6 12 2008

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie

to B(russels) or not to B(russels)

Peiling eindigde op vr 09 jan 2009, 15:15

Yes, count me in
5
45%
Nope, ik rij naar Poznan
0
Geen stemmen
te laat, ik heb sinds kort een bedrijfswagen ...
0
Geen stemmen
Nope : het milieu, we zijn het beu !
0
Geen stemmen
Ik ben helaas verhinderd: de Sint is jarig, hipperdepiep hoera !
6
55%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Bericht
Auteur
ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#31 Bericht door ossi »

Van mij moet ge dus geen sprinttempo verwachten.
Al goe want ik haal nog maar een gemiddelde snelheid van 24 km/h ( topsnelheid effe 40 km/h ) op een tripke van 35 km,en 'kheb geen flauw idee hoelang ik da uiteindelijk volhoud.Ik probeer regelmatig te fietsen om mijne FAW gewoon te worden en mn benen aan te passen aan het ligfietsen.zitpositie is nog ni echt optimaal,maar mn schoenplaatjes staan blijkbaar wel al goed.Hoeveel km is dat eigenlijk met de fiets van Wilrijk naar Brussel? 'Kwas wel al van plan om van tevoren naar mn werk te fietsen om dan de FAW bij mn schoonouders in Aartselaar te zetten en dan later van daaruit naar Brussel te bollen,dan ben ik toch al 35 km verder.
@ Jeff en ligchris: moeten we maar een trefpunt afspreken en een uur.Grtz.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#32 Bericht door Jef »

Ossi, bij mij is die 24 mijn kruissnelheid, dat geeft gemiddelde van rond de 20. :shock:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#33 Bericht door quattrovelootje »

Jef schreef:Ossi, bij mij is die 24 mijn kruissnelheid, dat geeft gemiddelde van rond de 20. :shock:
Och Jef, als je in groep rijdt, kun je toch altijd méér en beter :twisted: :wink: ?
Het maakt niet uit hoe hard je rijdt, als je maar rijdt :P

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#34 Bericht door Pleeboy »

Awel Tihamér that's the spirit! :lol:
Teun- kan na 200km niet méér en beter, ook ni in groep...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#35 Bericht door crash-quest-dummy »

CO2-uitstoot industrielanden stijgt sinds 200018/11/2008

Twee weken voor de klimaatconferentie op 1 december in het Poolse Poznan van start gaat, wijzen de Verenigde Naties er op dat de uitstoot van broeikasgassen in veertig geïndustrialiseerde landen tussen 2000 en 2006 met 2,3 procent is gestegen. Over de periode sinds 1990 daalde de uitstoot van broeikasgassen in deze landen globaal met 4,7 procent, maar dat positieve resultaat is vooral te danken aan de spectaculaire daling van de uitstoot in de transiteconomieën van de voormalige oostbloklanden.

Die waren samen verantwoordelijk voor een afname van maar liefst 37,6 procent van de uitstoot na de sluiting van talrijke in onbruik geraakte fabriekssites. In diezelfde landen werd tussen 2000 en 2006 inmiddels wel weer een stijging van de uitstoot van broeikasgassen genoteerd van 7,4 procent. Australië (+28,8 procent), Canada (+21,7 procent) en de Verenigde Staten (+14,4 procent) blijven de slechte leerlingen van de klas, net als Spanje (+50,6 procent) en Portugal (+40 procent) voor wat Europa betreft.

De gegevens houden geen rekening met de 'koolstofputten', reservoirs die meer koolstof opslaan dan uitstoten, aldus nog de inventaris. Volgens Yvo de Boer, hoofd van het VN-klimaatbureau UNFCCC, bewijst de gepubliceerde inventaris dat er in Poznan dringend vooruitgang moet worden geboekt in het onderhandelingsproces en dat er snel een nieuw akkoord moet komen om de klimaatverandering te temperen.(KS)

Bron: Belga

-----------------
werk aan de winkel dus.

Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

#36 Bericht door Ligchris »

crash-quest-dummy schreef:@ossi :
met Jef meefietsen vanaf Wilrijk (die neemt het zeekanaal naar Vilvoorde) of de fietsersbruggen waar de Rupel gevomd wordt door samenvloeiing van Nete en Dijle (voor diegenen die van Duffel/Lier/Turnhout komen, vandaar kan je dan via de Zenne, een stukje weg en een kanaal ook tot Vilvoorde : been there, done that).

wors case blijf je onderweg ergens overnachten hé
@CQD: ik vind geen kaart van België of Vlaanderen met de namen van waterwegen op. Ik weet dat de Rupel eindigt in Rupelmonde, maar niet waar hij begint :oops:, ik vermoed in Willebroek?
Het is me dus niet duidelijk welke route je voorstelt.
Als ik kijk op GoogleEarth, dan lijkt het me logisch om de waterweg (een kanaal? het zeekanaal waar je over spreekt?) te volgen van Willebroek tot in Vilvoorde.
Echter, als ik kijk op www.fietsnet.be/routeplanner, dan blijkt er tussen Kapelle-op-den-Bos en de Verbrande Brug in Vilvoorde geen fietsnet-route te bestaan.
Is dat stuk van dat kanaal niet te volgen met de fiets dan? Of (wat ik eerder vermoed) bestaan er voor de streek rond dat stuk kanaal nog geen fietsnet-routes?

Als ik alles zowat naast elkaar leg, dan vermoed dat dat kanaal wel degelijk te volgen is met de fiets en dat dat het zeekanaal is. Kan je dat bevestigen?
Ik zie dan alleen niet waar de Zenne en dat stukje weg liggen?

Ik wil maar vermijden dat ik/we op de zesde verkeerd zouden rijden en zouden moeten beginnen zoeken...

Heb je een idee over welke afstand het hier dan gaat (tot in Vilvoorde)?

Alvast bedankt!
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#37 Bericht door Jef »

Ligchris schreef:Echter, als ik kijk op www.fietsnet.be/routeplanner, dan blijkt er tussen Kapelle-op-den-Bos en de Verbrande Brug in Vilvoorde geen fietsnet-route te bestaan.
Is dat stuk van dat kanaal niet te volgen met de fiets dan? Of (wat ik eerder vermoed) bestaan er voor de streek rond dat stuk kanaal nog geen fietsnet-routes?
Daar is het zeekanaal best te volgen, maar blijf in de richting Brussel wel aan de linker kant rijden.
Of oefen u thuis in putten nemen en ketting opleggen :twisted:
Aan de verbrande brug steek je dan over en enkele km verder is de tennisclub.
Vanuit Wilrijk is het ongeveer een 40 - 45km tot Vilvoorde.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#38 Bericht door ET »

Chris,

als je van Lier komt, denk ik da je een heel stuk kan samen rijden met CQD (hij komt van ergens in Duffel). Ik maak er ook een fietsuitstapje van en rijd eerst naar Mechelen (of nog iets verder) om daar dan het kanaal naar Vilvoorde te nemen.

ET

Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

#39 Bericht door Ligchris »

OK, we zouden dus kunnen afspreken in Willebroek.

@CQD: onze (Jef, Ossi en ik) kruissnelheid ligt allicht een stuk lager dan die van u. Maar je als je dat niet erg vindt, dan ben je natuurlijk welkom om met ons samen te rijden!
Breng dan wel nen boek mee om onderweg wat te lezen of eventueel een hoofdkussen ;-)
Ons om beurten duwen wordt natuurlijk ook hard geapprecieerd! :lol:
Als je wil, dan spreken we af in Duffel? Of rijdt je liever op eigen snelheid naar Willebroek?

@ET: eventueel spreken we af in Tisselt of in Kapelle-op-den-Bos? Of bedoel je met "Mechelen of iets verder" dat je ook tot in Willebroek zou komen?

Als ik zo mijn route van Lier tot Vilvoorde zie, dan is dat zo goed als altijd langs waterwegen. Geen verkeer en goed wegdek, hoop ik dan?
Ik kijk er in ieder geval naar uit!

Als ik me niet vergis, dan is er afgesproken met de anderen in Vilvoorde om 14u? Hoe laat zouden we dan best vertrekken in Klein Willebroek?
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#40 Bericht door paulheyndrickx »

Ik overweeg dit jaar ook te rijden, tenminste als het weer niet te guur is want daar hou ik niet zo van. Wie rijdt vanuit richting Gent? Skywise ga jij erheen?

Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

#41 Bericht door Ligchris »

Mijn deelname is ook onder voorbehoud van aanvaardbaar weer. Bij te winderig weer of sneeuw (zichtbaarheid van de staat van het wegdek) haak ik af. Regen vind ik niet zo erg.
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#42 Bericht door Jef »

Ligchris schreef:Als ik me niet vergis, dan is er afgesproken met de anderen in Vilvoorde om 14u? Hoe laat zouden we dan best vertrekken in Klein Willebroek?
Ge vergist u :P Om 14uur vertrek aan de Zuid in Brussel. Ik stel voor om rond 13 uur in Vilvoorde te vertrekken. Ik ga daar een middag eten.

Kom je naar Willebroek of Klein Willebroek?
Het gemakkelijkste om af te spreken is volgens mij de brug van van Willebroek, kant Mechelen.(11.00 uur) dan kan je nog eten in Vilvoorde.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

#43 Bericht door Ligchris »

Jef schreef:
Ligchris schreef:Als ik me niet vergis, dan is er afgesproken met de anderen in Vilvoorde om 14u? Hoe laat zouden we dan best vertrekken in Klein Willebroek?
Ge vergist u :P Om 14uur vertrek aan de Zuid in Brussel. Ik stel voor om rond 13 uur in Vilvoorde te vertrekken. Ik ga daar een middag eten.

Kom je naar Willebroek of Klein Willebroek?
Het gemakkelijkste om af te spreken is volgens mij de brug van van Willebroek, kant Mechelen.(11.00 uur) dan kan je nog eten in Vilvoorde.
Vergissen is menselijk ;-)

Ik zal om 11u aan de brug in Willebroek zijn, aan de linkerkant richting Brussel.
En dan op naar de spaghetti in Vilvoorde. :-)

A propos, laten we aan die cafetaria niet best weten dat we weer met een groep komen eten? Vorig jaar had die uitbater het toch in zijn agenda gezet he? Dat zal niet zijn omdat hij zo blij was, maar wschl eerder om te zorgen dat hij genoeg in huis zou hebben?
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

Tryout op 30 november

#44 Bericht door Ligchris »

Iemand zin in een tryout op 30 november?
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#45 Bericht door ossi »

@ Jef.Wanneer vertrek jij thuis,kunnen wij mss afspreken aan het kruispunt van de Heiststraat en de boomsestw ( kom van Aartselaar).
@ Ligchris..De langste rit die ik tot nu toe gedaan heb was ook nog maar 42 km aan een gemiddelde van zo'n 23 km/h.Ik had bij thuiskomst best nog meer kunen fietsen dus ik vermoed dat ik 80 à 90 km in 2 etappes wel zal aankunnen.Had ik nu meer in jou buurt gewoond had ik die rit wss wel meegereden maar komende van Kalmthout komt daar nog es dik 70 km bovenop en daar ga ik mezelf toch nog niet aan wagen.Voor de rit naar Brussel vertrek ik bij mijn schoonouders in Aartselaar.Grtz.
B.t.w.bij sneeuw en ijzel pas ik ook :mrgreen:

Plaats reactie