GEZOCHT !!!!!!!!! Voor het treffen van 2010

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#16 Bericht door Jan.E »

Wie het schoentje past.... :roll:

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#17 Bericht door marksje »

Jan.E schreef:Tegenwoordig hebben ze meer last met hun fietskarren dan met fietsen......
Op het treffen is dit toch altijd al zo geweest, dag 1 : een avondritje - dag 2 : keuze uit de "grote" of kleine rit en dag 3 : het familieritje; toch een goede formule vind ik, voor elk wat wils.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#18 Bericht door BartC »

Yep, die formule van het ligfietstreffen vind ik inderdaad ideaal... zowel de familiefietsers met kleine kinderen (die al al dan niet zelf trappen) als de wat snellere (of meer lange afstand-) fietsers vinden er hun gading, en de sfeer is dik OK!

Ik zal het dan ook niet in mijn hoofd halen om met fietskar en al de snelle mannen te gaan (proberen) volgen (na het trekken van een spurtje van ongeveer een km aan 30+ op het treffen met de kar erachter was het wel genoeg).
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#19 Bericht door Wouter D »

eigenlijk was er in het begin geen sprake van dag 1 een avondtochtje, nu dat is leuk meegenomen als het in het kader past.

inden beginne waren er ook meer kleine kinderen die dan een speelplein gingen opzoeken op zaterdag als de grote mensen waren gaan fietsen

eigenlijk waren er gewoon meer toeschouwers. op het eerste treffen waren 65 mensen ingeschreven waarvan 50 met een fiets. de rest bestond uit de partner van.. de kinderen en die gingen wandelen in het park of zwemmen in het plaatselijk zwembad. nu ja, de kinderen van toen zijn ook al vijf jaar ouder, nietwaar. en de kinderen van nu gaan liever mee in de fietskar...

betreft mening van jan, zaterdag-lange tocht 100km houden, tegen 25.

en er moeten meer initiatieven komen.
vroeger werden er regelmatig op zopnadg knooppuntroutes gereden in het antwerpse (zelfs swinters)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#20 Bericht door Luc Willaert »

Voor het treffen vind ik de huidige formule ideaal. Nadruk eerder op gezelligheid en plezier dan op grote snelheden en afstanden.

Maar we missen inderdaad wat langere tochten tijdens het jaar.

Luc

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#21 Bericht door Jan.E »

Ik wil zeker niet raken aan het ligfietstreffen, dat is goed zoals het is, wat me stoort is dat alle tochten tegenwoordig van dat principe zijn.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#22 Bericht door Edje »

Jan sorry he, intussen weten we het al dat je graag tochten rijdt die wat sneller gaan, voor mij geen probleem MAAR als we het nu nog niet weten zal je de boodschap nooit overgebracht krijgen.

Dit jaar zijn er verdomme nog geen ritten georganiseerd die doorgegaan zijn buiten het treffen, ik weet echt niet waar je blijft over lullen, er zijn trage rijders en snelle rijders, ik heb geen probleem dat er snelle of trage tochten gereden worden MAAR na donderdag a.s. ga ik is heel hard nadenken over wat hier op het forum de laatste tijd aan de gang is want ik heb Vital de mogelijkheid gegeven om een snelle en trage tocht te combineren, al vind ik dat zelf dan weer verloochening tov het gentseliggers pricipe, nu voor augustus ga ik echt wel nadenken om het gemiddelde op zo'n 0 km/uur te leggen

Omdat ik geen hele dag wil horen dat het te traag gaat ;-)
Laatst gewijzigd door Edje op di 19 mei 2009, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#23 Bericht door BartC »

spruitje schreef:zaterdag-lange tocht 100km houden, tegen 25.
Wie, wat, wanneer, waar?
Klinkt interessant... als het vertrek in de voormiddag valt en ik dus op tijd terug thuis geraak :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#24 Bericht door tom »

Tja kindjes groeien.
En nu beginnen er tieners te zijn.
In de loop van de jaren zal dat verder zo evolueren en daar moeten we rekening mee houden.

Persoonlijk ben ik ook voor een formule waar iedereen zijn keuze in vindt.
De volgorde is niet belangrijk maar er zijn duidelijk verschillende groepen van fietsers.


- Pure racers ==> 90 a 120km ; >>30km/h ; geen pauze
- Lange afstandrijders/racers ==> 100 a 150 km ; >25km/h ; 1 pauze
- Fietstouristen/tieners + kleintjes in karrekes ==> 50 a 60 km ; 20 a 25 km/h ; 1 langere pauze bij een speeltuin
- Kindjesrit + allerkleinsten in karrekes ==> 20 a 30 km ; +/- 15km/h ; afhankelijk van het kleinste fietsertje pauze om de 10 a 15 km. Liefst bij speeltuinen.
- Eventueel een nachtrit is leuk.

Dit is gerekend voor vlakke regio! Heuvellandschap met soms een kuitenbijter voor volwassenen *0.75 voor kids *0.5. Geen kuitenbijters voor kleintjes noch karrekes.
Corrigeer me als ik het mis heb. Maar ik denk dat dit zo ongeveer overeen stemd met mijn tourervaringen met de GL.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#25 Bericht door slangetje »

Edje schreef:Tihamér dat gaat een kort ritje worden voor U we zetten u er wel af en pikken je 's avonds terug op ;-)
Tihamér, laat me weten waar je zit dan hé, hoef ik niet met mijn fiets tot ginder te zeulen, kom ik gewoon met de auto (na te veel ijs fietsen is niet confortabel) ;-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#26 Bericht door Edje »

BartC schreef:
spruitje schreef:zaterdag-lange tocht 100km houden, tegen 25.
Wie, wat, wanneer, waar? :-)
Denk dat wouter op een treffen bedoeld ;-)


BTW Tom niet alles in hokskes duwen, organiseren hoe je het ziet zitten mensen uitnodigen en rijden, zo simpel is het om een rit te laten doorgaan. Maar als je met het heel forum gaat rekening houden dan heb je het probleem dat je eindigd zonder rit.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#27 Bericht door quattrovelootje »

slangetje schreef:Tihamér, laat me weten waar je zit dan hé, hoef ik niet met mijn fiets tot ginder te zeulen, kom ik gewoon met de auto (na te veel ijs fietsen is niet confortabel) ;-)
Niks van, fietsen van ijsboerderij naar ijsboerderij, dat zou pas een tocht worden :P !
Vind het persoonlijk trouwens een ideale combinatie : ligfietsen + ijsjes eten :twisted: :D !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#28 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:Dit jaar zijn er verdomme nog geen ritten georganiseerd die doorgegaan zijn buiten het treffen, ik weet echt niet waar je blijft over lullen, er zijn trage rijders en snelle rijders, ik heb geen probleem dat er snelle of trage tochten gereden worden MAAR na donderdag a.s. ga ik is heel hard nadenken over wat hier op het forum de laatste tijd aan de gang is want ik heb Vital de mogelijkheid gegeven om een snelle en trage tocht te combineren, al vind ik dat zelf dan weer verloochening tov het gentseliggers pricipe, nu voor augustus ga ik echt wel nadenken om het gemiddelde op zo'n 0 km/uur te leggen
Edje, wat is het gentseliggers principe ? Ben niet meteen mee ....

Wat betreft het slabakken hier : het is idd vast te stellen dat hier flink aan het achteruitboeren is kwa toertochten. Ieder zal er zijn excuus wel voor hebben om ergens niet mee te komen fietsen, maar dat zul je altijd blijven houden. Mensen veranderen en hun interesses ook.
Komt daarbij ook nog het feit dat er recentlijk nog wat gezever was over die verzekering (en meer ga ik daar niet meer over zeggen), dat helpt natuurlijk ook niet echt ....

Ik denk dat we terug naar het gegeven moeten dat een bepaalde tocht elk jaar op dezelfde datum wordt gereden. Dat geeft mensen de kans om ruim van tevoren hun evt drukke agenda aan te passen. Een suggestie zou bvb kunnen zijn : om de 2 maanden een langere tocht. We zijn toch verspreid genoeg om voldoende afwisseling van omgeving te garanderen, of niet ? Er zijn ook voldoende knooppunten die het makkelijk genoeg maken om een tocht uit te stippelen. En dan zouden we al meteen 6 tochten hebben ....

Tihamér -nee, dit jaar nog niet :twisted: :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#29 Bericht door BartC »

allewedertje schreef:Niks van, fietsen van ijsboerderij naar ijsboerderij, dat zou pas een tocht worden :P !
Voila, en afsluiten aan een frituur! :D
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#30 Bericht door Edje »

allewedertje schreef:Edje, wat is het gentseliggers principe ? Ben niet meteen mee ....
Traagste bepaal de snelheid, en de gem snelheid wordt bepaald door de organisator.

Ken momenteel maar twee rittten die jaarlijks worden gehouden Tihamer, das de nocturne en de 101 van Helchteren en eerlijk als het zo doorgaat bepaal ik dat de gem snelheid 0 zal zijn :-s
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie