Roeselare Fietst - zondag 29/08/2010

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Bjorn
Supporter
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 aug 2009, 8:13
Postcode: 8800
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Roeselare Fietst - zondag 29/08/2010

#1 Bericht door Bjorn »

Moderatie:

Ook de Gentse Liggers zullen er zijn! We gaan voor de 70 km-tocht. We vertrekken bij de Expo om 9.00u. Bij voldoende belangstelling zorgt Stefaan (eeuwige reiziger) voor een groepsinschrijving.

Voor mensen die wat meer kilometers willen rijden, voorzien we een opwarmingstocht :wink: :mrgreen: langs het kanaal tot in Roeselare (een goede 55 km enkel). We vertrekken dan om 7.00u bij de Watersportbaan (Bloso). Liefst ook even melden aan de "eeuwige reiziger". Wie wil aansluiten onderweg, kan dat natuurlijk altijd!



Oud bericht gepost door Björn:

Roeselare Fietst 2010

Roeselare Fietst 2010 is een groots fietsevenement in het hart van West – Vlaanderen. Dit jaar wordt Roeselare Fietst op zondag 29 augustus georganiseerd.

Langs fietsvriendelijke wegen baant men zich een weg door de stad en zijn omgeving. Tijdens het fietsen kan men genieten van de natuurpracht die de stad en zijn omgeving te bieden heeft.

Het fietsprogramma is zodanig opgesteld dat iedereen wel een fietstocht op maat vindt.

Is het nu voor
geoefende fietsers (70 & 40km), familiale fietstocht (42km), mountainbikers (30 & 50km), kinderfietstocht (15km),
of handbikers, …; kortom iedereen vindt wel een fietstocht naar zijn behoefte betreffende afstand en lastigheidsgraad.

Dit jaar zijn er een aantal nieuwe fietstochten aan het programma toegevoegd, nl. een toertocht voor ligfietsers, handbikers en driewielfietsen.

Reeds vanaf 7u30 kunnen de mountainbikers, wielertoeristen, geoefende fietsers en mensen met een ligfiets zich uitleven. Vanaf 9 u kan iedereen starten voor de familiale fietstocht en de fietstocht voor handbikers en driewielfietsen.

De begeleide familiale fietstocht vertrekt om 13u15 en 14u. In de namiddag worden de allerkleinsten verwacht met hun ouders tussen 13u en 15 u voor de kinderfietstocht met allerlei leuke animatie onderweg.
GRATIS KERMISATTRACTIES – SNOEP – LEUKE GADGET - … .

Zoals de voorbije jaren is de centrale startplaats van het gebeuren Expo Roeselare. Naast de centrale startplaats kan men zich nog op 5 andere locaties inschrijven (Beveren, Rumbeke, Oekene, Beitem & De Zilverberg) en starten voor de individuele familiale fietstocht (42km).
U kan ook terecht op de website http://www.roeselarefietst.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info over het evenement.

Mocht u vragen hebben omtrent Roeselare Fietst 2010,
dan kunt u steeds contact opnemen met ons op 051/262367
of e-mailen naar bleenknegt@roeselare.be.

Wie op zoek is naar een leuke, recreatieve afsluiter van de vakantie kan perfect bij ons terecht .

Hopelijk ontmoeten wij u als deelnemer tijdens Roeselare Fietst 2010 op 29 augustus.

Commissie
Roeselare Fietst

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Roeselare Fietst

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Björn schreef:Dit jaar zijn er een aantal nieuwe fietstochten aan het programma toegevoegd, nl. een toertocht voor ligfietsers, handbikers en driewielfietsen.
Wat houdt deze tocht in die speciaal voor o.m. ligfietsers werd uitgewerkt? Afstand? Aard? En waarin verschilt dat parcours van dat van de andere geoefende fietsers?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#3 Bericht door bicky »

Afbeelding
Ik zie dit wel zitten. Is vlak bij de deur en wil da ideale ligfiets parkoer wel keer testen.

Nog kandidaten? anders maken we er direct een west vlaams toertochtje van.

Vertrekken om 13u of in de voormiddag?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Ik zie dit wel zitten. Is vlak bij de deur en wil da ideale ligfiets parkoer wel keer testen.

Nog kandidaten? anders maken we er direct een west vlaams toertochtje van.

Vertrekken om 13u of in de voormiddag?
Laat maar komen, Grietje! Welja, elke maand een evenement. Juli, de Gentse buitenband. Augustus, Roeselare fietst. September, Gent fietst. Ik zou dat los zien van onze gewone toertochten, maar onze deelname aan die evenementen op dezelfde wijze organiseren. D.i. gemoedelijk en met ergens een tussenstop. Ik doe dan zeker mee.

Als ik de affiche goed heb gelezen, starten we het best in de voormiddag. Daar het openstaat voor "wielertoeristen", mag je je wel verwachten aan een redelijk grote toeloop (meer dan 5000 deelnemers vorig jaar, zo staat op hun webstek te lezen).

Hoogstwaarschijnlijk is dit het parcours van de tocht op de affiche:
http://www.routeyou.com/route/view/2176 ... n-70-km.nl
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

met andere woorden, op een paar bruggen na is de tocht plat :-) als ik het kan inpassen in de planning, kan je me zeker verwachten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#6 Bericht door marksje »

Ik heb de tocht vorig jaar gefietst en qua volkstoeloop valt dit wel mee. De 5000 deelnemers zijn alle deelnemers over alle afstanden, incluis bvb de familietocht in de namiddag.
Wat betreft de ligfietsen; wel die fietsen gewoon hetzelfde parcours zoals de rest. Naar ik vorig jaar vernam was ik de "enige" :cry: ligfietser.
De organisatie is wel perfect. Mooi uitgepijld parcours; degelijke bevoorrading + op elke kruising van een grotere weg staat een seingever die je veilig over de baan loodst.
Ik (lig)fietste de langste afstand in de voormiddag en in de namiddag fietste ik, met de bukker, de familietocht (met gans de familie).
Voor mij was dit een heel fijne fietsdag; zeker voor herhaling vatbaar.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

misschien kunnen we met de diehards, de langste afstand in de voormiddag doen, en in de namiddag nog een keer :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#8 Bericht door Luc Willaert »

Voorlopig staat er niks in de agend. Als het lukt komen we alle vier af.

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#9 Bericht door Piet Piraat »

Als het mij lukt, kom ik natuurlijk ook af!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

'n Mailtje werd ondertussen naar de organisatie gestuurd met de vraag of een groepsinschrijving mogelijk is. Dan kan ik, net zoals bij de Gentse Buitenband, de administratie op mij nemen, zodat we na het verzamelen onmiddellijk kunnen starten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Update:

Bij de Roeselaarse sportdienst werken ze blijkbaar ook op zaterdag. En ze antwoorden ook heel vlug. Enkele minuten na m'n mailtje kreeg ik al antwoord. Wij zijn als ligfietsergroep hartelijk welkom! Een groepsinschrijvingsformulier zal me aan het begin van augustus bezorgd worden.

Mag ik dan ook een lijstje maken van de mensen die met zekerheid weten dat ze zullen komen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#11 Bericht door bicky »

Zet mij er maar op, ik zal er zijn

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#12 Bericht door GeertJ »

Zie dat ook wel zitten!
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#13 Bericht door marksje »

Yep, ik ook.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

nog niet zeker
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
flevobike
Neo Prof
Berichten: 157
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 2:24
Postcode: 2040
Fiets: M5 20/20 en M5 28/20
Locatie: Zandvliet
Contacteer:

#15 Bericht door flevobike »

Tot mijn spijt is 29 augustus voor mij een werkdag, ik kan dus niet mee :cry: :cry: :cry:
M5 20/20, M5 28/20, Ice Trike Sprint 1-26, FAW II
Niet elke rit hoeft een race te zijn.

Plaats reactie