Triketreffen België (26 juni 2010)

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Triketreffen België (26 juni 2010)

#1 Bericht door driewiel »

triketreffen Belgie


Ik stel me even voor. Mijn naam is Ron en ik woon in Woensdrecht. Sinds enige jaren rijd ik op trikes en heb nu een ICE QNT.

Graag onderzoek ik de interesse voor een Belgisch Trike Treffen. Het gaat hier in eerste instantie om de open modellen trikes zowel delta als tadpole. Natuurlijk is deelname van andere fietsen welkom zolang het merendeel maar trikes is.

De lokatie zo ergens in de driehoek Brussel-Turnhout-Essen.

Uit ervaring weet ik dat er onder de trike bezitters een deel minder valide is. De afstand en het tempo moet derhalve ook te doen zijn voor minder snelle fietsers.

Het is de bedoeling om zoveel mogelijk merken en modellen trikes aan de start te krijgen. Ook zelfbouw fietsen zijn met name welkom.


Van iedereen die een trike bezit zou ik graag een berichtje krijgen zodat ik een indruk krijg van het aantal trikes in Belgie . Deelname is volledig vrij en de toertocht vindt een week nadat het weerbericht bekend is plaats. Dus een datum wordt niet lang van te voren gepland.

De omgeving Wuustwezel, Essen, Kalmthout ken ik behoorlijk goed. Meer naar het zuiden en oosten ben ik niet heel erg bekend. Als daar iemand woont die een route kan uitstippelen is dat mooi.

Hier wat foto's van het trike treffen wat ik zondag 9 mei heb gehouden in Wijk bij Duurstede. Er waren 23 deelnemers. dit had flink meer kunnen zijn maar het weer was niet bepaald stralend. Toch was iedereen tevreden en ik verwacht beslist wat Nederlandse trikers in geval van een Belgisch treffen.

Hartelijk dank voor uw reactie.



http://77.169.223.136/triketreffenwijk/" onclick="window.open(this.href);return false; ... nwijk_Paul


http://77.169.223.136/triketreffenwijk/" onclick="window.open(this.href);return false; ... nwijk.html
Laatst gewijzigd door driewiel op za 03 jul 2010, 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
flevobike
Neo Prof
Berichten: 157
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 2:24
Postcode: 2040
Fiets: M5 20/20 en M5 28/20
Locatie: Zandvliet
Contacteer:

Flevotrike

#2 Bericht door flevobike »

Ik woon in Zandvliet, dus niet eens zo ver bij jou vandaan. Ik zelf rij met een flevotrike en ben wel geinteresseerd in zo een trike treffen. Ik zag op de foto dat er nog 2 of 3 flevotrikers bij waren. Ik werk echter in volcontinu shiften en kan dus niet zomaar elk weekend gaan fietsen. Ik hoor graag wanneer dit treffen, of andere treffens, plaats zal (zullen) vinden.
Sportieve groeten
Joppe
M5 20/20, M5 28/20, Ice Trike Sprint 1-26, FAW II
Niet elke rit hoeft een race te zijn.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#3 Bericht door quattrovelootje »

Wij hebben een Kettwiesel, als ik het goed voorheb zelfs een koppelstuk. Als er mss nog mensen met een Kettwiesel zijn, kan er mss gekopppeld worden.
Laat maar eens weten waar en wanneer.

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#4 Bericht door driewiel »

Het maakt mij niet uit op welke dag zo'n treffen plaatsvind. De meeste stemmen gelden.
Als ik er een stuk of 10 bij elkaar heb dan is dat al leuk. Streefgetal houd ik even op 20. Dat is inclusief een stuk of 4 a 5 hollandse trikes.

Met gekoppelde Kettwiesels wil ik laten zien dat dit een oplossing kan zijn voor bijv. blinden. Zij kunnen dan hun eigen trike aankoppelen bij verschillende Kettwiesel eigenaren. Er zijn overigens een paar delta modellen waarvan het koppelstuk uitwisselbaar is met andere merken. Waar het niet bij gaat is een Sinner Comfort. De fabriek althans heeft laten weten dat dit koppelstuk enkel past op de Comfort. Hier ligt nog een beetje werk voor de branche of een prive initiatief.
Misschien maken we een video over en/of nodigen we iemand uit die de voordelen wil ontdekken.
Voor de visieel gehandicapte persoon uit Brussel kan het betekenen dat hij kan ook zonder de tandem van zijn vriend kan meerijden wanneer vervoer hiervan moeilijk blijkt. Maar liever zie ik die TerraTrike tandem aanwezig. Mooi ding.

Verder is het niet de bedoeling dat het treffen teveel in het teken gaat staan van mensen met een beperking. Het gaat vooral om eens veel verschillende merken bij elkaar te zien.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Trike Treffen Belgie

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

driewiel schreef:Van iedereen die een trike bezit zou ik graag een berichtje krijgen zodat ik een indruk krijg van het aantal trikes in Belgie . Deelname is volledig vrij en de toertocht vindt een week nadat het weerbericht bekend is plaats. Dus een datum wordt niet lang van te voren gepland.
Altijd bereid, als het tenminste een plaatsje in m'n agenda kan krijgen. Ik rij al vele jaren o.m. met een Thorax Tangens, de mercedes onder de trikes. 8) Ik weet wel niet of m'n aanwezigheid in het door jou geschetste treffen wel nuttig is. Er rollen immers geen exemplaren van de Thoraxfamilie meer van de band. Slechts af en toe duikt er nog eens eentje op in de tweedehandsmarkt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#6 Bericht door driewiel »

Alle trikes zijn welkom en ook zeker zo'n Thorax!

Ik denk er hard over om het treffen dicht bij mij in de buurt te houden. Dat zou dan Kalmthout ofzo worden. Zo kan ik de route maken, wat extra dingetjes verzinnen. Het is misschien niet de allemooiste omgeving of plaats in Belgie en ook niet centraal voor Walen en mensen vanuit het Oosten, maar er ken de rustige kleine weggetjes en voor trikes zijn die zeer geschikt. Voor Nederlanders die het teffen willen bezoeken is het ook goed te doen.

Laten we een voorlopige datum prikken zo half juni. Maar definitief beslissen we pas aan de hand van het weerbericht.

Verder zijn alle suggesties welkom over tijd, plaats, vorm. Ik sta voor alles open.

Ik zal officieel lid worden van de Genstse liggers i.v.m. verzekering en het gebruik maken van dit forum.

Ik verzoek iedereen, ook als u nog niet zeker weet of u komt of zelfs als u geen trike heeft maar wel geinteresseerd bent, om te reageren. U krijgt van mij persoonlijk bericht.

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

#7 Bericht door Mathia »

Ik ben wel geïnteresseerd om mee te rijden, het enige probleem voor mij is dat ik geen trike heb... Maar een trike zal ik ooit zeker nog aankopen, ik ben mateloos geïntrigeerd door die dingen... Het hangt ook af voor wanneer de tocht is want ik heb examens in juni.

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#8 Bericht door FrodoriC »

ik ben ook geïnteresseerd te komen maar met dezelfde reden als mathia, heb ik examens mei-juni!
m'n trike heb ik anderhalve week geleden geruild tegen een VM, uiteindelijk ook een trike maar dan wat geavanceerder :D

pleeboy is nu in het bezit van de trike, maar die ligt nu plat met z'n hernia! ik weet niet of hij erbij kan/zou kunnen zijn.
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#9 Bericht door driewiel »

Een paar velomobielen en tweewielers is totaal geen bezwaar. Graag zelfs. Zolang de open trikes maar de meeste aandacht krijgen.

Ik kreeg te horen dat een route die gedeeltelijk door Nederland voert moeilijk is vanwege de verzekering. Maar is een stukje langs de Wester- of Oosterschelde misschien wat?
Dat ik het treffen misschien het best dicht bij mij thuis kan houden is wel erg makkelijk voor me. Een rondje Kalmhout Achtmaal Wuustwezel ofzo kan ook.

Als extra's wil ik iets leuks verzinnen voor onderweg. Puzzle, wedstrijdje, bezoekje aan iets interessants. Of dit lukt weet ik niet. Het moet echt origineel zijn en niet te flauw.

Mensen die geen trike hebben krijgen de gelegenheid een gedeelte van de route te rijden op trikes van de deelnemers die daar geen bezwaar tegen hebben. Maar ik wil echt proberen leen/huurtrikes te regelen. Ik hoop dat de ligfietswinkels mij daarin een stukje tegemoet willen komen

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

#10 Bericht door CapoJan »

Ik rij sinds dit jaar ook met een trike: een Gforce trike std (met wat extraatjes, zoals waarschijnlijk zowat elke ligfiets). Indien het in mijn schema past, moet ik nog een manier vinden om de trike met de auto tot daar te krijgen (past er niet in).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#11 Bericht door graddus »

Gewoon op het dak binden :D

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#12 Bericht door driewiel »

Bij wijze van experiment zal ik eens een stukje trein nemen met de trike. Normaal is het geen probleem maar in Belgie heb ik dit nog niet gedaan.
Misschien heeft iemand ervaring hierin?

Een trike kan goed op de meeste auto's. De voorwielen op het dak en spanbanden door de achterruiten. Bij elk wiel de spanband een slag draaien. Het achterwiel op de kofferbak en de spanband onder de klep. Mits goed gedaan zit dit steviger dan een speciale fietsendrager.
Geen tasjes laten zitten o.i.d. Als de zitting eraf kan scheelt dit benzine en insecten in het nylon of kussentje.

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#13 Bericht door FrodoriC »

driewiel schreef:Bij wijze van experiment zal ik eens een stukje trein nemen met de trike. Normaal is het geen probleem maar in Belgie heb ik dit nog niet gedaan.
Misschien heeft iemand ervaring hierin?
geen probleem, ik ben al met m'n (ex-)catrike speed met staartpunt op de trein gezeten, ik ben dan gewoon blijven liggen, zorg wel dat je op het perron aan het begin staat waar het fietscompartiment is en zoek zo snel mogelijk de conducteur. Een fiets is een fiets!

ik heb trouwens zelf m'n Velomobiel op de trein gezet.

fiets kost 5€ en voor onbeperkt treinreizen heel de dag is het 8€ (bv. ergens naartoe met de fiets op de trein, daar fietsen, en dezelfde dag nog terug met de trein)

Oja, nieuwere treinen hebben een heel groot fietscompartiment waar je bij je fiets kan blijven, maar zo heb ik er nog niet veel gehad...
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#14 Bericht door driewiel »

Het gesleep op het station is vaak moeilijker dan de trike in de trein zetten.

Een paar Amerikanen die ik ken moesten wel met hun tandem plus aanhanger de trein uit in Frankrijk. Maar die was ook langer dan de trein zelf.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#15 Bericht door Wouter D »

in kalmthout is er een mooi arboretum (of hoe heet een bloementuin ook al weer

je zou die bvb kunnen bezoeken onderweg of na de tocht. een vijftal jaar terug zijn we er eens geweest, ik vind em echt prachtig
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie