Meedoen cyclosportieve Vätternrundan in Zweden juni '09?

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Frederixie
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 15:06
Contacteer:

Meedoen cyclosportieve Vätternrundan in Zweden juni '09?

#1 Bericht door Frederixie »

--------Dan is het tijd om in te schrijven!-----------

Hallo liggers der lage landen,

12 en 13 juni 2009 gaat zoals ieder jaar Vätternrundan van start, de grootste cyclosportieve ter wereld! Dit jaar waren er meer dan 15'000 deelnemers die de 300km rond het meer volbrachten.

Omdat pelotonrijden zo gevaarlijk is, zijn ligfietsen "verboden". Echter zo mochten tot dit jaar 10 ongestroomlijnde ligfietsers in de laatste groep starten, deze begrensde groep werd gevuld door scandinavische liggers. Voor 2009 krijgen we echter 20 plaatsen die we niet allemaal gevuld krijgen, daarom deze oproep!

Deelname kost wat maar de organisatie is altijd erg goed. Veel deelnemers rijden om rond te komen en maken gebruik van de vele herbevoorradingen, maar er is ook een grote groep die ieder jaar voor een zo goed mogelijke tijd gaan. De snelste tijdens de editie van dit jaar deden 7u30min over de 300km. De beste ongestroomlijnde ligfietstijd is 8u38min tot dusver. Net zoals in P-B-P zijn de bukkers in peloton bloedsnel...
Voor zij die een sportieve uitdaging zoeken!

Geintresseerd? Meer info in het engels op deze site:
www.vatternrundan.se/default.aspx?lang=1
Daar kun je je ook inschrijven, als je dat doet moet je als ligfietser gebruik maken van het "Entry number" 600000 en laat dan ook de zweedse HPV club weten dat je komt op johan.foh...@adk.lu.se of hier in deze thread (ik volg ze op).

OPGELET: inschrijven moet gebeuren voor 31 oktober 2008! (nog een voorwaarde voor onze deelname)

Vragen kan ik hier proberen te beantwoorden.

Met vriendelijke groeten,

Frederik Van De Walle
"Zweedse Belg"
Bestuurslid HPV Sweden
www.liggister.org


P.S: iedereen die om medische redenen alleen op een ligfiets kan
rijden mag vrij meedoen (reguliere inschrijvingen meestal vol kort na
nieuwjaar!), wel moet men de wedstrijdleiding verwittigen en een
attest kunnen voorleggen.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#2 Bericht door quattrovelootje »

Wel,eiglijk maar één vraag ja : wat kost dat grapke allemaal ? Alleen al om er te geraken zal je al flink in de portemonnee moeten tasten, vrees ik. Al kan je natuurlijk ook met je ligfiets naar ginder fietsen als voorbereiding :P.
Dus : hoeveel kost de deelname precies ?

Tihamér -zou eiglijk eerst eens in eigen land zo'n afstand moeten fietsen :oops:
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#3 Bericht door Luc Willaert »

allewedertje schreef:Tihamér -zou eiglijk eerst eens in eigen land zo'n afstand moeten fietsen :oops:
We kunnen altijd de elfstedentocht van debakker hernemen als training.

Luc - droomt ook van trainen op langere afstanden, maar wanneer????????

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

[quote="allewedertje"]
Dus : hoeveel kost de deelname precies ?[quote]

als je inschrijft voor 25 maart 65,65 € volgens mijn telling. AUB
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Luc Willaert schreef:We kunnen altijd de elfstedentocht van debakker hernemen als training.
Hoe zou het met onze warme bakker nu zijn? Heeft hij die zware beproevingen in zijn leven een plaats kunnen geven, en is hij weer met fietsen begonnen? Ik hoop het...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Frederixie
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 15:06
Contacteer:

#6 Bericht door Frederixie »

allewedertje schreef: Dus : hoeveel kost de deelname precies ?

Tihamér -zou eiglijk eerst eens in eigen land zo'n afstand moeten fietsen :oops:
Inschrijving:
1150 SEK = >(www.Xe.com)> = 118,50€

De reis kost natuurlijk ook zoals alles int leven kost, maar als je bv. combineert met een vakantietje in Zweden (prachtig in de zomer) dan valt het nog wel mee. Zweden is tegenwoordig nauwelijks duurder dan België waar de inflatie de laatste jaren zijn best heeft gedaan...
Als je wil komen maar meer info wil over accomodatie etc. dan help ik je wel verder...

Groeten,
/Frederik

Plaats reactie