GEZOCHT !!!!!!!!! Voor het treffen van 2010

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Eerst mensen bijeenkrijgen en dan organiseren?

#31 Bericht door PatRecumbent »

Er was geen protest op de ijsroom dus lijkt Averbode een goede plaats. Maar het belangrijkste is om een aantal mensen bijeen te krijgen die het samen kunnen organiseren?

Ik zag een reactie uit Halen. Is Averbode dicht genoeg?
Op het Treffen was er iemand uit Leuven. Ik weet geen naam meer. Kan iemand me in contact brengen?

Voor het testen van de ritten beschik ik over de Lannoo DVD met knooppunten. Hiermee kan je een hoogteprofiel van de rit maken. Zelf ben ik geen klimmer wegens teveel ijsjes en andere. Als ik de ritten dan nog uitprobeer met mijn StreetMachine en een velomobiel (op 20/05 Go-One Evolution getest en heerlijk bevonden) denk ik dat we veilig zitten.

Dus graag reacties van kandidaat-medeorganisatoren. Alvast bedankt.

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#32 Bericht door BartC »

Averbode ligt op fietsafstand van Halen, dus dat is geen probleem...

Wat zijn eigenlijk de campeeropties daar in de buurt, en geven ze eventueel korting voor zo'n grote groep? Enkele campings in de buurt daar zijn ongeveer dubbel zo duur met hun standaardprijzen dan wat we dit jaar betaalden bij het treffen...
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Kampeeropties

#33 Bericht door PatRecumbent »

Ik zal eens navragen wat de prijs zou zijn voor een dergelijkje groep, zowel in Averbode als bij andere campings in de buurt (bv. Rillaar).

Suggesties voor campings zijn welkom.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#34 Bericht door Edje »

Is daar nergens geen hoevetoerisme te vinden, op deze plaatsen zijn ronds deze tijd mooie condities, meestal stroom inbegrepen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#35 Bericht door wost »

Of een terein waar sporaccomodatie in de buurt is waar je dus kan douchen. Was zo in hulshout. Voor flanderstour nemen we voetbalclubs.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

input

#36 Bericht door traikiedirk »

Graag had ik geweten wat dit treffen inhoud, ttz. hoeveel dagen exact, is er al een streefdatum, is het een weekend, hoeveel mensen?
Het voorstel van tom ivm. racers-afstandrijders-familietocht lijkt me het beste gegeven. De tocht van vital was ook op deze leest georganiseerd zodat ieder zijn 'ding' kon doen.
Ikzelf wil me beschikbaar stellen om mee te organiseren. Wat accomedatie en logies betreft zou ik eens kunnen informeren op het werk, ik werk op een groot klooster met ruim parking kamers/douche net buiten Leuven (heverlee). Als ik bovenstaande info kan krijgen kan ik in elk geval eens informeren.
Ik heb ook gelezen dat er weinig ligfietsers zouden zijn in vlaams-brabant, wel ik waag dit te betwijfelen, ik kom er hier te veel tegen, ze zijn er wel maar kennen elkaar niet.
Voor een dergelijk treffen bekend te maken kan er met roel van A-bikes gepraat worden, hij scheen wel bereid om een mailing te doen naar zijn klanten.

Groetjes en de wind vanachter

Traikiedirk.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#37 Bericht door Edje »

begint vrijdagavond met een spaghettiavond (sinds vorig jaar doen we ook een vrijdagavond rit)

Zaterdag ontbijt, lunchpakket, en BBQ, tocht lang (80 km) voor de hazen, en 40 km met een speeltuinstop of iets dergelijks voor de korte tour.

zondag ontbijt, lunchpakket en een gezamelijke tocht 40-50 km met hazen en konijnen en al wat dat daar nog bijhangt.

aantal deelnemers moet je rekenen rond 38 personen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Input

#38 Bericht door PatRecumbent »

Aanvullend aan Edje:

Het treffen wordt gewoonlijk georganiseerd tijdens het weekend van 1 mei. Volgend jaar zou dat dan 30/04, 01/05 en 02/05.

Het team dat dit jaar het treffen georganiseerd heeft (en ook die van daarvoor natuurlijk) kan het team voor volgend jaar veel praktische informatie geven voor het opzetten een treffen.

Ik kan je helpen met het uitstippelen van ritten (kennis van de streek, Lannoo DVD, ...) en er ook stukken van verkennen indien ze richting Hageland gaan. Omdat Leuven redelijk kortbij is kan ik bij de voorbereiding een handje toesteken.

Het idee van de mailing is heel goed en valt onder het motto "Ligfietsers aller streken verenigt u ..."

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#39 Bericht door tom »

Ik ben meer te vinden voor Herent en westwaarts van Herent dan voor Averbode vanwege de ligging en de keuze aan verschillende soorten geografie. Westwaarts van Herent is een vlakke regio en de snelle jongens kunnen van Herent uit een snelle en lange kanaal en riviertocht doen. Met kinderkarrekes kunnen we westwaarts gaan. zonder kleintjes kunnen we oostwaarts (Holsbeek...enz) in heuvellandschap van het Hageland.

Allé meer keuzemogelijkheden op dat gebied dan Averbode.
Laatst gewijzigd door tom op wo 03 jun 2009, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

#40 Bericht door traikiedirk »

let's go for it,

Ok, ik zie dergelijk treffen wel zitten en promoot hiermee vlaams-brabant als prima ligfietsersgebied, voor elk wat wils.
Met deze, een oproep aan allen in deze regio, om een handje- tandje mee te helpen aan de organisatie en uitbouw van dit treffen.
Ben bereikbaar via dit forum, laat iets weten.

Traikiedirk.

Gast

#41 Bericht door Gast »

'k Weet niet hoever de connecties van BartC gaan.....maar het Provinciedomein in Kessel-Lo zou een prachtige locatie zijn.

Toiletten en douches aanwezig. Rustig en op wandelafstand van Leuven. En op de evenementenweide moet dit makkelijk te realiseren zijn.

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#42 Bericht door BartC »

Kries schreef:'k Weet niet hoever de connecties van BartC gaan.....maar het Provinciedomein in Kessel-Lo zou een prachtige locatie zijn.
Hmm, daar zeg je inderdaad zoiets...
Ik weet echter niet of er daar mag gekampeerd worden, maar dat kan ik natuurlijk wel eens navragen... Of er stroomvoorziening is weet ik niet zeker, maar dat kan bijna niet anders.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#43 Bericht door Edje »

let ook op douches he gasten :-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

hoop aan de horizon

#44 Bericht door traikiedirk »

hoi,

Er is mogelijk een geschikte locatie gevonden voor het treffen mei 2010.

Ik heb een verlopig accoord van de paters. Het moet nog wel besproken worden in de huisraad maar de pater-minister gaf al zijn ok.
Morgen weet ik meer.

de lokatie: paters jezuieten waversebaan heverlee. Het klooster ligt net buiten Leuven, gemakkelijk bereikbaar en ligt aan een knooppunt van fietsroutes.
We mogen kamperen in een stuk van het park.
Bovendien mogen we de studentenaccomedatie gebruiken. Er zijn dus parking,wc's, douches, en de studentenrefter/keuken. Hierbij is ook een plaats voor BBQ.
Het is mogelijk dat er een bijdrage wordt gevraagd voor het verbruik van water, electriciteit ect.
We leven in hoop, grts en de wind vanachter.
Traikiedirk.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#45 Bericht door quattrovelootje »

Amai, dat klinkt goed ! Hopelijk gaat het allemaal door !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Plaats reactie