Expo Velo
- Trobken
- Neo Prof
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
- Postcode: 9140
- Locatie: Temse (Temst)
- Contacteer:
Vandaag
Ik ga ook vandaag (donderdag) naar den Expo!
Je kan mij vinden op de stand van HPV-Belgium of rondlopend op de beurs.
Weet wel dat ik hier in Antwerpen nog werk heb tot 7u 's morgens en ik dus pas rond 8u30 ten vroegste in mijn beddeke lig en NIET zal uitgeslapen zijn!
Je kan mij vinden op de stand van HPV-Belgium of rondlopend op de beurs.
Weet wel dat ik hier in Antwerpen nog werk heb tot 7u 's morgens en ik dus pas rond 8u30 ten vroegste in mijn beddeke lig en NIET zal uitgeslapen zijn!
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
voor zover ik weet zou ht voor beide 10.00 uur moeten zijn, ik moet er morgen om tien uur zijn. dus zaterdag is heel zeker
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
Ben er op vrijdag geweest en moet zeggen dat het op ligfietsgebied een ontgoocheling was. Behalve de Hase stand was er niets aanwezig.
Wel moet we er ook bijvertellen dat we heel hartelijk ontvangen zijn op de HPV stand en door 2 vriendelijke mensen te woord werden gestaan. Bedankt mannen !! Mijn vrouw was onder de indruk ......
Wel moet we er ook bijvertellen dat we heel hartelijk ontvangen zijn op de HPV stand en door 2 vriendelijke mensen te woord werden gestaan. Bedankt mannen !! Mijn vrouw was onder de indruk ......
- GeertJ
- Site Admin
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
- Postcode: 9031
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Drongen
- Contacteer:
Vandaag ook naar expo velo geweest. Nu wist ik wel dat er op ligfietvlak weinig of niks ging te zien zijn (buiten de stand van HPV wist ik niet dat er nog een stand ging zijn over ligfietsen), maar toch aangenaam verast door de stand van hase. leuke tandem hadden ze daar staan.
Voor de rest eigenlijk veel hetzelfde gezien, maar toch wel tof om eens rond te slenteren op de beurs. Meteen nog de vakantiebeurs mee genomen, maar daar waren we rap buiten aangezien je daar over de koppen kon lopen en da doe ik nie echt graag, liever gaan ligfeitsen dan!
Voor de rest eigenlijk veel hetzelfde gezien, maar toch wel tof om eens rond te slenteren op de beurs. Meteen nog de vakantiebeurs mee genomen, maar daar waren we rap buiten aangezien je daar over de koppen kon lopen en da doe ik nie echt graag, liever gaan ligfeitsen dan!
Groeten
Geert
Challenge Taifun
Geert
Challenge Taifun
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
wel ben donderdag geweest en heb toch wel leuke dingen gezien, waarschijnlijk waren ze wel al uitgevonden maar zo was er bv een mountainbike met cardan , de double rider naast hpv, de stand van hase, een aantal elektrisch aangedreven wielen , een aantal ingenieus ontworpen vouwfietsen, wat mij dus tot de deelbare ligfiets bracht het nieuwe schakelsysteem van de XTR en al wat ik vergeten ben
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
- GeertJ
- Site Admin
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
- Postcode: 9031
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Drongen
- Contacteer:
idd, zou wss wel wat plaats kunnen besparen, en een hoop minder vuiligheid van kettingen enzo ...
Maar wat zouden de nadelen zijn van zo een systeem (mss torsie op as bij zware belastingen, cardankoppeling die geen grote krachten mag hebben, ingewikkelde versnellingsconstructie) ? Waarom gebruiken ze het niet meer?
Maar wat zouden de nadelen zijn van zo een systeem (mss torsie op as bij zware belastingen, cardankoppeling die geen grote krachten mag hebben, ingewikkelde versnellingsconstructie) ? Waarom gebruiken ze het niet meer?
Groeten
Geert
Challenge Taifun
Geert
Challenge Taifun
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
- mathias
- Helper
- Berichten: 289
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
- Postcode: 9050
- Fiets: Rode Challenge Hurricane
- Locatie: gentbrugge
- Contacteer:
da systeem wordt nogal veel toegepast bij zwaardere toering-motoren (bmw R1100RT, honda deauville...). dus dat die as nie veel kracht zou mogen te verwerken krijgen da betwijfel ik sterk. ik denk dat het gewicht van de constructie en de techniek (versnellingen onder andere) wel een beperkende factor kunnen spelen.
Mathias
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
Er waren wel enkele bezwaren, zo heb ik geen versnellingen gezien, twas dus meer een pronkstuk. anderzijds heeft zo een haakse overbrenging (2x)veel weerstand, bij motoren speelt dat weinig rol maar het gaat wel al snel over 10%, de achterpad was een speciale uitvoering en wanneer je achtervering zou hebben wat in dit geval niet was, moet ze nog kunnen verlengen ook , dat inpliceert in een cardankoppeling, die ook weer zwaar is, maar niemand weet wat er gebeurt achter de schermen natuurlijk dus wie weet.....
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
expo-velo
Expo-Velo...
Ik ben echt beschaamd om met een ligfiets te rijden. Hopelijk word ik vandaag tijdens mijn woon-werk trip niet gestenigd, of erger nog, buiten de wet gesteld met mijn o zo high tech en comfortabele snelle milieuvriendelijke vervoermiddel!
Hoe kan ik me godverdomme verdedigen als een invoerder van het zoveelste racefietsmerk vindt dat het laag, slecht zichtbaar, oncomfortabel en gevaarlijk is, als de ligfietsfabrikanten niet eens de moeite doen om zich te vertegenwoordigen en het tegendeel te bewijzen!!!
Wanneer gaan de, ocharme enkele ligfietsdealers ons landje rijk, eindelijk eens de handen in elkaar slaan ipv mekaar te beconcurreren?!
Ik kan er echt niet fier op zijn met een fiets die me een fortuin gekost heeft nog op vlaanderens wegen te begeven, nochtans is daar geen enkele reden toe, want het is een juweeltje, géén door een doe het zelver in elkaar geflanst, zonder lak en met minderwaardig materiaal gemonteerd marginaal en excentriek gedrocht, maar een high tech tweewieler waar menig racefietser van opkijkt als ik er een praatje mee sla en hem/haar de acceleratie en snelheid en mooie bochtenwerk ten aanschouwe geef!
Ik heb samen met Ronny en Joost echt wel genoten van de expo, de mountainbikemicrobe heeft me terug te pakken, en dat ligfietsen, is dat niet zo iets voor freaks, weirdo's, doe het zelvers die denken dat ze het warme water uitgevonden hebben? Wel waar waren ze nu, die ligfietsen???
HIERBIJ ROEP IK DE LIGFIETSDEALERS OP OM DE HANDEN IN ELKAAR TE SLAAN Dat is de enige manier om deze prachtige fietsen te promoten en uit de marginaliteit te halen!!!
Ik ben echt beschaamd om met een ligfiets te rijden. Hopelijk word ik vandaag tijdens mijn woon-werk trip niet gestenigd, of erger nog, buiten de wet gesteld met mijn o zo high tech en comfortabele snelle milieuvriendelijke vervoermiddel!
Hoe kan ik me godverdomme verdedigen als een invoerder van het zoveelste racefietsmerk vindt dat het laag, slecht zichtbaar, oncomfortabel en gevaarlijk is, als de ligfietsfabrikanten niet eens de moeite doen om zich te vertegenwoordigen en het tegendeel te bewijzen!!!
Wanneer gaan de, ocharme enkele ligfietsdealers ons landje rijk, eindelijk eens de handen in elkaar slaan ipv mekaar te beconcurreren?!
Ik kan er echt niet fier op zijn met een fiets die me een fortuin gekost heeft nog op vlaanderens wegen te begeven, nochtans is daar geen enkele reden toe, want het is een juweeltje, géén door een doe het zelver in elkaar geflanst, zonder lak en met minderwaardig materiaal gemonteerd marginaal en excentriek gedrocht, maar een high tech tweewieler waar menig racefietser van opkijkt als ik er een praatje mee sla en hem/haar de acceleratie en snelheid en mooie bochtenwerk ten aanschouwe geef!
Ik heb samen met Ronny en Joost echt wel genoten van de expo, de mountainbikemicrobe heeft me terug te pakken, en dat ligfietsen, is dat niet zo iets voor freaks, weirdo's, doe het zelvers die denken dat ze het warme water uitgevonden hebben? Wel waar waren ze nu, die ligfietsen???
HIERBIJ ROEP IK DE LIGFIETSDEALERS OP OM DE HANDEN IN ELKAAR TE SLAAN Dat is de enige manier om deze prachtige fietsen te promoten en uit de marginaliteit te halen!!!
Laatst gewijzigd door Duckjibepete op ma 07 feb 2005, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ride to live, live to ride
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Daar heb ik het met Geert (ligfietsteam) ook over gehad, hij vertelde het zelf, dattie het gewoon erg vond dat er te veelconcurrentie as tussen de twee winkels, terwijl ze eigenlijk geen van de twee elkaars merken verkopen..
maar ach, wie ben ik om hun eens wakker te schudden, het is iets dat ze zelf moeten klaren he.
eneuh peter, nu ziet ge der echt wel oud uit
maar ach, wie ben ik om hun eens wakker te schudden, het is iets dat ze zelf moeten klaren he.
eneuh peter, nu ziet ge der echt wel oud uit
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Trobken
- Neo Prof
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
- Postcode: 9140
- Locatie: Temse (Temst)
- Contacteer:
Peter och god!
ah Peter, zo klagen en zo revolutionair?
Bekijk het even anders...
Mensen zijn dom, het mensendom, weet je wel?
'n Treffend vergelijkend voorbeeldje:
Karl von Drais, houtvester van beroep, had al meer uitvindingen op zijn naam staan en verwachtte met zijn loopfiets succes te zullen hebben. Hij reisde er verschillende Europese landen mee af en ging er zelfs mee naar Zuid-Amerika. Een succes werd het echter niet. In ieder geval niet voor Von Drais, die er geheel van achteruit ging. Met de loopfiets werd in die tijd de spot gedreven. Je op twee wielen al lopend voortbewegen vond men gevaarlijk, ook al was de loopfiets voor de meeste gebruikers niet meer dan een stuk speelgoed.
Bovendien, de moderne ligfiets zal niet meer verdwijnen hé, ik reed er 10 jaar geleden al mee en hij is er nog altijd, en -amai- op die jaartjes is er al 'n heel pak aan verbeterd!
Verder, al die mensen zien af op hun stalen paard, de mannen hebben zere kloten en worden impotent en de vrouwen zuchten dat ze geen make-up spiegeltje hebben! Als al die mensen nu zo per sé machosistisch willen zijn, let them be hé.... Wij wiezies hebben 't fijn ondertussen!
En by the way, op het autosalon voordien heb ik ook geen Bugatti, geen Lotus, geen Noble, geen Caterham, geen TVR, geen Koenigsegg, geen Farboud, geen Spyker, geen Pagani, geen Edonis, geen Shelby, gene Viper of andere supercar gezien...
Is het dan niet normaal dat er dan op het "fiets"salon ook geen super(lig)fiets te zien is?
En van die concurrentie onder ligfietsers, concurrentie is goe zenne voor consument... Tim wilt beter doen dan Manu en omgekeerd uiteraard... Heb beiden gesproken over hun relatie en heb ook derden gehoord... ga ook niemand met de vinger wijzen maar denk er wel 't mijne van. Desalniettemin kan je toch algemeen stellen dat 't inderdaad wel jammer is dat er zo'n negatieve, bittere concurrentie heerst tussen deze twee.
Hopen dat de nieuwe derde verkoper uit het Leuvense deze bittere pil beetje kan vergulden!
Bekijk het even anders...
Mensen zijn dom, het mensendom, weet je wel?
'n Treffend vergelijkend voorbeeldje:
Karl von Drais, houtvester van beroep, had al meer uitvindingen op zijn naam staan en verwachtte met zijn loopfiets succes te zullen hebben. Hij reisde er verschillende Europese landen mee af en ging er zelfs mee naar Zuid-Amerika. Een succes werd het echter niet. In ieder geval niet voor Von Drais, die er geheel van achteruit ging. Met de loopfiets werd in die tijd de spot gedreven. Je op twee wielen al lopend voortbewegen vond men gevaarlijk, ook al was de loopfiets voor de meeste gebruikers niet meer dan een stuk speelgoed.
Bovendien, de moderne ligfiets zal niet meer verdwijnen hé, ik reed er 10 jaar geleden al mee en hij is er nog altijd, en -amai- op die jaartjes is er al 'n heel pak aan verbeterd!
Verder, al die mensen zien af op hun stalen paard, de mannen hebben zere kloten en worden impotent en de vrouwen zuchten dat ze geen make-up spiegeltje hebben! Als al die mensen nu zo per sé machosistisch willen zijn, let them be hé.... Wij wiezies hebben 't fijn ondertussen!
En by the way, op het autosalon voordien heb ik ook geen Bugatti, geen Lotus, geen Noble, geen Caterham, geen TVR, geen Koenigsegg, geen Farboud, geen Spyker, geen Pagani, geen Edonis, geen Shelby, gene Viper of andere supercar gezien...
Is het dan niet normaal dat er dan op het "fiets"salon ook geen super(lig)fiets te zien is?
En van die concurrentie onder ligfietsers, concurrentie is goe zenne voor consument... Tim wilt beter doen dan Manu en omgekeerd uiteraard... Heb beiden gesproken over hun relatie en heb ook derden gehoord... ga ook niemand met de vinger wijzen maar denk er wel 't mijne van. Desalniettemin kan je toch algemeen stellen dat 't inderdaad wel jammer is dat er zo'n negatieve, bittere concurrentie heerst tussen deze twee.
Hopen dat de nieuwe derde verkoper uit het Leuvense deze bittere pil beetje kan vergulden!