8 12 2007

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

wie komt er mee Brussel onveilig maken

Peiling eindigde op do 13 dec 2007, 21:30

ikke zeker
2
22%
ik misschien, want ik ben bang van de regen
4
44%
ik ook, als ik kan overnachten in Duffel
0
Geen stemmen
nou nee, ik organiseer hetzelfde in Amsterdam
0
Geen stemmen
nou nee, ik rij liever naar Bali om te manifesteren
0
Geen stemmen
no way, my other velomobile is a gasguzling SUV
0
Geen stemmen
te laat, ik heb al iets anders te doen
2
22%
't klimaat gaat volgend jaar ook nog naar de knoppen, misschien dan
0
Geen stemmen
ikke niet, ik ben aan 't verhuizen
0
Geen stemmen
ikke niet, want ik mag enkel wedstrijden racen van mijn ploegarts : slenteren is slecht voor mijn hematocrietgehalte en dan geraakt mijn trainingsschema hopeloos in de war ...
1
11%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#31 Bericht door crash-quest-dummy »

slogangewijs zoek ik nog even wat getalwaarden :

van 0 tot 100 in ... seconden 8)

de snelheid uit te drukken in dm/sec, maar dat vertellen we er pas bij als ze het vragen hé :D (100=36km/h)

of om nog straffere waarden uit te komen in Mm/yr (100=11,42km/h) (Mm/yr : MegaMindies/jaar :lol: )

ik kan het zelf niet meten want de likotremique is pakot
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#32 Bericht door skywise »

crash-quest-dummy schreef:slogangewijs zoek ik nog even wat getalwaarden :

van 0 tot 100 in ... seconden 8)

de snelheid uit te drukken in dm/sec, maar dat vertellen we er pas bij als ze het vragen hé :D (100=36km/h)

of om nog straffere waarden uit te komen in Mm/yr (100=11,42km/h) (Mm/yr : MegaMindies/jaar :lol: )

ik kan het zelf niet meten want de likotremique is pakot
Lehaas de nijme ook... maar ik heb ondertussen ne nieuwe gekocht bij Dries die ik van 't weekend ga monteren. 'k Zal 't dus van 't weekend eens nakijken. 8)
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#33 Bericht door Jef »

Back to topic :roll:
Als ge richting Brussel trapt hou dan het kanaal aan uw rechter kant vanaf Tisselt tot 'Verbrande Brug' anders loop je kans om schade te hebben aan de onderkant van uw VM. Een AW is net hoog genoeg om de grond niet te raken. Er lopen daar grote boomwortels onder de weg, ik heb daar 2 keer mijn ketting terug mogen opleggen. Een WAW raakt daar zeker de grond, ook midden onder de fiets.
Aan de Verbrande brug terug oversteken naar rechts, en dan nog een 5 km volhouden.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#34 Bericht door skywise »

JefS schreef:Back to topic :roll:

... Ja, baas! :oops:
JefS schreef:Als ge richting Brussel trapt hou dan het kanaal aan uw rechter kant vanaf Tisselt tot 'Verbrande Brug' anders loop je kans om schade te hebben aan de onderkant van uw VM. Een AW is net hoog genoeg om de grond niet te raken. Er lopen daar grote boomwortels onder de weg, ik heb daar 2 keer mijn ketting terug mogen opleggen. Een WAW raakt daar zeker de grond, ook midden onder de fiets.
Aan de Verbrande brug terug oversteken naar rechts, en dan nog een 5 km volhouden.
... maar ik rij niet via Tisselt ! :?

Maar wel over Dendermonde, Baasrode, Buggenhout, Peizegem, Merchtem, Wolvertem en Grimbergen. Iemand een idee hoe het daar zit met de WAW-vriendelijkheid van baan/fietspad? Ik rij eigenlijk nooit richting Brussel :roll:

En voor erafspringende kettingen heb ik in mijn WAW een speciaal blokje dat 100% efficiënt is (afgekeken van de ex-Quest van Tim Biesemans - nu van Nest-of-Dragons). Laat mij den 8ste december maar eens kijken of dat in een Alleweder ook toepasselijk is... 8)
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#35 Bericht door Jef »

skywise schreef:... Ja, baas! :oops:
Allez 't is goe. :wink:
skywise schreef:Ik rij eigenlijk nooit richting Brussel :roll:
Voor mij is dit ook een uitzondering, maar het doel heiligt de middelen.
Dus moet mijn rug maar toestaan dat ik kom.
Allen dus bidden dat het niet te koud en vochtig is.

skywise schreef:En voor erafspringende kettingen heb ik in mijn WAW een speciaal blokje dat 100% efficiënt is (afgekeken van de ex-Quest van Tim Biesemans - nu van Nest-of-Dragons). Laat mij den 8ste december maar eens kijken of dat in een Alleweder ook toepasselijk is... 8)
Ik heb zo mijn twijfels, op mijn AW staat een Rolhoff dus blijft mijn ketting altijd op één lijn lopen. Zelfs met het spanwieltje waren de putten en bulten zo groot dat mijn ketting er toch naast ging. :evil:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Bjorn
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: za 02 dec 2006, 23:19
Postcode: 9130
Fiets: WAW 004
Locatie: Kieldrecht
Contacteer:

#36 Bericht door Bjorn »

skywise schreef: En voor erafspringende kettingen heb ik in mijn WAW een speciaal blokje dat 100% efficiënt is (afgekeken van de ex-Quest van Tim Biesemans - nu van Nest-of-Dragons). Laat mij den 8ste december maar eens kijken of dat in een Alleweder ook toepasselijk is... 8)
OFF TOPIC sorry

Is het mogelijk om hier eens een fototje van te maken + korte uitleg.


grt Bjorn
Nieuwe blog opgestart terug te vinden onder de www button

http://users.telenet.be/alleweder/

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#37 Bericht door paulheyndrickx »

Iemand die vanuit Gent of omstreken naar Brussel rijdt? Zo ja dan kunnen we eventueel afspreken om samen te rijden; tenminste als het weer niet te guur is.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#38 Bericht door Jef »

Paul, Skywise komt vanuit Hamme. Ge kunt daar mss mee afspreken en hem onderweg oppikken.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#39 Bericht door skywise »

Bjorn schreef:
skywise schreef: En voor erafspringende kettingen heb ik in mijn WAW een speciaal blokje dat 100% efficiënt is (afgekeken van de ex-Quest van Tim Biesemans - nu van Nest-of-Dragons). Laat mij den 8ste december maar eens kijken of dat in een Alleweder ook toepasselijk is... 8)
OFF TOPIC sorry

Is het mogelijk om hier eens een fototje van te maken + korte uitleg.

grt Bjorn
WAWs schijnen wel eens meer off topic te gaan :oops:

Maar ik heb toch geprobeerd om er een fotootje van te maken zonder succes: zwart op zwart geeft niet zo goed in 't donker. Maar 't is eigenlijk heel simpel. Mijn probleem was dat de kettingen vooraan van hun rolletje liepen bij de minste bobbel in de weg en zelfs soms van plaats wisselden (kruisten). Ik heb een blokje harde plastic van +/-0.5cm dik en 1x5cm² breed onder de rolletjes geplaatst en vastgeplakt met Tec7 zodat de ketting niet meer uit het gootje van het rolletje kan springen. Sinds ik dit heb uitgevoerd is mijn ketting er niet meer afgevlogen. 8) 8) 8)
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#40 Bericht door skywise »

JefS schreef:Paul, Skywise komt vanuit Hamme. Ge kunt daar mss mee afspreken en hem onderweg oppikken.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo zinvol <=> omweg. De korste weg naar Vilvoorde is immers over de N9 via Aalst tot in Asse (goed fietspad behalve in Aalst en Asse zelf) en dan over Brussegem, Meise en Grimbergen tot in Vilvoorde (zie ook Googlemaps met snelwegen vermijden aangevinkt). Dat is al een goede 60km. Via Hamme komt daar nogeens 15km bij... :roll:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#41 Bericht door paulheyndrickx »

skywise schreef:
JefS schreef:Paul, Skywise komt vanuit Hamme. Ge kunt daar mss mee afspreken en hem onderweg oppikken.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo zinvol <=> omweg. De korste weg naar Vilvoorde is immers over de N9 via Aalst tot in Asse (goed fietspad behalve in Aalst en Asse zelf) en dan over Brussegem, Meise en Grimbergen tot in Vilvoorde (zie ook Googlemaps met snelwegen vermijden aangevinkt). Dat is al een goede 60km. Via Hamme komt daar nogeens 15km bij... :roll:
Laarne - Vilvoorde is volgens Google Maps via Dendermonde even ver als via de N9 (ca 51 km) Misschien is dat te doen. Hoe zou jij vanuit Hamme rijden?

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#42 Bericht door skywise »

paulheyndrickx schreef:
skywise schreef:
JefS schreef:Paul, Skywise komt vanuit Hamme. Ge kunt daar mss mee afspreken en hem onderweg oppikken.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo zinvol <=> omweg. De korste weg naar Vilvoorde is immers over de N9 via Aalst tot in Asse (goed fietspad behalve in Aalst en Asse zelf) en dan over Brussegem, Meise en Grimbergen tot in Vilvoorde (zie ook Googlemaps met snelwegen vermijden aangevinkt). Dat is al een goede 60km. Via Hamme komt daar nogeens 15km bij... :roll:
Laarne - Vilvoorde is volgens Google Maps via Dendermonde even ver als via de N9 (ca 51 km) Misschien is dat te doen. Hoe zou jij vanuit Hamme rijden?
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=nl&g ... &z=11&om=1
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#43 Bericht door paulheyndrickx »

Skywise, we kunnen eventueel afspreken op de Mechelse Steenweg (punt7 op jouw route). Onder voorbehoud van redelijk waw-weer.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#44 Bericht door skywise »

paulheyndrickx schreef:Skywise, we kunnen eventueel afspreken op de Mechelse Steenweg (punt7 op jouw route). Onder voorbehoud van redelijk waw-weer.
Leek mij ook het beste punt. Het is een groot kruispunt met fietspaden aan beide kanten van de 2x2 rijvakken. Enig idee van tijd? Ik dacht aan 10u30 daar doorrijden. Ik schat dat we er dan nog een goed uur à 1.5 uur (afhankelijk van de kwaliteit van de baan) gaan over doen tot in Vilvoorde.

Verder heb jij een toch GPS, niet? Zo kunnen we eventueel de route verder bijsturen als er stukken zouden bij zijn die ons te gevaarlijk lijken, want ik heb het grootste deel nog nooit gereden. Ter info mijn GSM 0497/033344 (mocht je mij niet zien staan of omwille van slecht weer niet gaan - ik ga me daar niet door laten beïnvloeden :twisted: ).
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#45 Bericht door crash-quest-dummy »

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... tsland_CO2

en wij sturen enkel een milieu minister van lopende zaken ... :cry:
kom hem mee aanmoedigen zaterdag, :evil:

't zou niet gaan regenen :D :
http://www.meteox.nl/3daagse.aspx?soort ... 0&jaar=-10
Stop Fueling Around

Plaats reactie