Dwars door Vlaanderen

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Dwars door Vlaanderen

#1 Bericht door Beinsberger E »

Het is misschien wat vroeg, maar een natte droom van mij is om eens dwars door vlaanderen te rijden in een of twee dagen.
Dit ga ik zeker doen over een paar jaar, deze tocht misschien ook koppelen aan een goed doel, ik heb namelijk de ziekte van crohn en zou voor het onderzoek van deze ziekte geld willen inzamelen door een KM-ponsering.
Als er iemand is die weet wat de beste aanpak is, of hoe ik een brief kan opstellen om eventuele bedrijven aan te schrijven laat het dan gerust weten :?:
Maar nogmaals dit is een meerjarenplan :!:
Laatst gewijzigd door Beinsberger E op di 24 nov 2009, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jonathan

#2 Bericht door jonathan »

Mijn moeder heeft die ziekte ook, ik werk hier zeker aan mee!

Goed initiatief!

J.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#3 Bericht door PatRecumbent »

Ik heb ooit al eens op de kaart gekeken wat de langste rit is die je kan maken in Vlaanderen, t.t.z. de verbinding tussen twee plaatsen die de grootste afstand oplevert. Ik kwam op De Panne-Kessenich, 246 km volgens Google.

Bedoel je zo'n rit?

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#4 Bericht door Beinsberger E »

Inderdaad, mijn plan is om bedrijven aan te schrijven voor een KM-sponsering en dit via krant of andere media bekend te maken, bij aankomst het geld over te maken aan de crohn vereniging ook met de nodige mediabelangstelling. Ik ga dit nog bespreken om te zien of het allemaal haalbaar.
Liefst zou ik dan zoveel mogelijk ligfietsers willen aanzetten om mee te rijden, zodat het geheel er ook aantrekkelijk uitziet.
Ik denk dit te doen in 2012 omdat ik dan eventueel op pensioen ben :wink:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Dwars door Vlaanderen

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef:Het is misschien wat vroeg, maar een natte droom van mij is om eens dwars door vlaanderen te rijden in een of twee dagen.
Dit ga ik zeker doen over een paar jaar, deze tocht misschien ook koppelen aan een goed doel, ik heb namelijk de ziekte van crohn en zou voor het onderzoek van deze ziekte geld willen inzamelen door een KM-ponsering.
Als er iemand is die weet wat de beste aanpak is, of hoe ik een brief kan opstellen om eventuele bedrijven aan te schrijven laat het dan gerust weten :?:
Maar nogmaals dit is een meerjarenplan :!:
Mooi! Daar droom ik immers ook al een tijdje van. Vorig jaar was ik al met een stapel kaarten in de weer om een route uit te stippelen langs grotendeels rivieren en kanalen. Van de ene kant van Vlaanderen naar de andere.

Alleen hoor ik niet meer tot het jonge geweld, dus zou ik graag toch wat meer tijd willen uittrekken om een dergelijke tocht te wagen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#6 Bericht door Beinsberger E »

Das geen probleem, als ik het doe wil ik er ook van genieten en dan zal het tempo ook niet zo hoog liggen, al doen we er 3 dagen over.
We kunnen bijvoorbeeld de vlaanderen fietsroute volgen, misschien wil dan tourisme vlaanderen ook wat bijdragen. :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

heb anders een kanalentocht van die lengte uitgestippeld voor als ik eens tijd heb, dan kunnen jullie al eens oefenen :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#8 Bericht door Beinsberger E »

spruitje schreef:heb anders een kanalentocht van die lengte uitgestippeld voor als ik eens tijd heb, dan kunnen jullie al eens oefenen :)
Een kanalentocht, en van waar vertrek je dan ? is het het een rondrit of is het van A naar B en dan weer verder
Ik kan van bij mij thuis een kanalentocht maken via Albertkanaal - kanaal Bocholt-herentals en dan zuidwillemsvaart terug, dat is 150Km, als ik die tocht ga doen zet ik ze bij de toertochten

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

awel, is een lus, ik kan bij mij thuis vertrekken en weer aankomen, of ergens anders op de lus vertrekken kan ook

maar ik weet nog niet wanneer ik dat zou rijden hoor, ik weet zelfs niet of er geinteresseerden zouden kunnen zijn
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

Beinsberger E schreef:
spruitje schreef:heb anders een kanalentocht van die lengte uitgestippeld voor als ik eens tijd heb, dan kunnen jullie al eens oefenen :)
Een kanalentocht, en van waar vertrek je dan ? is het het een rondrit of is het van A naar B en dan weer verder
Ik kan van bij mij thuis een kanalentocht maken via Albertkanaal - kanaal Bocholt-herentals en dan zuidwillemsvaart terug, dat is 150Km, als ik die tocht ga doen zet ik ze bij de toertochten
Eddy die is pas zaterdag gereden ;-), maar herhaling mag natuurlijk altijd, misschien ook is doen voor de slakken
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#11 Bericht door Beinsberger E »

Edje schreef:
Beinsberger E schreef:
spruitje schreef:heb anders een kanalentocht van die lengte uitgestippeld voor als ik eens tijd heb, dan kunnen jullie al eens oefenen :)
Een kanalentocht, en van waar vertrek je dan ? is het het een rondrit of is het van A naar B en dan weer verder
Ik kan van bij mij thuis een kanalentocht maken via Albertkanaal - kanaal Bocholt-herentals en dan zuidwillemsvaart terug, dat is 150Km, als ik die tocht ga doen zet ik ze bij de toertochten
Eddy die is pas zaterdag gereden ;-), maar herhaling mag natuurlijk altijd, misschien ook is doen voor de slakken
Ik wist niet welke kanalen ze zouden volgen, maar we kunnen ze misschien volgend jaar eens rijden, alleen weet ik nog niet wanneer
Kunnen het misschien een 50+sers tocht noemen
Laatst gewijzigd door Beinsberger E op ma 30 nov 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#12 Bericht door rik »

Beinsberger E schreef:Ik denk dit te doen in 2012 omdat ik dan eventueel op pensioen ben :wink:
Awel, tegen die tijd wil ik ook wel meerijden. We hebben dan al het voordeel dat we (zo goed als) samen kunnen vertrekken.
Ben natuurlijk ook bereid om te helpen met de organisatie!
DF 269
Ice sprint1 26"

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#13 Bericht door rik »

Beinsberger E schreef: Ik wist niet welke kanalen ze zouden volgen, maar we kunnen ze misschien volgend jaar eens rijden, alleen weet ik nog niet wanneer
Misschien kunnen we het dan eens iets anders aanpakken: als we met enkele mensen van op één punt vertrekken, kan iedereen aanpikken waar het voor hem/haar het makkelijkst is en zo ook zelf beslissen of hij/zij de ronde afmaakt of hoe ver hij/zij rijdt. Dan hebben we eigenlijk geen echt begin- of eindpunt.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#14 Bericht door Beinsberger E »

rik schreef:
Beinsberger E schreef:Ik denk dit te doen in 2012 omdat ik dan eventueel op pensioen ben :wink:
Awel, tegen die tijd wil ik ook wel meerijden. We hebben dan al het voordeel dat we (zo goed als) samen kunnen vertrekken.
Ben natuurlijk ook bereid om te helpen met de organisatie!
Awel Rik dat vind ik tof, dan zijn we misschien al met 3 als eeuwige ook mee doet :wink:

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#15 Bericht door Beinsberger E »

rik schreef:
Beinsberger E schreef: Ik wist niet welke kanalen ze zouden volgen, maar we kunnen ze misschien volgend jaar eens rijden, alleen weet ik nog niet wanneer
Misschien kunnen we het dan eens iets anders aanpakken: als we met enkele mensen van op één punt vertrekken, kan iedereen aanpikken waar het voor hem/haar het makkelijkst is en zo ook zelf beslissen of hij/zij de ronde afmaakt of hoe ver hij/zij rijdt. Dan hebben we eigenlijk geen echt begin- of eindpunt.
Das eigenlijk nog niet zo'n slecht idee, eigenlijk een soort van estafette toertocht :idea:

Plaats reactie