zero carbon caravan

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

zero carbon caravan

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

neen, geen sleurhut waar niks nul geen carbonvezel inzit ... (dan had ik het bij 'materiaal' gezet)
wel : www.zerocarboncaravan.net

diene mens passeert België, komt per zeilboot aan in Oostende normaal zaterdag de 26e september, huurt zich een WAW onder zijn gat in Gent en rijdt langs allerlei interessante dingen om te verzamelen op zijn tocht naar de klimaattop te Kopenhagen.

ik ga hem de vlotte fietswegen proberen te tonen. iemand tips voor Gent-Brussel ? iemand zin om mee te fietsen ? iemand een slaapplek voor enkelen in de buurt van Antwerpen ?

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door Vital »

Prachtig initiatief, als ik kan helpen hoor ik het wel!!!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

damn dan heb ik een fietstocht. dus zal moeten passen

als je geen weg vind kan ik een track tekenen met kortste fiets-weg, indien gewenst, wel geen garantie dat er geen onverharde stukken in zitten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#4 Bericht door crash-quest-dummy »

hij komt aan de 26e maar we rijden de 28e van Oostende via Diksmuide (bezoek www.beauvent.be (iemand die wil weten wat die gasten allemaal doen en waarom, kom maar af) naar Gent (critical mass bike ride woensdag 30e om 18h aan 't zuid) de 1e naar Brussel (deelname http://www.leefmilieubrussel.be/uploade ... gtype=2067 en bezoek zaterdag namiddag (?) aan Arch Luc Schuiten (http://vegetalcity.net/04.html) en Xavier Vander Stappen http://www.dailymotion.com/video/x96mjs_no-oil_travel / http://www.sunrider-cycles.com/PERSBERI ... %20Oil.pdf (die momenteel in België is en later ook doorfietst naar Kopenhagen), de 5e naar Duffel via http://www.comitejeanpain.be/cjp-vzw-3.htm, en dan verder naar Antwerpen, de 10e naar de Nederlandse grens.

de WAW heeft ie ondertussen gekocht voor de verdere tocht heen en terug naar Kopenhagen en wordt afgeleverd in Oostende (wat een service!) bij Luc (merci Luc). ik rij zondag namiddag van Duffel naar Oostende. al die zin heeft om een stuk mee te fietsen of mee te bezoeken, geef een gil.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#5 Bericht door Luc Willaert »

Hoe is de tocht naar Gent verlopen?? Oplossing gevonden voor het vervoerprobleem?

Groetjes

Luc - heeft zo z'n twijfels........

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#6 Bericht door Dries »

Luc Willaert schreef: - heeft zo z'n twijfels........
... en terecht. De arme Chris was een beetje helemaal kapot na 120km de eerste keer in een Velomobiel. Hij is vandaag langsgeweest en al voldoende over het trauma heen om toch nog eens in de nieuwe Waw te kruipen... Waar hij bijna niet meer uit geraakte. De gevolgen van een nogal zwaar fietser - vrachtwagen accident spelen hem nogal parten.
Zal binnenkort rondrijden met een goed uitgeruste ICE T. Meer op zijn maat, me dunkt.
Ik hoop trouwens dat CQD niet teveel problemen heeft gehad om thuis te geraken maandagavond, het was al voorbij 10pm voor hij uit Gent vertrok naar Duffel?

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#7 Bericht door crash-quest-dummy »

nope, na een hele dag aan nog geen 15km/h (eerst zonder click pedalen en na de aankoop van de nodige schoenen uitgevonden dat ie door zijn ongevalschade de kracht mist om zijn rechtervoet in te clicken) naar huis 'gezwoven' (Gent Duffel in geen 2h30).
Die secundaire wegen liggen er een pak beter bij dan hun fietspaden :( en 's maandags is er rond middernacht amper een kat op dat biljardlaken te bekennen 8)

(zeg Vital, misschien eens een nachtelijke velomobielentocht over 's lands nationale wegen organiseren ?)

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#8 Bericht door Luc Willaert »

Mooi dat alles nog goed gekomen is. Hoepelijk verloopt de rest van zijn reis voorspoedig

Luc

Plaats reactie