Ligfietstreffen Gentse liggers mei 2010

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie

komen naar het beste treffen van vlaanderen

ik (wij) wel
16
70%
ik (wij) niet
7
30%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#76 Bericht door Edje »

Vanmorgen te horen gekregen dat er een nonkel is overleden, vrijdag gaat het de begrafenis zijn. Zie het nu enkel zitten om zaterdags af te komen met de wagen tot na den BBQ.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#77 Bericht door quattrovelootje »

Vraagje aan de lokale mensen : hoe rij ik het makkelijkst met de vm naar de plaats van treffen ? Dwars door Leuven heen, er rondom heen ? Suggesties welkom :P !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

jonathan

#78 Bericht door jonathan »

allewedertje schreef:Vraagje aan de lokale mensen : hoe rij ik het makkelijkst met de vm naar de plaats van treffen ? Dwars door Leuven heen, er rondom heen ? Suggesties welkom :P !

Tihamér
gewoon knots door leuven, is vrij goed te doen

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#79 Bericht door ET »

allewedertje schreef:Vraagje aan de lokale mensen : hoe rij ik het makkelijkst met de vm naar de plaats van treffen ? Dwars door Leuven heen, er rondom heen ? Suggesties welkom :P !

Tihamér
Oeps, mijn uitleg ging naar de verkeerde locatie :oops: :oops:
Er staat een veel betere uitleg iets verder.
(Vanaf het station dwars door de stad rijden is de kortste weg, dan kom je vanzelf op de Naamsepoort uit. )

ET

P.S.: merci voor de opmerking, ik zou daar schoon gestaan hebben, op een verkeerde plek :P
Laatst gewijzigd door ET op do 29 apr 2010, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#80 Bericht door marn »

ik zal er niet bijzijn

greets
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#81 Bericht door quattrovelootje »

ET schreef:komende van het kanaal Leuven-Dijle: langs het Artois-plein naar het station. Aan het station de Maria-theresiastraat (wordt aan de 2e lichten Vesaliusstraat) tot aan de Parkstraat. Linksaf de Parkstraat in, de ring dwarsen en dan rechtdoor bergaf de Geldenaaksebaan. Beneden aan de bergaf is het aan de linkerkant.
Of je kan vanaf het station de ring verder volgen tot aan Parkpoort en daar linksaf de Geldenaaksebaan op.
Er zal weinig verschil in tijd of afstand zijn tussen beide wegen; door de stad heb je 3 verkeerslichten, langs de ring heb je er maar 2
Ik veronderstel dat ik gewoon via de N19 van Aarschot naar Leuven kan fietsen, of niet ? Bestaat er geen mogelijkheid om via fietsknooppunten door/rond Leuven te fietsen en zo naar Heverlee ? Ik heb geen GPS en om in een stad als Leuven naar straatnamen beginnen te zoeken, daar heb ik niet zo'n goeie ervaringen mee :oops: ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#82 Bericht door toy »


traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

leuven via ring

#83 Bericht door traikiedirk »

Het klooster van de paters jezuieten langs de waversebaan ligt zeer dicht bij KASTEEL ARENBERG. Knooppunt 74/75.
De sleutel tot leuven is leuven station. Dit centrale punt is het vertrek in twee richtingen rond leuven. Aan het station neem je de dubbele fietsweg richting tiense- /park- (phillips-site) tot naamse poort. Aan naamse poort - links naamse steenweg op tot heverlee centrum, dan even vragen voor waversebaan of arenberg kasteel.
Ik zou zo zeggen, "je kan niet missen" maar dan weet je op voorhand dat je verkeerd rijd.... :lol:
Vanaf Aarschot is aarschotsesteenweg (N19)dé kortste en rechtste baan tot Leuven. Er ligt bovendien een prima fietspad tussen rotselaar en leuven.
Via het knooppuntennetwerk vanaf aarschot neem je best demer-dijledijk 09/10/92/67/66/30/35/31/93/33(leuven station). Dan 73/75 tot kasteel arenberg. Hier ben je op een boogscheut van het klooster. Best een leuk traject om fietsen.
Alles is hier gereed om jullie gastvrij te ontvangen. Zie jullie vrijdag.
Greets traikiedirk .

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#84 Bericht door PatRecumbent »

Voor wie met de fiets komt: de Mechelse poort is het hoogste punt van de ring. Kom je langs Mechelse poort, Brusselse poort of Tervuurse Poort neem dan de ring in tegenwijzerzin tot de Naamse Poort. Voor alle anderen: neem de ring in wijzerzin tot de Naamse Poort. Bijgevoegd twee trajecten van Naamse Poort naar het treffen die per fiets afgelegd kunnen worden.

Ik zag ergens de uitleg om naar de abdij van het Park te rijden. Dat is niet de plaats van het treffen.
Bijlagen
LFT2010.jpg
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#85 Bericht door Luc Willaert »

Iemand een idee hoe ver het is van de caravanparking naar het dichtbijzijnde stopcontact? Kwestie van te weten of mijne verlengdraad lang genoeg is;

Luc

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#86 Bericht door PatRecumbent »

Als ik het me goed herinner mogen we onze tenten en caravans op een perceel naast het gebouw plaatsen. Op basis van bijgevoegde foto denk ik dat 50m voldoende moet zijn als je niet te ver van het gebiouw staat. Maar ik heb liever dat je dat zelf inschat. Het perceel (links) is aangeduid met rode lijnen en de schaal staat er ook ergens op (beneden).
Bijlagen
LFT2010.jpg
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#87 Bericht door PatRecumbent »

Op de site van het treffen onder FAQ:

V: Is er elektriciteit op mijn kampeerplek?
A: Op het kampterrein is geen elektriciteit voorzien. Best breng je een zaklamp of tentverlichting mee. In de gebouwen is er natuurlijk elektriciteit .
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

GEEN VERLENGKABELS

#88 Bericht door traikiedirk »

Zoals eerder al gevraagd en beantwoord, er kan geen verlengkabel naar caravans of wat dan ook. Zelfs de caravan is op zich al kantje boordje. Voor een mobilhome heb ik wel toestemming gevraagd.
Dus best een kampeerlichtje meenemen.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#89 Bericht door Jan.E »

Hoe laat is het vertrek voorzien voor zaterdagmorgen?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#90 Bericht door Wouter D »

dag jan,

all ingeschrevenen hebben intussen een mailtje ontvangen met de planning, ik was natuurlijk vergeten dat er ook mensen komen meetoeren :-)

planning:

zaterdag: lange tocht: vertrek 09.00u; uiterlijke aankomst ca 18u
korte tocht: vertrek 10.00u, aankomst 16u

zondag: tocht: vertrek tussen 10 en 11u alnaargelang hoe snel er opgeruimd is. aankomst 16u


verder kan er niet meer worden ingeschreven voor het eten aangezien alles is besteld. drinken is geen probleem
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie