Roll Over America, anyone?

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
twilwel
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 19:09
Fiets: Mango
Locatie: Groningen
Contacteer:

Roll Over America, anyone?

#1 Bericht door twilwel »

Beginnend bij het BentRiderOnline forum is zich een onzalig idee aan het vormen om in ca 4 weken door de VS te rijden met velomobielen.

De (nog zeer voorlopige en nader te overleggen) plannen:

-2011, mogelijk vroeg in de zomer.
-max. 4 weken.
-5dagen fietsen, 2dagen rust.
-vervoer via zeecontainer.
-ca. 24 deelnemers zijn nodig.
-mogelijkheid om een dag er tussen uit te gaan.
-sponsoring om de kosten zoveel mogelijk te dekken.
-volgcamper en truck
-media coverage
-250 tot 300km per dag, meer op de vlakten, minder in de Rocky's
-plaatselijke velomobilisten rijden (gedeeltes) mee.

Discussies op de volgende fora:

http://www.bentrideronline.com/messageb ... hp?t=57177 beginnend bij posting #10

http://www.velomobilforum.de/forum/show ... hp?t=22503

http://groups.google.com/group/ligfiets ... 30faeb172b

Als er voldoende belangstelling is van Europese velomobilisten zou het weleens kunnen gaan gebeuren!

PS: Ik vind de afstand per dag ook hoog, maar er ligt nog niets definitief vast.
Mango's groeien niet aan bomen, ik maak ze samen met mijn kollega's van Sinner.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#2 Bericht door quattrovelootje »

Klinkt allemaal mooi, maar 1 ding legt toch een flinke domper en dat is de dagafstand. Buiten het feit dat 250/300 km zowieso te hoog is gegrepen voor mij persoonlijk, maakt dat wel dat je 5 dagen aan een stuk moet fietsen om te fietsen. Tijd om onderweg te stoppen voor bvb bezienswaardigheden heb je nauwelijks of niet. Om dan dat hele eind naar Amerika te gaan om er alleen maar km's af te malen .... Nee, dan bedank ik vriendelijk, niet my cup of tea (al zal dat in dit geval eerder cola zijn).
Als ik persé km's wil malen, kan dat ook dichter bij huis ....

Tihamér -zegt nooit nooit, maar toch .... :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

jonathan

#3 Bericht door jonathan »

Ge-wel-dig!

Echt superknap

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door Vital »

Wss heel erg dure zaak verder G-ew-el-di-met nog een grote G! :wink:

Alleen zoals Tihamér al stelde heb je er buiten het uitzicht weinig aan en is het een beetje zonde om daarvoor naar de Joe es van de A te gaan, waarom hebben we zoiets niet in Europa?

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door slangetje »

Vital schreef:Wss heel erg dure zaak verder G-ew-el-di-met nog een grote G! :wink:

Alleen zoals Tihamér al stelde heb je er buiten het uitzicht weinig aan en is het een beetje zonde om daarvoor naar de Joe es van de A te gaan, waarom hebben we zoiets niet in Europa?
wie houdt je tegen? Als je het beperkt tot 100 a 150 km/dag (mag alle dagen fietsen zijn) en niet alleen VM, neem ik er verlof voor.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

't Moet wel leuk zijn, zo'n velomobieltocht van de Atlantische Oceaan naar de Indische. Alleen vind ik het onzinnig als een gek door de VS de racen om in het enkele dagen gedaan te krijgen. Eigenlijk zou je daar flink wat tijd moeten voor uittrekken. Toerisme met fietsen combineren.

De tocht op zich bestaat eigenlijk al een lange tijd. Vele jaren geleden - in mijn lustige tijd van jolige vrijgezel - had ik contact gelegd met de organisatie Cycle America die zo'n tocht organiseren. Ze nemen er wel hun tijd voor. Nog steeds wordt het ingericht:

http://www.cycleamerica.com/cc-tour.htm

Ook heel leuk:

http://hypertextbook.com/bent/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#7 Bericht door Brechtix »

Dit zie ik volledig zitten.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#8 Bericht door slangetje »

Brechtix schreef:Dit zie ik volledig zitten.
Wat? 200 a 300 km per dag, 4 weken trappen of gewoon op 64 dagen?

als ik op 't werk 2 maanden aan één stuk kon krijgen: onmiddellijk. Nu wordt het nog even sparen en binnen enkele jaren hoop ik iets gemakkelijker 'foert' te kunnen zeggen en vertrekken...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#9 Bericht door Brechtix »

'k Heb altijd al de VS coast-to-coast willen doen, het was normaal gepland na trans-Azie, -Australie en -Europa in 2000-2001. Helaas was mijn portefeuille leeg en vooral mijn hormonen over hun toeren dus sindsdien heb ik me mogen heel stillekens houden op sportief vlak. In het begin kon ik geen trap meer op maar nu fiets ik al weer als een fitte zestiger ;-).

Met een WAW en een volgwagen, en nog wat training, is 1000 km per week goed haalbaar voor de zeer gemiddelde fietser als ik nu. Of het objectief inderdaad 2 à 300 km per dag blijft, zullen we nog zien: onze zeiltrips zijn in het echt ook vier maal korter dan de route die we s'avonds met een goed glas single malt uitzetten. Luid roepen op een forum kost niks.

In mijn ervaring op lange afstandsreizen kunnen monumenten je volledig gestolen worden op de duur en wil je alleen maar fietsefietsefietse. Je ziet en ervaart onderweg al meer dan je ooit kan absorberen.

Ik volg het verhaal in alle geval met spanning. Een amerikaanse klant is trouwens aan de voorbereiding bezig van een solo coast to coast project per WAW, maar self-supported.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#10 Bericht door crash-quest-dummy »

(de VS grenst in het westen niet aan de Indische maar aan de Stille oceaan)
Waarom je fiets overzetten ? huur er ginds gewoon ene van een local ?

Zullen we dat hier ook eens organiseren ? van Oostende naar Peking ? Of om te beginnen tot aan de Oeral. Ik wil Moskou wel eens zien :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

jongens... ergens diep van binnen zit ik ook met een droom. die kan eventueel een goeie voorbereiding zijn van het hoger doel die jullie stellen :-)

zo een zes jaar terug nam ik deel aan de tot nog toe laatste editie van sluis-bologne-sluis. 360 km op één dag :-)
op 24 u wel te verstaan.
die ervaring wil ik zeker nog eens overdoen als ik de kans krijg.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

crash-quest-dummy schreef:(de VS grenst in het westen niet aan de Indische maar aan de Stille oceaan)
Aardrijkskunde was nooit m'n sterkste vak... :oops: :wink: Daarom durf ik met de fiets wel eens heel andere wegen onder de wielen krijgen dan ik gepland had.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#13 Bericht door slangetje »

crash-quest-dummy schreef:Zullen we dat hier ook eens organiseren ? van Oostende naar Peking ? Of om te beginnen tot aan de Oeral. Ik wil Moskou wel eens zien :wink:
Ga deze zomer naar moskou (met de vlieger) en van daar met de trein naar Peking.
Als je echter richting Nepal fietst, rij ik graag mee. Ik neem wel afslag khandbari (200 km ten oosten van Kathmandu)...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#14 Bericht door Jan.E »

Hoe zeggen ze dat:"Veel geblaat en weinig wol". Ik wil, ik wil, en daar blijft het bij de meesten bij. Ook bij mij... :roll:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#15 Bericht door eeuwige reiziger »

Jan.E schreef:Hoe zeggen ze dat:"Veel geblaat en weinig wol". Ik wil, ik wil, en daar blijft het bij de meesten bij. Ook bij mij... :roll:
Elsschots gedicht, nietwaar?! "Tussen droom en daad..." Alleen denk ik dat een mens in zijn leven altijd een paar dromen moet hebben.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie