Cycle vision

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
tborre
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 17:14
Postcode: 3053
Locatie: Haasrode
Contacteer:

Cycle vision

#1 Bericht door tborre »

Omdat ik nergens anders een antwoord kan vinden, stel ik ze even in een nieuw onderwerp.

Is dit event/ deze beurs enkel een kijk en test beurs, of is het ook een koop beurs, met de behorende voordelige prijzen?

Als toekomstige ligfietser zou ik dan eventueel wachten om daar een aanschaf te doen...
when all is lost, try electric....

rowingvictor

#2 Bericht door rowingvictor »

Hey Tborre, (?????)

CV is vooral een test-/kijk-/kwijl- & voel-beurs.
Verder is het er héél gezellig als liggers "onder elkaar".

Oh ja, er worden óók nog wedstrijden gehouden!

Je kan met de fabrikanten discussieëren, modellen proberen, wedstrijden rijden (een fiets kan je mss lenen van iemand).

Natuurlijk houdt niemand je tegen tijdens het bestellen van een fiets om een scherpe(beurs-)prijs te vragen.

Meestal staan er bij de ingang van het evenement wel een aantal 2e-handsjes te koop.

Waar wil je de fiets voor gaan gebruiken?(race/tour) Welke afstanden ga je rijden?
Hoe liggen de lokale wegen erbij?(wel of geen vering) Wat wil je uitgeven? Moet er (veel) bagage meekunnen?(vakantie?)

Allemaal dingen die je je moet afvragen vóór je een liggert koopt.

Succes!

Victor.

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#3 Bericht door BartC »

Dit jaar is het ook nog eens gecombineerd met het WK ligfietsen, dus het element wedstrijd (kijken) zal ook zeker aan bod kunnen komen :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

tborre
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 17:14
Postcode: 3053
Locatie: Haasrode
Contacteer:

#4 Bericht door tborre »

ok, dat weet ik dan ook weer.
Ik zal in de komende maanden een trike aanschaffen, dus niet een pure ligfiets.. maar toch al iets wat meer in de buurt komt :)

ik hoop er daar een aantal te kunnen testen, en inderdaad mss een leuke prijs te kunnen bedingen.

Is er ergens online een overzicht van de aanwezige merken? of heb ik dat over het hoofd gezien?

Mvg,

Toon
when all is lost, try electric....

rowingvictor

#5 Bericht door rowingvictor »

Hey Toon (!!)

kijk ff op de volgende link, hier staan alle aanwezege standhouders.

http://www.cyclevision.nl/site2006/beurs.php

Victor.

Jack
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 feb 2006, 19:35
Fiets: Quest
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

#6 Bericht door Jack »

rowingvictor schreef:Hey Toon (!!)

kijk ff op de volgende link, hier staan alle aanwezege standhouders.

http://www.cyclevision.nl/site2006/beurs.php

Victor.
Victor,
dat is de site van 2006, die link
http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht. ... volledig=1
geeft de nog niet bijgewerkte beursindeling van dit jaar. Traditiegetrouw besluiten veel bedrijven pas op het laatste moment of ze meedoen.
Als het je gaat om driewielers kun je bij veel merken goed terecht. De driewieler is in opkomst de laatste jaren.
Groeten,
Jack

rowingvictor

#7 Bericht door rowingvictor »

Idd, ik zie het.

Sorry, mijn fout!!! :oops: :oops: :oops:

Goed opgelet Jack! (En snel ook!!)

Victor.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#8 Bericht door quattrovelootje »

We zijn weer thuis, we hebben het weer (goed) gehad. Geweldig weer (soms wat té), aangenaam gezelschap rondom ons op de camping, leuke dingen gezien en geprobeerd (een Raptobike, wauw !!!), kortom : de afwezigen hadden weer eens ongelijk :wink: !

Onze jongste deelneemster is trouwens al op tv geweest ( het kan zijn dat je na vandaag wel even moet zoeken op datum ) :

http://www.nos.nl/jeugdjournaal/voorpagina/index.html

Dé quote van het CV komt wat mij betreft van Ymte :

"As we hem nu eens gewoon weer terug op zijn wielen zetten, dan kan hij meteen weer verder rijden. Ik denk dat hij dat het liefste heeft."

nadat onzen hevige Vital gisteren tijdens de 1u tijdsrit uit de bocht ging en op z'n kop kwam te liggen.

Tihamér - stond erbij en keek ernaar
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
kleintje
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
Fiets: een echte kadett
Locatie: overslag
Contacteer:

#9 Bericht door kleintje »

enin de vier uuers race belande hij nog een keer op zijn zij in de gracht. er waren een aantal manen voor nodig om hem met fiets en al er uit te tillen

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#10 Bericht door Pleeboy »

Hmm dus 2 keer pech voor Vital, maar ja hij moet maar niet zo hard fietsen hé :lol:
Nee, serieus: dat vind ik wel jammer...
Wel goed dat het voor de rest is meegevallen, ik vond het spijtig dat ik niet mee kon...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#11 Bericht door lieve »

Quinten nog eens bedankt dat Liese je ligfiets mocht lenen XXX

Caroline
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 jan 2008, 12:36
Postcode: 3545
Locatie: Halen
Contacteer:

#12 Bericht door Caroline »

Het was weer een gezellig weekendje... Zoals verwacht heb ik van het hele CV-gebeuren niet alles kunnen meepikken, maar de kinder-race was in ieder geval wel plezant om te zien. Ook heb ik de Go-One kunnen aanschouwen, best wel een mooi zicht.
Een testritje met een Raptobike (best leuk fietsje) en ook nog wat zitten spelen met een KMX-trike (wheeeeeee :) :) )

@Lieve: Graag gedaan hoor, Quinten vond het ook leuk om te zien...
Misschien krijgt hij er zo zelf zin in om het binnen een (paar) jaar ook eens zelf te proberen :-)
We hebben trouwens nog een metalen kom gevonden die waarschijnlijk van jullie is.

@iedereen: Heeft er iemand vanop de camping per ongeluk een paars-oranje kangoeroe-knuffel meegenomen? Deze is van Quinten en hij is er nogal aan gehecht...

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#13 Bericht door lieve »

Caroline schreef:Het was weer een gezellig weekendje... Zoals verwacht heb ik van het hele CV-gebeuren niet alles kunnen meepikken, maar de kinder-race was in ieder geval wel plezant om te zien. Ook heb ik de Go-One kunnen aanschouwen, best wel een mooi zicht.
Een testritje met een Raptobike (best leuk fietsje) en ook nog wat zitten spelen met een KMX-trike (wheeeeeee :) :) )

@Lieve: Graag gedaan hoor, Quinten vond het ook leuk om te zien...
Misschien krijgt hij er zo zelf zin in om het binnen een (paar) jaar ook eens zelf te proberen :-)
We hebben trouwens nog een metalen kom gevonden die waarschijnlijk van jullie is.

@iedereen: Heeft er iemand vanop de camping per ongeluk een paars-oranje kangoeroe-knuffel meegenomen? Deze is van Quinten en hij is er nogal aan gehecht...
die kom is van ons , maar die knuffel is erger :cry: eens naar de camping bellen??

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#14 Bericht door Vital »

Tof weekend, alleen de organisatie was soms wat zoek maar dat was s'avonds bij een paar pinten weer snel vergeten! Ogen kwamen te kort wat de specialekes betrof, een of andere italiaan had een ongelooflijk fietsje bij waarvan er zeker ergens fotos moeten zijn...
Oh ja, fotoos!!!! Waar blijven de fotos?
Happiness is not a destination, it is a way of life

Elco
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 12:55
Fiets: Nazca Fuego
Locatie: noord brabant
Contacteer:

#15 Bericht door Elco »

Filmpje van de 4 uurs race is bijna klaar.. gaat zo naar youtube..
(uploaden duurt wel even)

Plaats reactie