Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#1 Bericht door Filip »

Op zondag 18 september 2011 organiseert de Stad Gent opnieuw een autovrije zondag. Dit jaar staat de autovrije dag in het teken van het thema wandelen en fietsen.
zie http://www.gent.be/eCache/THE/4/138.cmVjPTE3MDYzMg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En met de Gentse Liggers plannen we ook dit jaar een toertocht van zo'n 50km, volgens het principe "de snelheid van de traagste":
Verzameling om 10u00 op Sint-Pietersplein in Gent
(niet te verwarren met het Maria Hendrikaplein voor Sint-Pietersstation)
GL-tochtje ten Oosten van Gent in de regio Melle - Wetteren - Laarne - Destelbergen, om zo terug te komen richting Blaarmeersen.
Er is een stop onderweg, na een 25km (in café De Kapelle zijn ze ons tegen een uur of 11u20 à 11u30 te verwachten).
's Middags kunnen we iets eten in de Blaarmeersen in de Beach House (= nieuwe benaming Piereput) (eigen lunchpakket mee te doen of daar snacks aan redelijke prijzen).

Hieronder de track, voor wie gps heeft.
Ook te zien op http://www.routeyou.com/route/view/3754 ... st-2011.en" onclick="window.open(this.href);return false;

In de namiddag kunnen we naar de open deur dag bij FIETSER.BE:
Dries houdt dan de opening van de kersverse locatie na verhuis naar de Lousbergkaai 33 te Gent!
Ik ben benieuwd!!!

En in de latere namiddag kunnen we dan naar Sint-Pietersplein waar om 16u30 de extra-editie van Trapkracht van start gaat:
Dit is het inmiddels traditioneel geworden toertochtje op de Gentse kleine stadsring, een soort langzaam-aan aktie waarbij we in de verf zetten dat wij als fietsers het verkeer niet hinderen, maar zelf het verkeer zijn).
Hopelijk met een even massale en diverse opkomst als andere jaren. Als ligfietsters een kans om ons daar zeker te laten zien.
Bijlagen
GentFietst11.gpx
(93.72 KiB) 194 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Filip op za 10 sep 2011, 16:24, 12 keer totaal gewijzigd.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Filip schreef:Op zondag 18 september 2011 organiseert de Stad Gent opnieuw een autovrije zondag. Dit jaar staat de autovrije dag in het teken van het thema wandelen en fietsen.
Organiseren we naar aloude gewoonte weer een tochtje in het Gentse?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#3 Bericht door Piet Piraat »

eeuwige reiziger schreef: Organiseren we naar aloude gewoonte weer een tochtje in het Gentse?
Das goed. Ik kom tegen eind augustus met een voorstel af. Het enige dat ik moet weten is aantal gewenste kilometers. Ik zorg dan voor een route waarbij we stukken autovrij Gent afwisselen met stukken autoluwe fietspaden in groot Gent.

Dan nog het volgende: Vorig jaar werd op het einde van de autovrije zondag een tocht rond de ring van Gent gereden. Dit met honderden fietsers. Ook wij met de Gentse Liggers hebben dit gedaan. Dit was het hoogtepunt van de autoloze zondag. Die rit werd georganiseerd door de stad Gent en was een groot succes (in tegenstelling tot het ter lucht laten van de burgemeester).
Dit jaar zou die rit rond de ring niet worden georganiseerd! Want hiervoor wordt ook de R40 autovrij gemaakt, en dit hindert de automobilisten!?! Trapkracht zou zijn schouders eronder zetten om als kritische massa toch de ring rond te rijden. Wij kunnen met de Gentse Liggers dit initiatief steunen door mee te rijden.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#4 Bericht door bicky »

Piet Piraat schreef:Dit jaar zou die rit rond de ring niet worden georganiseerd! Want hiervoor wordt ook de R40 autovrij gemaakt, en dit hindert de automobilisten!?! Trapkracht zou zijn schouders eronder zetten om als kritische massa toch de ring rond te rijden. Wij kunnen met de Gentse Liggers dit initiatief steunen door mee te rijden.
Hindert de automobilisten?? het is toch autoloze zondag??
De rit rond de binnering was vorig jaar de max. Het zou dan gewoon verzamelen zijn op het sintpietersplein en terug naar huis rijden. Ook maar flauw :(

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#5 Bericht door Filip »

Piet Piraat schreef:
eeuwige reiziger schreef: Organiseren we naar aloude gewoonte weer een tochtje in het Gentse?
Das goed. Ik kom tegen eind augustus met een voorstel af. Het enige dat ik moet weten is aantal gewenste kilometers. Ik zorg dan voor een route waarbij we stukken autovrij Gent afwisselen met stukken autoluwe fietspaden in groot Gent.
Ik had ook al één en ander in gedachten. Als 't zondag meezit, ben ik erbij in Tielt en zullen we even beter bekijken.
Piet Piraat schreef:Dan nog het volgende: Vorig jaar werd op het einde van de autovrije zondag een tocht rond de ring van Gent gereden. Dit met honderden fietsers. Ook wij met de Gentse Liggers hebben dit gedaan. Dit was het hoogtepunt van de autoloze zondag. Die rit werd georganiseerd door de stad Gent en was een groot succes (in tegenstelling tot het ter lucht laten van de burgemeester).
Dit jaar zou die rit rond de ring niet worden georganiseerd! Want hiervoor wordt ook de R40 autovrij gemaakt, en dit hindert de automobilisten!?! Trapkracht zou zijn schouders eronder zetten om als kritische massa toch de ring rond te rijden. Wij kunnen met de Gentse Liggers dit initiatief steunen door mee te rijden.
Dit is prima. Als GL moeten we daar zeker aan deelnemen.
Ze zullen ook wel mensen nodig hebben om zijstraten af te zetten, en misschien kunnen ook daar een paar GL ondersteuning bieden.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Filip schreef: Ik had ook al één en ander in gedachten. Als 't zondag meezit, ben ik erbij in Tielt en zullen we even beter bekijken.
Oei, 't drinken van een Hommelbiertje deed de rest vergeten. Of hebben jullie dat al bekokstoofd in de 'achterse geledingen'? :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#7 Bericht door Piet Piraat »

Yep, Filip heeft een route, de track wordt één van deze dagen geupload. We dachten af te spreken om 10u aan de watersportbaan. U als topicstarter mag die info ingeven :-) Trapkracht zal nog via haar website meer info verspreiden over het toertje rond de ring. Deze info zullen we dan ook hier posten.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

Piet Piraat schreef:Yep, Filip heeft een route, de track wordt één van deze dagen geupload. We dachten af te spreken om 10u aan de watersportbaan. U als topicstarter mag die info ingeven :-)
Dan laat ik de eer graag aan Filip. Hij was immers die de deur heeft opengezet. Met m'n vraag trapte ik slechts een open deur in. :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#9 Bericht door Filip »

Ik vul de concrete afspraken aan in het eerste bericht van deze draad.
Opmerkingen kunnen hieronder of per pb gepost worden waarna de afspraken in het eerste bericht eventueel kunnen aangepast of verduidelijkt worden.

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#10 Bericht door wout »

een mooi gevuld programma, eens kijken of nu het nu misschien toch gaat lukken om eens mee te rijden :?
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#11 Bericht door paulheyndrickx »

Staat op mijn almanak. Wellicht sluit ik gewoon aan als jullie hier in de buurt passeren.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#12 Bericht door CapoJan »

Ik wil wel mee, maar heb in de namiddag nog iets te doen. Afwachten dus.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#13 Bericht door Wouter D »

tel mij maar erbij
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#14 Bericht door FiSh »

Spijtig genoeg zal ik er dit jaar niet bij zijn wegens familiale verplichtingen. Vorig jaar was dit een super leuke dag, hopelijk kan ik volgend jaar wel weer!
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Autovrije zondag Gent: 18 september 2011

#15 Bericht door KarelJ »

ik probeer er ook bij te zijn.

vorig jaar was dit inderdaad een leuke dag...

Plaats reactie