rondje voor "Wijk voor de fiets" op 26/09 om 12h00

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

Zal jij deelnemen op 26/9 om 12h00 met start op het Martelarenplein in Leuven?

Peiling eindigde op wo 08 sep 2010, 18:19

ja, natuurlijk!
2
13%
neen, helaas...
4
25%
misschien, ik noteer het alvast in mijn agenda...
10
63%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Bericht
Auteur
Stoker
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 09 jul 2010, 15:06
Postcode: 3000
Fiets: TerraTrike tandem
Locatie: Leuven
Contacteer:

Re: rondje voor "Wijk voor de fiets" op 26/09 om 12h00

#16 Bericht door Stoker »

Inderdaad, zoals Scorpion Rider jullie al zei is de ring min of meer verkeersvrij op zondag 26 september tussen 10h00 en 18h00. De actie van Wijk voor de fiets begint echter al om 18h00 de voorgaande dag (zaterdag 25 september) omdat het symbolisch om een 24-uurs actie gaat en men dus de klok rond wil rijden. Omdat het stadsbestuur afraadt, en tussen de lijntjes dus eigenlijk zegt dat het gevaarlijk is, om 's nachts te rijden, hebben we vanuit Wijk voor de fiets het initiatief gelanceerd om mensen de mogelijkheid te geven om op rollen te rijden in een tent. Toch zal er daarnaast ook de mogelijkheid zijn om 's nachts te rijden, al wordt dan gevraagd om op het fietspad te blijven, wat het moeilijker maakt om in groep te rijden. Als extra initiatief van Wijk voor de fiets zal continu iemand (of zo mogelijk meerdere personen) rond de ring rijden met een fel verlichte fiets. We zijn momenteel nog op zoek naar kandidaten om met deze fiets te rijden, let wel; het gaat over een 'bukkers'-exemplaar dat gewoon met veel lichtjes zal zijn uitgerust. :lol:
Ik had tijdens de vorige vergadering al aangegeven dat velomobielen vaak ook gewoon uitgerust zijn met een geweldige verlichting net zoals bepaalde twikes of trikes of ...
Moesten er hier mensen onder jullie zijn die zin hebben om 's nachts met een goed verlichte fiets te komen rondjes rijden, zijn die altijd welkom. En uiteraard mag iedereen op eigen initiatief een rondje komen rijden met om het even wat voor fiets tussen zaterdag 25 september 18h00 en zondag 26 september 18h00. Het is wel zo dat we hopen met zoveel mogelijk ligfietsen aan de startstreep te staan op zondag 26 september om 12h00 stipt op het Martelarenplein.

Laat maar weten als jullie nog verdere vragen zouden hebben. Aan degenen die hier opperden om tegen de rijrichting te rijden wil ik wel even melden dat ik daar niet aan wil meedoen zonder goede afspraken vooraf gezien ik actief lid ben van de organisatie Wijk voor de fiets. Het kan mogelijk een symbolische meerwaarde hebben en ik wil het voorstel eventueel wel lanceren tijdens een volgende vergadering maar dan moet de hele groep ligfietsers dit doen op hetzelfde moment - want anders gaan er mogelijk ongelukken gebeuren en komt auto ambulance op bezoek... #-o

Plaats reactie