Roll Over America, anyone?

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#16 Bericht door ssj3gohan »

Als niet-geoefende sporter is 100+ km per dag goed te doen op de ligfiets, dus als ik dat doortrek naar een velomobiel denk ik dat ze een hoop meer animo krijgen met 150 km/dag. Dan houd je ook wat tijd over en kom je niet in de problemen zodra iemand panne krijgt.
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#17 Bericht door slangetje »

Jan.E schreef:Hoe zeggen ze dat:"Veel geblaat en weinig wol". Ik wil, ik wil, en daar blijft het bij de meesten bij. Ook bij mij... :roll:
Jan, zit een grond van waarheid in, maar Nepal blijft een droom (om met de fiets heen te gaan). Dit jaar heb ik 2 maanden verlof gevraagd en kreeg te horen dat ik dat nooit zou krijgen. Dus zou er mijn ontslag voor moeten geven.
MISSCHIEN doe ik dat ooit wel.
Laatst gewijzigd door slangetje op do 25 feb 2010, 12:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

jonathan

#18 Bericht door jonathan »

Persoonlijk vind ik die kms vreten de leukste manier. Als je fietsvakantie neemt, dan ga je ook fietsen. Ik zal wel toeristisch zijn al langs die gebouwen/plaatsen/natuur rijdend.

Moeilijk zijn uiteraard de kosten en de tijd dat het kost. En dat in het PBP jaar...

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#19 Bericht door quattrovelootje »

Jan.E schreef:Hoe zeggen ze dat:"Veel geblaat en weinig wol". Ik wil, ik wil, en daar blijft het bij de meesten bij. Ook bij mij... :roll:
Alwéér wijze woorden van deze man ! Ik begin toch écht te geloven dat Jan van een héél goei jaar moet zijn :wink:

Tihamér -heel needrig weer diep onder de indruk :oops:
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#20 Bericht door crash-quest-dummy »

slangetje schreef:
Jan.E schreef:Hoe zeggen ze dat:"Veel geblaat en weinig wol". Ik wil, ik wil, en daar blijft het bij de meesten bij. Ook bij mij... :roll:
Jan, zit een grond van waarheid in, maar Nepal blijft een droom (om met de fiets heen te gaan). Dit jaar heb ik 2 maanden verlof gevraagd en kreeg te horen dat ik dat nooit zou krijgen. Dus zou er mijn ontslag voor moeten geven.
MISSCHIEN doe ik dat ooit wel.
je vraagt een maand in december en voor volgend jaar de maand januari.
of loopbaanonderbreking ?

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#21 Bericht door slangetje »

crash-quest-dummy schreef:je vraagt een maand in december en voor volgend jaar de maand januari.
of loopbaanonderbreking?
December en januari zijn 2 moeilijke maanden om verlof te krijgen als je op een boekhouding werkt.
Loopbaanonderbreking: tja, dan heb je je verlof, maar als je halvelinks hoort dat ze geen garantie kunnen geven dat er nog een plaatsje voor je is als je terugkomt, is het vergelijkbaar met ontslag geven.
Om echt profijt te hebben van loopbaanonderbreking, moet je trouwens al 5 jaar voor dezelfde baas werken.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#22 Bericht door Wouter D »

tjah, als je halvelings bedreigd word je baan te verliezen als je loopbaanonderbrekeing durft te nemen, dan staat dat voor lij gelijk aan: 'we zijn eigenlijk niet zo tevreden van je werk. we hebben liever dat je zelf ontslag neemt, dan hoeven wij jou niet te ontslaan.

normaliter mogen zij u niet ontslaan als je loopbaanonderbreking hebt, of heb ik het mis, het beste dat je hiervoor kan doen, is even te raden gaan bij de vakbond. als je tenminste gesindikeert bent :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#23 Bericht door slangetje »

spruitje schreef:tjah, als je halvelings bedreigd word je baan te verliezen als je loopbaanonderbrekeing durft te nemen, dan staat dat voor mij gelijk aan: 'we zijn eigenlijk niet zo tevreden van je werk. we hebben liever dat je zelf ontslag neemt, dan hoeven wij jou niet te ontslaan.

normaliter mogen zij u niet ontslaan als je loopbaanonderbreking hebt, of heb ik het mis, het beste dat je hiervoor kan doen, is even te raden gaan bij de vakbond. als je tenminste gesindikeert bent :-)
denk er anders over, maar heb het er eens over tijdens een tochtje. Het gaat hier volledig off topic.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
TheoZ
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 21:12
Postcode: 9468GR
Fiets: Sunrider
Locatie: Annen (Nederland)
Contacteer:

Roll over America!

#24 Bericht door TheoZ »

Voor de liefhebbers, kijk op: http://web.mac.com/josef.janning/Roll_o ... /Home.html

De site is nog niet helemaal klaar, maar de start is er.
De, voorlopige, route is zichtbaar.

Theo

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#25 Bericht door quattrovelootje »

De website is in elk geval wel gelanceerd, hier kan je dus alles verder volgen (info van ligfiets.net) :

http://web.mac.com/josef.janning/Roll_o ... /Home.html

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#26 Bericht door PatRecumbent »

Misschien helpt dit bericht bij het uitzetten van de route:

Google Adds Bike Directions in US to Google Maps

http://www.greencarcongress.com/2010/03 ... .html#more
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
TheoZ
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 21:12
Postcode: 9468GR
Fiets: Sunrider
Locatie: Annen (Nederland)
Contacteer:

#27 Bericht door TheoZ »

Volgens Jupp, Josef Janning op http://www.velomobilforum.de/forum/show ... 503&page=8 :

***********************************************************

Klein overzicht vier weken na de eerste mededeling:
- De startfase van de Roll over America is zeer goed gegaan
- De discussie in de VS en D is vrij intensief, de belangstelling groeit, NL en B is nog enigszins voorzichtig, DK ben ik aan het 'bewerken', de reacties zijn echter zwakjes, voor de UK hetzelfde
- De website bestaat en wordt goed bezocht, zo'n 2400 bezoekers, in zo'n kleine gemeenschap over de eerste 15 dagen, is veel - Ondersteuning in de VS / Canada is uitstekend; de minste van mijn zorgen
- Ondersteuning is in D goed, ik heb zeer competente hulp bij het overzeestransport, maar ook in zaken van communicatie, ik heb een aantal actieve aanhangers in NL nodig (belangrijk)
- Discussie over de route is in Noord-Amerika redelijk goed, ik kom nauwelijks toe aan de verwerking van de voorstellen

Ben dankbaar voor de hulp en feedback op de site, heb nooit iets gedaan met Webdesign en ben een technische leek

Volgende stappen:
- Pagina met de rijders opbouwen (nodig voor het volgende item)
- Adressen van sponsors
- Verdere ontwikkeling van de route, beschrijving van de etappes op de website

Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van de pagina met de rijders op de website (inmiddels gereed TZ). Daartoe zal ik al hen welke blijk hebben gegeven om mee te rijden, een e-mail of PM (Privé Mail) sturen - ik heb een paar persoonlijke gegevens en een foto nodig welke ik op de website kan plaatsen - wie wil mee wil meerijden, maar meent dat ik niet hen eerder opgemerkt had (is zeer wel mogelijk), schrijft me een rechtstreeks PN of nog beter via de e-mail functie op de website:
www.rolloveramerica.eu

Jupp

***********************************************************

Theo Z

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#28 Bericht door Pleeboy »

Mooi idee, mijn vrienden, allen triatleten, hebben het eens met 5 gedaan, op 14 dagen, hun kont doet er nog zeer van. En hun ogen ook van wat ze daar gezien hebben.
Maar dan fiets ik liever eens kriskras door europa, omdat het me meer aanspreekt.
Dwars door Amerika fietsen is dan weer makkelijker, qua cultuurstops dan, behalve mooie landschappen en een paar supergrote steden is er niet veel te zien...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
marcel
Junior
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:19
Fiets: Nazca
Locatie: amsterdam
Contacteer:

#29 Bericht door marcel »

Jan.E schreef:Hoe zeggen ze dat:"Veel geblaat en weinig wol". Ik wil, ik wil, en daar blijft het bij de meesten bij. Ook bij mij... :roll:
ik heb niet eens geblaat.... ik heb me gewoon aangemeld
http://ligfietslover.blogspot.com/2010/ ... -2011.html

woord wel een he;e opgave :P maar mot wel te doen zijn lijk me.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#30 Bericht door Jan.E »

Ik geloof dat goed Marcel, maar ik heb hier ook verantwoordelijkheden. Ik kan hier de boel zomaar niet in de steek laten.
Onderschat dat trouwens maar niet. De vooropgestelde kms per dag kunnen al tellen mijn gedacht. Eens een keertje 200km op een dag rijden is geen probleem, maar dat een paar weken aan een stuk is al een ander verhaal. Het traject is trouwens verre van plat, wat de zaak ook al niet echt vooruit helpt. Maar begrijp mij niet verkeerd, ik wens u zeker en vast het allerbeste.
Wat mij trouwens ook niet zo geweldig lijkt is het feit dat de velomobiel eerst per container naar ginder moet en achteraf terug. Je zal dan je velomobiel serieus wat langer dan een maand moeten missen.

Plaats reactie