OPROEP: DOE MEE AAN ACTIE AUTOSALON TEGEN MEER WEGEN PROJECT

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

OPROEP: DOE MEE AAN ACTIE AUTOSALON TEGEN MEER WEGEN PROJECT

#1 Bericht door skywise »

Friends of the Earth, Bral vzw, IEB en Greenpeace nodigen u uit voor een actie aan het autosalon om te protesteren tegen de plannen van de Vlaamse, Waalse en Brusselse regering om meer wegen te bouwen en bestaande wegen uit te breiden. De actie gaat door op zaterdag 17 januari om 10 u aan de ingang van het autosalon, recht tegenover de uitgang van het metrostation Heysel.

België is één van de dichtstbevolkte gebieden in Europa is, met nu al het dichtste wegennetwerk en de slechte luchtkwaliteit, maar toch willen de Vlaamse en de Waalse regeringen nog meer wegen bouwen, en van België een logistieke draaischijf in Europa te maken. Dat wil zeggen nog meer vrachtwagens, auto’s, lawaai, fijn stof, en meer CO2 uitstoot.

De toename van de CO2 uitstoot van het transport is zo groot dat ze de vooruitgang die andere sectoren maken om hun uitstoot terug te dringen, teniet doet. De Vlaamse en Waalse overheid willen doen geloven dat meer wegen bouwen een maatregel is om de CO2 uitstoot te verminderen, terwijl het is bewezen dat meer wegen bouwen meer verkeer aantrekt. Ook de Brusselse overheid overweegt om tunnels aan te leggen op haar voornaamste invalswegen om zo de toegang tot de Hoofdstad met de auto nog makkelijker te maken.

Bovendien betaald transport niet de prijs wat het kost aan de gemeenschap, zoals de kosten van mensen die ziek worden of zelfs dood gaan – als je daar al een prijs kan op plakken - , wat maakt dat het goedkoper is om te transporteren dan lokaal te produceren, wat zorgt voor delocalisatie van onze industrie en landbouw.

Om tegen die plannen te protesteren, zullen Friends of the Earth, Bral vzw, Inter Environment en Greenpeace met hun actie een “wegenwerf” organiseren aan de ingang van het autosalon. Jullie zijn uitgenodigd om deel te nemen aan de actie, verkleed als wegarbeider.

Praat erover en nodig jullie vrienden en famillie uit, en noteer in jullie agenda de actie op zaterdag 17 januari om 10u aan de ingang van het autosalon, tegenover de uitgang van het metrostation Heysel.

Info : Jeroen Verhoeven : 0477.46.31.81
www.thebigask.be
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#2 Bericht door Jef »

Een intiatief waar ik achter kan staan maar met een opmerking.
Verkleed als wegarbeider zie ik het niet echt zitten om tot Brussel te fietsen, en vele anderen ook niet denk ik. Hoe gaan die dan komen? Allemaal met het openbaar vervoer! Want als je met de wagen komt, zelfs carpoolend, ben je haaks op de doelstelling van deze manifestatie bezig.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

hmm, beetje kort dag ...
maar ga ze het daar toch maar eens goed zeggen :wink:

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#4 Bericht door skywise »

crash-quest-dummy schreef:hmm, beetje kort dag ...
maar ga ze het daar toch maar eens goed zeggen :wink:
Ooopsie, ik kan zelf ook niet - dubbele boeking met zwangerschapshaptonomie :oops: :oops: :oops:
Maar zij die willen mogen altijd gaan; je zult er zeker niet alleen staan!
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#5 Bericht door Luc Willaert »

skywise schreef:zwangerschapshaptonomie
Niet dat wij op dit gebied nog ambitite hebben maar wat wil dat eigenlijk zeggen?

Luc - altijd curieus

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

bij nader inzien zou het wel eens kunnen zijn dat ik daar ga gaan geraken :wink:
9h45 onder het 'tatomium' ? makkelijk te vinden, zie je van verre staan. leuk voor ne fotoshoot. zien we eens een andere kant van Brussel. iemand een interessante route vanuit het Antwerpse ?
nog geïnteresseerden ?

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#7 Bericht door skywise »

Luc Willaert schreef:
skywise schreef:zwangerschapshaptonomie
Niet dat wij op dit gebied nog ambitite hebben maar wat wil dat eigenlijk zeggen?

Luc - altijd curieus
http://www.haptonomie.be/haptonom/haptzwang.html en http://www.kraamvogel.be/
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#8 Bericht door crash-quest-dummy »

been there done that. (is tenslotte maar een 30km van mijn deur)

eens langs de andere kant Brüksel binnen gereden, langs Meise : mooi fietspad dat dan ineens stopt, en het fietspad aan de andere kant van de weg ligt achter een vangrail ... :evil: de grens met het Brükselsche gewest misschien ?
Geen nieuwe wegen maar afgewerkte fietspaden is de boodschap !

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#9 Bericht door rik »

crash-quest-dummy schreef:been there done that. (is tenslotte maar een 30km van mijn deur)

eens langs de andere kant Brüksel binnen gereden, langs Meise : mooi fietspad dat dan ineens stopt, en het fietspad aan de andere kant van de weg ligt achter een vangrail ... :evil: de grens met het Brükselsche gewest misschien ?
Geen nieuwe wegen maar afgewerkte fietspaden is de boodschap !
Je bent gespot. Kijk maar eens naar het fotootje onderaan het artikel!
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/on ... bcbf407%7D
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

Re: OPROEP: DOE MEE AAN ACTIE AUTOSALON TEGEN MEER WEGEN PRO

#10 Bericht door hdbiker »

skywise schreef:Friends of the Earth, Bral vzw, IEB en Greenpeace nodigen u uit voor een actie aan het autosalon om te protesteren tegen de plannen van de Vlaamse, Waalse en Brusselse regering om meer wegen te bouwen en bestaande wegen uit te breiden. De actie gaat door op zaterdag 17 januari om 10 u aan de ingang van het autosalon, recht tegenover de uitgang van het metrostation Heysel.

België is één van de dichtstbevolkte gebieden in Europa is, met nu al het dichtste wegennetwerk en de slechte luchtkwaliteit, maar toch willen de Vlaamse en de Waalse regeringen nog meer wegen bouwen, en van België een logistieke draaischijf in Europa te maken. Dat wil zeggen nog meer vrachtwagens, auto’s, lawaai, fijn stof, en meer CO2 uitstoot.
Maar waarom ga je dan niet protesteren aan moederhuizen?
Het is de overbevolking dat het grootste probleem is.
De enige manier om het miljeu te reden is geboortebeperking.
De rest komt dan van zelf.
Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#11 Bericht door Pleeboy »

Dat denk ik niet hdbiker, het is natuurlijk zo:als er 2 keer zoveel mensen zijn is er 2 keer zoveel vervuiling, alleen is de verhouding in realiteit wat anders... de consumptiemaatschappij zal je steeds meer producten aansmeren, of er nu veel volk is of niet. Vroeger was een gezin blij met 1 auto en 1 tv, ik denk dat het gemiddelde al 3 keer zo hoog ligt, en dat is niet in verhouding tot het aantal mensen dat er is bijgekomen.
En ik weet nog een aantal plaatsen waar we kunnen betogen :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#12 Bericht door crash-quest-dummy »


Plaats reactie