Gentse Buitenband (25 juli)

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#16 Bericht door Wouter D »

ja, in die wijk zullen ze geen dertig per uur rijden denk ik. er zullen geen gewone auto's doorrijden, je moet tenminste een SUV hebben. of een traktor werkt ook. met de fiets en zeker met velomobiel is het een ramp die straat te moeten nemen, misschien een zaakje voor fietsersbond, iemand die de straat naam nog weet?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#17 Bericht door Filip »

eeuwige reiziger schreef:
goeman tom schreef:Ik heb me weer eens goed geamuseerd,het was een gezellige rit met een aangenaam gezelschap en niet al te veel pech.
Wie ging er mijn bloemen thuis komen bezorgen? :lol:
't Was blijkbaar "bloemetje van de maand"... :roll: Gisteravond liet het plantje al de bladeren hangen. Vandaag is het al heel "paraplu"...
Hier op de vensterbank staan de bloemetjes nog altijd in bloei - veel licht / geen fel zonlicht.
Mijn vrouw zegt dat jullie niet goed voor jullie bloemekes zorgen :wink:

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#18 Bericht door Piet Piraat »

paulheyndrickx schreef: Misschien moeten we ook leren in groep te rijden: goed aansluiten en geen 2 lengtes laten vallen, want als dat 2 keer gebeurt moet de laatste al 4 lengtes goed maken op de eerste en zo krijg je accordeontoestanden. Je kan van die wielertoeristen toch nog iets leren.
seconded!

Ik ben hier dus zeker ook voorstander van. Maar op de traditionele tochtjes (snelheid van de traagste) zal dat volgens mij niet nodig zijn en werkt dit negatief. In hechte groep rijden vraagt onmiddellijk een stuk meer concentratie en discipline. Discipline hebben we genoeg. Bij de eerder gezapige tochtjes is het wel leuker om ons te concentreren op een goed gesprek of een mooie omgeving.

Maar dit gezegd zijnde. Wanneer er weer snellere toertjes zijn, kan er misschien best gevraagd worden om goed aan te sluiten!

Plaats reactie