zou dit mogelijk zijn met de ligger? Als je de hellingen bekijkt zijn het er wel wat... en qua stijgingspercentage is het niet min... :roll:
Ziet er wel tof uit!!!!!
Een echte grenzenverlegger...
Ga je de 256 km volledig rijden of kies je voor de 140?

Ik heb wel zin om te gaan, met een gewone ligfiets moet da wel lukken geloof ik :D
Valt dit niet samen met het ligfietstreffen :? ???
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#3 Bericht door lmoens »

Ik heb de RVV nog maar één keer gemist (door sleutelbreenbreuk). Als ik het goed voor heb wordt de ronde op deze manier voor de zesde of zevende keer gereden. Voor die tijd deed ik het parcours op mijn eentje of met een paar vrienden, telkens met de bukfiets wel te verstaan. Ook dit jaar plan ik om mee te doen en ook met de bukfiets.
Op de vraag of het realistisch is om dit met de ligger te doen durf ik ronduit te zeggen: NEE. Toch zeker niet op die dag.
Ik zou hetvolgende opmerken:
Het lijkt heroïsch om het ganse trajekt te doen tussen Brugge en Ninove maar besef dan wel dat je 140 km op een "fietsonwaardig" parcours fietst. De organisatoren doen geen enkele moeite om een mooi parcours uit te stippelen, ze nemen gewoon de ronde van de profs over. Die hebben de grote wegen voor hen alleen ter beschikking maar de wielertoeristen moeten op de (veelal onmenselijke) fietspaden rijden en dit tot het naderen van de vlaamse ardennen.
Vanaf de oude kwaremont zit het parcours overvol. Dit geeft wel een speciale (gezellige ?) sfeer, maar als je op steile kasseihellingen komt zoals Patersberg, Koppenberg of muur v Geraardsbergen (waar dan ook de MTB'ers samen de racers overkomen), dan is het met een bukfiets al een hele kunst om tussen het kluwen door boven te geraken. Met een ligger lijkt mij dat quasi onmogelijk want als er dan nog zonodig een volgwagen tussen zit die op zo'n steil stuk blokkeert, dan is het hek helemaal van de dam.

Dan heb je nog het logistieke probleem nl starten in Brugge en aankomen in Ninove. Op te lossen natuurlijk maar het komt er toch bij.

Starten en aankomen in Ninove is ook al een hele klus omwille van de immense drukte en het nijpend parkeerprobleem. Dat los je misschien best op door te parkeren op 10 km van de start en dan met de fiets verder.

Toch is de ronde een speciale sfeer, enkel vergelijkbaar met Tilff-Bastogne-Tilff. Misschien ook al omwille van het meestal grauwe weer.

Voor de liggers lijkt het mij veiligst om de ronde op een andere dag te rijden.

Ik ben alvast van de partij op 2 april voor het parcours van de finale. De aanloop vanaf de kust en de eerste lus (met al die kasseien) die schrap ik. Ik heb al genoeg kasseien gedaan.

Wie eventueel interesse zou hebben om de ligger de finale eens te rijden op een ander tijdstip, laat maar horen en doe een voorstel, ik ken de weg.

grtn
Louis
Laatst gewijzigd door lmoens op wo 23 feb 2005, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#4 Bericht door Duckjibepete »

:? heb mijn mtb al klaar staan, en slicks zijn in aantocht... dacht wel dat met 22 km kassei, waarvan het grootste gedeelte omhoog met 12000 deelnemers vorig jaar, niet echt iets is voor de ligfiets. Spijtig, maar zoals je al zei, we moeten dat eens op een andere keer doen met ligfietsers samen. Ik ben van plan om de 140 km te rijden, start en aankomst in Ninove, samen met enkele vrienden.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#5 Bericht door graddus »

Gij zijden schone, eerst aan mijne kop zagen of ik mee wil fietsen en dan gauw iets afspreken met van die ouwerwetse bukkers :twisted:

Gast

#6 Bericht door Gast »

ik heb vorig jaar meegedaan met de mtb (wel de tocht voor mtb's -> de 75km), qua organisatie nix op aan te merken, goed parkoer (toch voor mtb),goede bewegwijzering, alleen op de kritieke punten (vb de muur -> veel volk). Ik ga dit jaar normaal gezien ook terug meedoen met de mtb, ben alleen nog aan het twijfelen over de 50km of de 75km voor mtb's. Qua conditioneel sta ik nie zo ver zoals vorig jaar, en vorig jaar hebik wel gemerkt datik die conditie nodig had voor die 75km lange, vlaamse ardenne af te werken! En zoals hierboven al eerder vernoemde het is gene dag om met uwe ligger da parkoer af te legge!

gert
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 jun 2004, 10:22
Postcode: 9450
Fiets: gele hurri sport
Locatie: haaltert
Contacteer:

ronde van vlaanderen

#7 Bericht door gert »

Heb Ronde reeds vijf maal gereden met bukfiets (2x 255km en 3x140).Kan beamen dat op de hellingen het een hele drukte is (velen blijven ter plaatse staan trappelen wat de doorstroming niet ten goede komt). Maar bij de 255 komt men meestal op de hellingen als de grootste troep al gepasseerd is (allé bij mij was dat toch het geval :P ) Het aantal bukfietsers op de 255 is veel minder dan die op de andere afstanden plus dat door de lengte de deelnemers per km op den duur heel dunnetjes begint te worden. Dus als men met de ligfiets de Ronde wil doen en de unieke sfeer wil opsnuiven dan denk ik dat de 255 haalbaar moet zijn. :wink: kWil volgend jaar de Ronde met ligfiets doen (heb nog maar recent een tweedehands Hurri gekocht en dus nog onvoldoende geoefend om nu al der in te vliegen). Trainen op hellingen en kasseien is de kunst :wink: Eventueel kunnen we volgend jaar met enkele liggers het eens proberen :?:

Doei....... Gert met de gele hurri \:D/

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#8 Bericht door Duckjibepete »

:wink: is genoteerd! we zijn toch al van plan om de ronde als toertocht te doen, niet de 250 km dan, maar denk aan de 160... daar zitten alle hellingen in, weten we direkt of we achteraan een 32-11 moeten steken of niet hé :D
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#9 Bericht door marini »

gaan we daar in een keer nen datum op plakken zodat de graddus dat in zijne agenda kan zette?
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#10 Bericht door Duckjibepete »

Mark, da is genoteerd hé in uwen agenda! :!:
ride to live, live to ride

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#11 Bericht door Ward De Meyer »

peter schreef:Mark, da is genoteerd hé in uwen agenda! :!:
Ah gaan er mensen toch al liggend meedoen?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#12 Bericht door Wouter D »

volgend jaar zie ik het wel zitten mee te liggen in de ronde
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#13 Bericht door graddus »

peter schreef:Mark, da is genoteerd hé in uwen agenda! :!:
Manneke ik kan nu al niet volgen, en ik zit nog niet op mijn fiets, wa bedoelde nou eigenlijk? :evil:

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#14 Bericht door Duckjibepete »

:!: ronde van vlaanderen, de 140 km dan, zie http://www.sport.be/cycling/rondevanvlaanderen/2005/nl/ , als kalendertocht. Kijk ook op http://www.lechampion.nl/lc/08/klasoverz.html :wink:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#15 Bericht door Wouter D »

maar dan op een andere datum, enkel met ligfietsers.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie