Triketreffen België (26 juni 2010)

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#61 Bericht door Edje »

Om beter te zeggen Moerkantsebaan, klopt dit Driewiel.

Bij iedere ligfietsers is er wel nen hoek af maar daarom vinden ze Essen hoek nog niet he :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#62 Bericht door driewiel »

Ja OK. Ik maak er Moerkantsebaan van. Het is Moerkantsebaan 196 zie ik nu.

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#63 Bericht door driewiel »

OK
Laatst gewijzigd door driewiel op za 19 jun 2010, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#64 Bericht door Edje »

Als we nu de weg nog vinden is het goe he :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#65 Bericht door Wouter D »

misschien kan je op de keerzijde van de affiche een planneke zetten :):)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#66 Bericht door driewiel »

Sorry maar het uitprinten van die poster kost me teveel aan inkt. ( ja Hollander he) Ik moet er dan minstens 20 of 30 maken.

Het kaartje wat ik jullie geef is klein en op wat steviger papier zodat je die tijdens het rijden kunt bekijken.

Hier een nog wat andere versie. ( kleinere koppen)
Bijlagen
ttBEposterfinal.jpg

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#67 Bericht door Wouter D »

ik moet ook toegeven dat al die afbeeldingen die je telke male opnieuw rondstrooit ook veel energie kosten aan het forum, maar dat is niet erg;

nu raden wij wel aan je picasaweb

je kan er massa's afbeeldingen op kwijt en op een eenvoudige manier weergeven op het forum
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#68 Bericht door driewiel »

Energie? Leg eens uit.

Ik heb een eigen server draaien dus Picasa niet nodig. Ik zal de afbeeldingen voortaan wel linken. We willen het forum ECO friendly houden.


Ik nodig graag Alex uit Brussel uit als ik een Kettwiesel met koppelstuk heb ( Allewedertje) en een voorrijder of stuurman of hoe zeg ik dat.
Zelf ben ik 1.75 mtr en kan misschien ook afwisselen.

Ik haal een 2de Kettwiesel bij LTE Breda.

Ik kon er ook een huren uit Leuven maar dat is weer iets verder rijden en hij moet nog terug ook.

Uit Kaatsheuvel kreeg ik een reactie van iemand die wel stuurman wilde zijn maar die heeft een beperking aan een zijde van het lichaam. Bovendien is hij 2.08 mtr. en dat past niet zo 1-2-3-. Misschien regel ik iets voor deze persoon zodat hij een eigen huurfiets heeft. Is de 50 km te ver dan kan hij afsteken.

Tja trikes zijn vaker de interesse van mensen met een handicap. Ik wil dit treffen niet daar volledig op afstemmen maar probeer deze 2 personen in te passen indien mogelijk. Hopelijk gaan jullie daar in mee.

De route is dusdanig dat na Bergen op Zoom en Huybergen er fietsers kunnen kiezen om eerder naar Essen te gaan. Ook in geval van pech is de afstand naar mijn 'bezem'auto kort.

De exacte route kan ik niet geheel naar GPS krijgen. Ik heb geen GPS en sommige paden zitten niet in het fietskooppuntennetwerk. ( aan elkaar vast) De kaartjes zijn evenwel duidelijk genoeg.

Het eindpunt is het Karrenmuseum en de Kiekenhoeve op de Moerkantsebaan 54. Vanaf 3 juli is hier een fietsententoonstelling maar ik betwijfel of daar nu al iets van te zien is. Wij zullen dus de tentoonstelling moeten zijn.



Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#69 Bericht door Wouter D »

mail mij je route door, en ik prop die wel in gps formaat
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

#70 Bericht door CapoJan »

Driewiel,

kun je een overzicht geven van wie komt ? Zo kan misschien onderling afgesproken worden om tot aan Essen samen te rijden (carpoolen, samen fietsen).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#71 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Driewiel,

kun je een overzicht geven van wie komt ? Zo kan misschien onderling afgesproken worden om tot aan Essen samen te rijden (carpoolen, samen fietsen).
Misschien kunnen we bijvoorbeeld afspreken in Doel. Dan het veer op en langs het netwerk naar Hoek. Of is het daar nu niet veilig om je auto te parkeren?

Op mijn vraag naar de veerdiensten Doel-Lillo had graddus me al erop gewezen dat het enkel werkt op zater-, zon- en feestdagen. Daar de informatie op de webstek van Waterwegen en Zeekanaal dateert van 2009, heb ik hen een mailtje gestuurd. Geen antwoord evenwel (blijkbaar is dat beneden hun waardigheid).

Toerisme Waasland geeft het volgende:
Van paaszaterdag tot het laatste weekend van september: enkel op zaterdag, zon- en feestdagen en brugdagen tussen 10.00-19.00.

VM vanuit Lillo vertrek op het uur, NM vertrek op het halfuur.
VM vanuit Doel vertrek op het halfuur, NM op het uur.
http://www.toerismewaasland.be/waasland ... x?id=77832#
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

#72 Bericht door CapoJan »

Misschien kunnen we bijvoorbeeld afspreken in Doel. Dan het veer op en langs het netwerk naar Hoek. Of is het daar nu niet veilig om je auto te parkeren?
Hoezo ? Zal hij nadien spontaan oplichten of zo ? :?

Het lijkt me wel een leuk plan en het zou ideaal fietsweer moeten worden.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#73 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Hoezo ? Zal hij nadien spontaan oplichten of zo ? :?
'k Wil niemand stigmatiseren, maar is Doel tegenwoordig niet het toevluchtsoord voor bepaalde marginalen en illegalen? Of zie ik dat verkeerd?
CapoJan schreef:Het lijkt me wel een leuk plan en het zou ideaal fietsweer moeten worden.
'k Dacht eraan af te spreken in Doel, daar het veer te nemen en te fietsen langs de volgende netwerkpunten 95, 92, 97, 19, 33, 34, 35, 36, 37 (daar door het centrum van Huibergen en niet de grote omweg van het netwerk), aansluiten op de Hollandseweg, 89, 24. Na 24 rechtdoor de Verbindingsstraat in (we verlaten de knooppunten), links meedraaien (nog steeds Verbindingsstraat) en zo komen we aan in de Moerkantsebaan.

Alleen denk ik dat we dan te laat aankomen; ik geef me er nu pas rekening van. Het veer is maar open vanaf 10.00u. Over 31 kilometer doen we toch algauw een uur... Ik denk dat we dat plan beter afvoeren.


Ander idee. Met de wagen tot aan de afslag 11 (Zandvliet/Ossendrecht/Haven 601-999). Dan rijden we naar knooppunt 19. Dan dezelfde weg als hierboven, wat neerkomt op nog geen twintig kilometer. Dan zijn we niet gebonden aan de uren van het veer en kunnen we vroeg genoeg zijn voor het ontbijt.

Wat denk je van deze laatste optie?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

#74 Bericht door CapoJan »

Dat het al een stuk haalbaarder is :wink:
We zullen dan best in de buurt van die afslag kijken naar een parking waar we onze vehikels een beetje veilig kunnen stallen. Dat zien we ter plaatse wel.
Vertrek rit om 11u en eerst ontbijt. Daarvoor nog een klein uurtje bollen tot aan het café. Hoe laat spreken we dan af ? 9u00 ?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#75 Bericht door Jef »

eeuwige reiziger schreef:'k Wil niemand stigmatiseren, maar is Doel tegenwoordig niet het toevluchtsoord voor bepaalde marginalen en illegalen?
Jep, mensen die voor Electrabel werken e.d. :wink:
Er is wel een gezellig cafe "Doel5". :lol: :lol: :lol:
En een hoopje gekraakte panden.
Vroeger een mooi, nu een desolaat dorpje. :cry:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Plaats reactie