Roeselare Fietst - 30 augustus 2009

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#16 Bericht door marksje »

Ik veronderstel dat ik alleen zal zijn.
Indien er toch nog starters zijn, ikzelf ben zinnens om rond 09.15 a 09.30 uur te vertrekken voor de 75 km. Daarna rijd ik naar huis om van fiets te wisselen en dan samen met de familie, met de bukker, de 45 km familietocht te doen. Het wordt dus een gezellige fietszondag. \:D/
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Eric Baeten
Belofte
Berichten: 110
Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
Postcode: 3200
Fiets: NME
Locatie: Aarschot
Contacteer:

#17 Bericht door Eric Baeten »

Jongelui ,

Mag ik eens nieuwsgierig zijn naar het aantal liggende deelnemers aan deze tocht ?

Eric
RESULTS NO EXCUSES !

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#18 Bericht door marksje »

Ik weet nog geen juist getal, vorig jaar vlot over de 5000 en gezien het gunstige weer zal dit waarschijnlijk geëvenaard zijn, zoniet verbroken; een juist getal zal ik vrijdag kunnen lezen in het plaatselijk weekblad.

Zoals reeds gezegd reed ik zondag in de voormiddag, de 75 km tocht. Bij navraag bij de bevoorrading half weg, was ik de enige ligfietser die ze tot dan toe gezien hadden. Verder kan ik zeggen een prachtige en perfecte organisatie : een mooi parcours, degelijk uitgepijld, op elke gevaarlijke oversteek een signaalgever die je de vrije doorgang verzekerde, bevoorrading half weg met alles en nog wat, zelfs een WC + nog een drankbonnetje voor de bar bij de aankomst. Volgend jaar zeker herhaling.

In de namiddag werd het niet, zoals ik had voorzien, de familietocht van 45, maar wel de kinderfietstocht van 16 km (met de bukker) met de kinderen en kleinkinderen. Aan sfeer geen gebrek; ganse groepen van ouders met fietsende kinderen, kinderen op aanhangfietsjes, kinderen in fietskarretjes, kinderen in zitjes, enz. Onderweg allerhande animatie + als extra voor de kinderen een paar gratis ritjes op de kermis in Roeselare + gratis oliebollen + nog een speeltje bij de aankomst.

Dus niets dan positief of msschn toch, het gebrek aan een paar collega liggers.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#19 Bericht door slangetje »

Eric Baeten schreef:Mag ik eens nieuwsgierig zijn naar het aantal liggende deelnemers aan deze tocht ?
marksje schreef: het gebrek aan een paar collega liggers.
Met wat puzzelwerk komen we er wel...

Eric, denk dat ik het met je eens ben ;-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#20 Bericht door marksje »

In totaal waren er 5289 deelnemers waaronder (naar ik weet) één ligfietser, ikke \:D/

Ik weet niet of dit ook het landelijk gemiddelde zou benaderen : 1 op 5000 fietsers is een ligfietser :?:
Iemand een idee ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie