6 12 2008

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie

to B(russels) or not to B(russels)

Peiling eindigde op vr 09 jan 2009, 15:15

Yes, count me in
5
45%
Nope, ik rij naar Poznan
0
Geen stemmen
te laat, ik heb sinds kort een bedrijfswagen ...
0
Geen stemmen
Nope : het milieu, we zijn het beu !
0
Geen stemmen
Ik ben helaas verhinderd: de Sint is jarig, hipperdepiep hoera !
6
55%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#76 Bericht door Jef »

VTM heeft he onderwerp kort aangehaald, maar de vm zijn niet in beeld geweest dit jaar.
Ik heb de spaghetti gemist jongens :cry: maar ik heb dan toch lekker stof kunnen happen van mijn boormachientje :? .
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#77 Bericht door crash-quest-dummy »

en er was een pak minder volk op de been, maar we hebben evenveel geinteresseerden te woord gestaan als het vorige jaar. en er werden evenveel foto's genomen van onze snekken door japanners als het vorige jaar :wink:

het spagetti bron was niet open (nieuwe uitbaters) maar we vonden een even leuke in hartje Brussel.

regen hebben we ook gezien, en traag ging het ook, maar op 3 wielen en lekker beschut viel dat alweer allemaal best mee.

http://indymedia.be/nl/node/30799

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#78 Bericht door skywise »

Wel, ondanks het slechte weer en de lage opkomst, toch blij dat ik ben geweest. En bedankt aan de collega's (ik hoop dat ik te snel ben geweest :D).
Op de weg terug nog even op de autoweg verzeild geraakt en Paul heeft nog een lekke band gehad in Affligem. Maar al bij al toch minder verkleumd dan vorig jaar. Dus voor de nieuwen (ossi en ET): het went heus wel!
Fotootjes volgen...
Skywise (WAW 558 & 011)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#79 Bericht door eeuwige reiziger »

crash-quest-dummy schreef:regen hebben we ook gezien, en traag ging het ook, maar op 3 wielen en lekker beschut viel dat alweer allemaal best mee.

http://indymedia.be/nl/node/30799
Wie was dat met die gele AAW?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#80 Bericht door paulheyndrickx »

Wat een mens al over heeft voor het milieu! Kou en af en toe wat regen. Veel te weinig volk en voor het journaal blijkbaar een non-event, hoewel we wel 1000 maal op de foto staan. Ik heb gisteren ook mogen constateren dat Skywise een BionX op zich is. Verder zou hij zijn nickname beter veranderen in Kamikaze. Die man scheurt met ware doodsverachting door het fietshatende Brusselse autoverkeer. Geen gaatje is hem te smal. In Zellik was ik hem kwijt en zat ik op het verkeerde pad. In Asse twee stinkbrommerkes die vlak voor en tussen ons in kwamen rijden. Lekke band in Affligem, vermoedelijk zat de binnenband wat geplooid. Een gastvrije chauffagist liet me toe de band te vervangen op zijn goed verlichte parking en ik kon weer voort. Via Aalst en Lede naar het Scheldeland. Man, wat een ellendige fietspaden hebben ze daar in Lede! Na nog een tussenstop in Wetteren om mijn afspraak met de Sint te verzetten was ik om 19.30 u thuis. Bij thuiskomst geconstateerd dat ik een cateye-lamp verloren ben onderweg! Ligt vermoedelijk op dat rotfietspad in Lede. 114 km op de dagteller.

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#81 Bericht door ET »

eeuwige reiziger schreef:
crash-quest-dummy schreef:regen hebben we ook gezien, en traag ging het ook, maar op 3 wielen en lekker beschut viel dat alweer allemaal best mee.

http://indymedia.be/nl/node/30799
Wie was dat met die gele AAW?
Da ben ik... :)

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#82 Bericht door ossi »

'Twas een fijne dag gisteren.Aangekomen bij CQD bleek hij de eerste persoon te zijn waarmee ik een goede babbel had gemaakt op de beurs in Hasselt.Samen vertrokken en aan de Brusselse poort (dacht ik toch ) E.T. opgepikt om aan het spaghettirestaurant Paul en skywise op te pikken.3 nieuwe forumgebruikers leren kennen dus.De heenweg ging vlot maar in brussel begon er iets te piepen,bleek dat de bouten van mn achterwiel los gekomen waren :shock: .Na deze te hebben vastgezet is dat piepen blijven duren,vooral in 3° en 4° versnelling.Bij de terugweg werd het zwaar trappen,ben zelfs gestopt om te zien of ik lekke band reed (niet dus).Beetje af gezien op 'tlaatst maar wel 82.87 km op den teller.Aangekomen nog een goeie tas soep gekregen van CQD's wederhelft,pasta ging er nimeer in omdat ik al mn energierepen,chocola en drank die restte in mn pan had geslagen op de terugweg :? Kzal mn versnellingsnaaf es moeten checken vrees ik.Grtz.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#83 Bericht door skywise »

De multimedia coverage was dit jaar inderdaad wel wat mager, maar RTL-TVI heeft toch een kleine tv-reportage (helaas zonder velomobielen - dien boot trok alle aandacht weg :x )

Gelukkig dat ik toch nog fotokes heb gemaakt...
:D
Skywise (WAW 558 & 011)

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#84 Bericht door ossi »

Nice :D ,spijtig dat de batterijen van mijne camera leeg waren.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#85 Bericht door Pleeboy »

Mooie fotos, gezellige boel precies (dat hoort ook bij een betoging)
Spijtig van de flauwe media-aandacht, het brengt niet genoeg geld op zeker...
Ossi: propere FAW, da blinkt nogal :D
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#86 Bericht door ossi »

Ossi: propere FAW, da blinkt nogal :D
Ja,'khoop dat da zo blijft :) .

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#87 Bericht door crash-quest-dummy »

voor de tocht blonk ie nog wel, tot na dat stukje onverhard :twisted:

dedju, toch net nog een lekke band kunnen vervangen : glas !
(nu dus vooraan 2x hpv en achteraan nen dikke moiré)

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#88 Bericht door ossi »

voor de tocht blonk ie nog wel, tot na dat stukje
onverhard :twisted:
Met dat zwembad in :lol: .Ja,dat was wel geinig,.... en nat.'Kheb mn achterwiel es bekeken en nu blijkt dat da er nogal scheef inzat,daar komt nog es bij dat wanneer ik de bouten van het achterwiel goed aantrek mn wiel duidelijk een veel slechtere vrijloop heeft,ik mag deze niet te hard aantrekken maar dan komen ze blijkbaar los zoals in Brussel centrum het geval was.Dat valt wel op te lossen maar ik ben in ieder geval met nen deftige weerstand op mn achterwiel terug naar Duffel gereden en 'kheb het gevoeld ook. :mrgreen:

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#89 Bericht door paulheyndrickx »

ossi schreef:ik ben in ieder geval met nen deftige weerstand op mn achterwiel terug naar Duffel gereden en 'kheb het gevoeld ook. :mrgreen:
Goei training. Steek er een bionx in dan kan je hem op die manier opladen. Is die weerstand nog ergens goed voor.

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#90 Bericht door ossi »

Van de week de sachs naaf opengegooid,bleek er nog ne lager kapotgedraaid.Zo'n knap stuk techniek en dan steken ze daar lagers in met een plastic kooi,in verhouding met de rest niks waard,ook nimeer te vinden dus heb ik losse biellekes (ijzeren balletjes in de lager ) gekocht en die in de geleiding met veel vet tegen elkaar gelegd zoals vroeger werd gedaan en klaar.Van de 2 moeren waarmee de as wordt gecentreerd en op z'n plaats wordt gehouden in de naaf was de schroefdraad kapot (wss door de moeren even scheef op de as gedraaid te hebben ). Daar heb ik andere voor gemaakt in rvs,nu kan het achterwiel op een normale manier vastgezet worden in de achterbrug en blijft het tenminste een tijdje ronddraaien als ik er nen draai aan geef.Daarmee zou de zaak moeten opgelost zijn,is da niet zo dan zal er iets anders in moeten komen hé.Allemaal de groeten en prettige feestdagen en toestanden. :D

Plaats reactie