Triketreffen België (26 juni 2010)

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

#91 Bericht door Bram Mouton »

tamusement vandaag, het belooft machtig weer te worden, jammer dat jullie al een uurtje aan het rijden zullen zijn tegen dat ik stop met werken... :(

Gebruikersavatar
flevobike
Neo Prof
Berichten: 157
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 2:24
Postcode: 2040
Fiets: M5 20/20 en M5 28/20
Locatie: Zandvliet
Contacteer:

fotos....

#92 Bericht door flevobike »

Laatst gewijzigd door flevobike op zo 04 jul 2010, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
M5 20/20, M5 28/20, Ice Trike Sprint 1-26, FAW II
Niet elke rit hoeft een race te zijn.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#93 Bericht door Edje »

8) Toffe tocht, op ieder rendevous punt aangekomen, toffe lijder en natuurlijk toffe bende, smaakt naar meer om op driepoten samen te rijden ;-) Fotokes volgen morgen :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

#94 Bericht door Bram Mouton »

leuke lijder edje? wie was er aan het afzien?

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

#95 Bericht door Peter J »

Zo, daar zijn we dan weer :lol:
Leuke tocht, zo zien we weer eens een ander stukje van België en... van Nederland :wink:
Ik vond het interessant om eens alleen met trikes op stap te zijn, is weer eens wat anders :)
Wij hadden op het einde van de dag 82,55 km op de teller staan, voor mij geen probleem
maar ik doe toch mijn hoed af voor Kristel, enige dame in het gezelschap die dan
ook nog voor de eerste keer op een trike reed =D> =D> =D>
Zeker voor herhaling vatbaar :!: :!: :!:
Bedankt Ron voor het organiseren van de tocht :wink:
En bedankt iedereen voor de fantastische sfeer :lol:
Wij hebben er met volle teugen van genoten en zijn na de rit nog een lekker hapje gaan eten
in de Heihoeve in Kalmthout.
Een mooie dag die voorbijgevlogen is omdat het zo aangenaam was \:D/
Tot de volgende :wink:

Kristel & Peter J
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#96 Bericht door Edje »

Hier nog wat beeldekes
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#97 Bericht door driewiel »

Iedereen bedankt voor de aanwezigheid en de mooie verzameling trikes. Dat testrijden op de heide beviel me erg goed. De draaicirkel van mijn ICE minder. Keren gaat sneller door trapbuis en zitje om te bouwen.

Het geweldig mooie weer nodigde uit voor een langer dagje en door die extra lus om het Markiezaatmeer kon er nog ge-bandjebaad worden.

Sommige mensen hebben ver moeten reizen om het treffen bij te wonen en inderdaad is meer dan 80 km een prestatie voor een first time triker. Het is niet de bedoeling dat zo'n tt een prestatierit wordt.
Meeste waren nu ervaren ligfietsers maar ik heb graag ook mensen erbij die anders nooit gorganiseerde tochtjes rijden.



Het aantal trikes kan m.i. nog groeien als er een groter nederlands deel opdraaft. Ik snap niet dat er niet meer reactiesgeinteresseerden waren uit het zuiden van het noorden. Ik verwachtte geen kudde driewielers uit Tytsjerksteradiel, maar Breda, Tilburg, Einhoven, Rotterdam telt beslist wat trike eigenaren. Daar is de trikedichtheid veel groter. Dat was ook de reden waarom ik in Hoek wilde starten. Op de advertentie op Marktplaats en ligfiets.net kreeg ik nauwelijks reacties.
Volgend jaar doe ik een nieuwe poging om tot een stuk of 50 trikes te geraken ergens op de grens. Baarle-Nassau/Baarle-Hertog dus. Eromheen wat extra fietselementen met medewerking van de branche. D'r moeten gewoon 10 of 20 leentrikes klaar staan plus wat nieuwe modellen die getoond worden.


Wat mij betreft doen we nog een ritje na de zomervakanties. De locatie wat meer centraal in Belgie. Ik meld me als vrijwilliger voor het pompen van banden en het smeren van broodjes. Wat me gelijk brengt op het feit dat ik de boter was vergeten. Opnieuw een teken dat mijn inzet bepaald geen garantie is voor een gesmeerd verloop.

Hier alvast wat foto's.

http://trice.nl.tt/ttbe/TrikeTreffenBE.html

Filmpjes zal ik eerst wat knippen en plakken. Men kan materiaal uploaden naar.

ftp://77.169.223.136/ttbe

login=trike
pass=trike


Laatste nieuws:
Gisteravond is ter hoogte van Amersfoort een ufo gesignaleerd. Omstanders beweren dat een persoon was ingelklemd op iets wat leek op een rode paprika. De politie acht het bestaan van buitenaardse groente als onwaarschijnlijk. "Vaker horen wij over wezens met drie poten en een linnen dakje maar die verhalen doen zich vooral in Luik voor".

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#98 Bericht door Edje »

Ron foto's zijn op dit moment aan het uploaden, ik hoor het wel als ze aangekomen zijn.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#99 Bericht door Wouter D »

het was een leuke dag en een leuke ervaring,

betreft de nederlanders, mijn bescheiden ervaring dat nederlanders liever naar centraal nederland fietsen, van waar dan ook, dan naar de onderkant van nederland. afstand is daarvoor niet altijd een geldige reden, kijk maar naar paul die helemaal uit amsterdam (??) kwam gefietst.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#100 Bericht door driewiel »

Mick kwam uit Amsterdam met de zelfbouw Jan Eggens trike maar nam een gedeelte de trein.
Paul fietste na het treffen ook nog eventjes naar Amersfoort met de Sunrider.
De afstand Rottterdam, Breda, Tilburg naar Essen is korter dan vanaf Gent. Ik hoop echt dat trikers uit die contreien er meer voor over hebben.
Tuurlijk begrijp ik dat benzine en trein wat kosten, en dat het niet altijd eenvoudig is de trike te vervoeren, maar een trike treffen is er niet elke week.
In Wijk bij Duurstede waren er ook niet veel hoor. De 4 handbikes en 4 trikes die uit 'zakelijke' belangen aanwezig waren ( Gerad van Ligfietswinkel Amsterdam, Arjan van Mango uit Groningen, Boudewijn van Tripod uit Breda en Robert van WheelsReinvented) tel ik even niet mee. Dan blijven er dus 15 over.
Nu regende het die dag ervoor en op 9 mei was het harstikke koud. Maar toch, na al die moeite maar een zeer beperkt aantal. In Nederland rijden makkelijk 1000 'open' trikes ( geen exacte cijfers bekend). Dan is 15 erg magertjes.
Ik denk dat de grootste reden is dat ze bang zijn dat het te sportief is. Een nieuw treffen aldaar moet 2ledig zijn. Een korte ochtendrit voor langzame jongens en meisjes, en een wat sneller middagritje. Een deel moet gereserveerd zijn voor mensen die een trike rijden vanwege een beperking. De grens is vaak moeilijk te leggen. Iemand met 1 arm kan geweldig fietsen terwijl een ander ogenschijnlijk niks mankeert maar na 10 km op is. Daarom zijn trikers een apart volkje. Dat is minder in Belgie en zeker gisteren. Dat waren toch over het algemeen mannen 70 km makkelijk aankunnen. Dat er een kordate dame zonder pijn de eerste trike ervaring had is een uitzondering. ( hoewel misschien toch wat spierpijn nu?). Neem een gemiddeld echtpaar met een Sinner Comfort en dat extra rondje waterplas was beslist teveel geweest. Wil je die op een trike treffen krijgen dan moet duidelijk zijn dat het voor iedereen haalbaar is. 's Ochtends een korte rit en 's middags een stukje eraan voor ons 'spierballen'. ( mijn spiermassa heb ik op een bepaalde plaats zodat ik die goed in de gaten kan houden tijdens het rijden).

Met alle respect, ik vond het gisteren geweldig, maar zo graag bereik ik een groep mensen die je normaliter niet tegenkomt in de ligfietswereld. En daarvan is juist een groot deel trike rijder. Die sluiten zich niet snel aan bij een club lage racers of velomobielen. Dat verschil is soms groot. En niemand wil de oorzaak zijn dat het tempo moet worden gedrukt. Ik denk dat dit de voormaanste reden is dat men schroomt om naar een treffen te gaan.
Maar goed, misschien heb ik niet het goede voorbeeld gegeven door in eigen dorp op de pedalen te gaan zitten ( op de pedalen staan gaat lastig).

Zeg die datum bovenaan klopt inderdaad niet. Kan iemand dat veranderen om verwarring te voorkomen?

Mooie foto's trouwens. Daar plak ik wat van in een YouTube presentatie.

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#101 Bericht door driewiel »

Ha ik herkende mezelf eerst niet met mijn nieuwe t-shirt!

Dat uploaden lukt dus nu. Geef even een seintje als iemand het niet lukt.

Ik zet er een mapje in met mijn RAW filmpjes. Maak ik echter wat van met achtergrondmuziekje ( i.p.v. domme opmerkingen ondergetekende)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#102 Bericht door Edje »

driewiel schreef:Met alle respect, ik vond het gisteren geweldig, maar zo graag bereik ik een groep mensen die je normaliter niet tegenkomt in de ligfietswereld. En daarvan is juist een groot deel trike rijder. Die sluiten zich niet snel aan bij een club lage racers of velomobielen
Ron mag ik dit even tegenspreken, dat is echt geen probleem in het Belgische zie maar naar het allegaartje van de vorige GL tocht.

Ik denk dat alles evenredig verdeeld is ;-) fotokes Eben Emael en het was soms nog stevig vertikaal ook.
Laatst gewijzigd door Edje op zo 27 jun 2010, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#103 Bericht door driewiel »


Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

#104 Bericht door driewiel »

Edje schreef:
driewiel schreef:Met alle respect, ik vond het gisteren geweldig, maar zo graag bereik ik een groep mensen die je normaliter niet tegenkomt in de ligfietswereld. En daarvan is juist een groot deel trike rijder. Die sluiten zich niet snel aan bij een club lage racers of velomobielen
Ron mag ik dit even tegenspreken, dat is echt geen probleem in het Belgische zie maar naar het allegaartje van de vorige GL tocht.

Ik denk dat alles evenredig verdeeld is ;-) fotokes Eben Emael en het was soms nog stevig vertikaal ook.
Ja als ik de foto's bekijk van jullie andere tochten dan lijkt het me er zeer gemoedelijk aan toe gaan. Ik durf het qua tempo in ieder geval wel aan en zal me eens melden.

Voor Wijk bij Duurstede zegden 5 mensen af omdat ze hun conditie niet goed genoeg achtten. Ik kon ze niet overtuigen dat het voor iedereen haalbaar was. Hun denkbeeld van een ligfiets in zo'n lage racer met aerohelm gehuld in nauwsluitend voorbehoedsmiddel.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

#105 Bericht door Peter J »

Een heel korte impressie van de tocht is te vinden bij "filmpjes" op Facebook onder de "Limburgse Liggers"
Enjoy ! ! ! :wink: 8) :) :)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie