Brevet rijden

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bart Verhoeven
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:13
Postcode: 3920
Fiets: Thys 222 revolver roeifiets
Locatie: Lommel
Contacteer:

Brevet rijden

#1 Bericht door Bart Verhoeven »

Ik rij met mijn roeifiets het liefste lange afstanden en wil mischien in 2011 Parijs Brest rijden.
Daarom wil ik volgend jaar wedstrijden van 200,300,400 en mogelijk 600km gaan rijden.
Kan iemand mij vertellen wie deze wedstrijden organiseerd voor ligfietsers?
En welke de interresantste zijn?

jonathan

#2 Bericht door jonathan »

Dag Bart,

Brevetten zijn niet echt wedstrijden, maar georganiseerde toertochten.

Ze zijn voor alle fietsen toegankelijk, van racefiets, roeifiets, ligger tot velomobiel. Ze rijden er allemaal samen rond.

In dit draadje kan je de planning lezen:
http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=5891

Ander lijstje:
http://www.randonneurs-be.webklik.nl/page/home

Bart Verhoeven
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:13
Postcode: 3920
Fiets: Thys 222 revolver roeifiets
Locatie: Lommel
Contacteer:

brevet rijden

#3 Bericht door Bart Verhoeven »

Bedankt Jonathan,
Voor de goede tips ;-)

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#4 Bericht door tom »

veeg dit
Laatst gewijzigd door tom op ma 04 jan 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

jonathan

#5 Bericht door jonathan »

tom schreef:In bijlage geef ik je het reglement. Uit ervaring weet ik dat ze moeilijk doen voor de verzekering als je geen WTC-herkend lidmaatschap hebt. Volgens het reglement is een getuigschriftje van een gewone arts dat ge gezond zijt van lijf en poten genoeg. Maar met een ligger moeten ze weer eens moeilijk doen hé. Dus om hun mond te snoeren raad ik je een attest aan van een erkende sport-arts.
@Tom: :roll: Ben jij dan soms een groot brevet rijder? :lol:

Voor de andere; net omdat ik schrik had voor dergelijke toestanden heb ik de organisatie aangeschreven met de vraag of er problemen zijn met lgfietsen.

Vroeger was het nog een nieuw beeld, maar tegenwoordig zijn ze op brevetten gewend aan liggers. Meer zelf 1 van de organiserende leden is een ligger in Belgie. In Nederland is dat fenomeen nog veel groter.

De meeste brevetten zijn redelijk vlak hier in de buurt, en zelfs de ardennen zijn uiteindelijk maar kleine heuvels tov wat je bvb in frankrijk voor je donder krijgt.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#6 Bericht door slangetje »

jonathan schreef:Voor de andere; net omdat ik schrik had voor dergelijke toestanden heb ik de organisatie aangeschreven met de vraag of er problemen zijn met ligfietsen.

Vroeger was het nog een nieuw beeld, maar tegenwoordig zijn ze op brevetten gewend aan liggers. Meer zelf 1 van de organiserende leden is een ligger in Belgie. In Nederland is dat fenomeen nog veel groter.
Kreeg een gelijkaardig antwoord toen ik ging vragen naar het reglement en of het een probleem was om als ligger mee te rijden...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

Bart,

ik was dat ook van plan te doen met de roeifiets, momenteel heb ik nog een snek met klein bereik, maar ben al van plan om als deze versleten is, er een op te zetten met groot bereik.

nu moeten de vlakke zeker te doen zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#8 Bericht door tom »

jonathan schreef:@Tom: :roll: Ben jij dan soms een groot brevet rijder? :lol: .
Neen dat ben ik niet. Ik apprecieer je denigrerende houding niet, maar jou al een beetje kennende verwacht ik eigenlijk niet beter. Ik sprak gewoon uit wat ik heb ondervonden. Het is juist door dergelijke denigraties die je hier wel vaker ziet dat ik nog hoogst zelden op deze site kom. Ik kom niet online om ruzie te stoken, heb wel beters te doen dan dat.
jonathan schreef:Vroeger was het nog een nieuw beeld, maar tegenwoordig zijn ze op brevetten gewend aan liggers. Meer zelf 1 van de organiserende leden is een ligger in België. In Nederland is dat fenomeen nog veel groter .
Heel fijn te lezen dat er nu ook een ligger in de organisatie zit. Wie? Ik hoop dat een positievere houding t.o.v. liggers ook zal doorsijpelen naar lager lokale niveau.
jonathan schreef:De meeste brevetten zijn redelijk vlak hier in de buurt, en zelfs de ardennen zijn uiteindelijk maar kleine heuvels tov wat je bvb in frankrijk voor je donder krijgt.
Wat wil je met deze zin zeggen ?
Idd ‘des collines ‘ in de Sévennes noemen wij (gewone Belgen ) geen heuvels, maar bergen.
Ik sprak weer uit mijn eigen gevoel. Ik ben geen super atleet zoals jij, maar slechts een beginnende LF-rijder. Volgens mijn gevoel is er een zeer groot verschil tussen 200 km zeer vlak langs jaagpaden of 300 km heuvelachtig dwars door België. Ik wou gewoon zeggen als beginner aan potentiële andere beginners (dus niet naar Bart gericht), dat training op de afstand niet altijd voldoende is. Dat had ik onderschat met het resultaat dat ik daardoor een week zeer pijnlijke knieën heb gehad. Ik zal me daar geen 2e keer meer aan laten vangen. Ik heb heuveltraining nodig, wat er helaas niet in mijn directe omgeving is.
_________________________________________________________________________________
Mij zul je hier weer heel lang niet meer zien. Ik hou er niet van, van gekleineerd te worden!
Ik wil Dirk nog graag helpen met het mei-weekend maar ik beschouw mezelf vanaf nu maar geen GL meer.
De LiLi lijken mij een heel stuk sympathieker.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

elk zijn eigen keuzes, al zie ik hier niemand gekleineerd worden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

hij die LiLi is, is ook gentseligger raar maar waar. Er zal nooit een afscheuring komen, zolang huidige trekkers het vor het zeggen heeft.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#11 Bericht door slangetje »

Heb een mailtje gekregen met de kalender van 2010. Hij is te groot voor op de site. Interesse? Stuure me een PB met je mailadres...

Mensen die mee willen rijden, mogen dat steeds laten weten. Ik heb wel zin om mezelf uit te dagen en 200+ te rijden, maar niet om ze alleen te rijden. Mijn richtsnelheid: 25 (max 30 km/u over die afstand).

Groetjes,
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#12 Bericht door hmmm »

Slangetje: je mag me zeker de kalender doormailen als je wilt. Normaal is mijn email adres zichtbaar voor iedereen via mijn profiel.

Ik heb online gezien dat er 14 maart een 200km is, die vertrekt vanuit Leuven. Gezien de datum (mijn verjaardag) en het feit dat het lekker dichtbij is voor me ga ik hier normaliter aan meedoen. Dus er rest me nog een goeie 3 maanden om de spieren en conditie een beetje op niveau te krijgen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

ik ga er zeker een paar meedoen vanuit lier, betreft andere weet ik nog niet
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#14 Bericht door hmmm »

Hmm, net even op google maps zitten kijken naar de route van 14maart (Holsbeek-Jodoigne-Burdinne-Huy-Modave-Hamoir-Ouffet-Tinlot-Huy-Holsbeek). Iets in me zegt dat vanaf de plaatsnamen franstalig worden er hoogtemeters in het spel gaan zitten, zeker richting Durbuy. :twisted:

Met 2 maanden voorbereiding moet het wel kunnen hoop ik, toch eens op zoek naar wat heuvels in de buurt om te gaan oefenen daarop. Nu tijdens mijn woon-werk ritje ben ik al virtueel kapot van de brug over de spoorweg en het kleine hoogteverschil langs de luchthaven :oops:.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#15 Bericht door Edje »

rijde Keizerberg in Heverlee, maar een keer of tien op en af.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie