ligfietstreffen van de arbeid

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gast

ligfietstreffen van de arbeid

#1 Bericht door Gast »

Mischien moeten we es een grote bijeenkomst van liggers organiseren? Es zo massaal mogelijk proberen bijeenkomen. De voor de deur staande zomer leent zicht daar toch goed voor? En dan es een tochtje gaan doen langs de vaart (gent-deinze-gent), ieder op zijn snelheid dan. Wat vinden jullie van dit idee?
Ik lig de komende drie dage int hospitaal, dus tzal een tijdje dure tege dat ik het forum nog kan gadeslaan (tenzij het hospitaal internetverbinding heeft :roll: ). En dan kan ik hopelijk vanaf volgende week es terug mijne hurri vanonder het stof halen (da word es tijd na een maand inactiviteit)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

een ligfietstreffen bedoel je, in nederland bestaan die al he, zo heb je een paastreffen en een herfsttreffen.
in denk dat ze dit in belgie proberen onder de vorm van een weekend, best plezant maar de tochten tijdens het hpv-weekend zijn iets aan de te rustige kan voor mij.

ik denk dat als je zoiets wil, je gewoon de bedoeling van de gentse liggers moet uitvoeren, nl. mensen samenbrengen om te toeren.

de beste manier om een datum vast te leggen is gewoon deze die je het beste past en laten doorgaan, om zoveel mogelijk liggers op de been te krijgen moet je vervolgens zoveel mogelijk reclame maken rond het gebeuren, wat veelal via het net kan. Zo heb ik bvb voor het eerste tochtje in gent vooral van me laten horen op ligfiets.net, ligfiets.be, hpv.be, de site van tijl (zo eric aan co leren kennen) en die hebben het dan op hun beurt doorvertelt.

en zoiets doe je niet een keer maar blijf je regelmatig herhalen. zo slaagden we er toen, ongeveer een jaartje geleden in om met zijn 18en te toeren in het gentse, ik denk wel dat meer we mogelijk moet zijn,

het komt er dus op neer dat je een tocht niet perse binnen de vereniging moet houden, je kunt ook anderen aanmoedigen deel te nemen.

zo nog een tip die ik aan iedere organizator onder ons meegeef, leg een vorraad aan van email-adressen van ligfietsers, zo kan je die, als je iets ineenflanst, rechtreeks verwittigen.

amen?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

paukerock
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 29 jul 2004, 17:40
Postcode: 9100
Fiets: roeland
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#3 Bericht door paukerock »

ja ferm lijkt mij een heel goed idee zeg maar waneer en waar ik ga alvast met de mensen van mijn werk deelnemen aan de fietsdodentocht in bornem op 8augustus als er iemand zin heeft om mee te fietsen laat dan maar iets weten er zitten wel een zestal bergen in zal zweten worden ikwil de baron daar eens aan een ferme test onderwerpen door hem te huuren mischien tot dan beste kolega liggers ja ben de nog niet lang lid
ligfietsen is super

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#4 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Ik denk dat je best een weekend (kan 1 dag zijn) een tijdje op voorhand vastlegt. Elk jaar op hetzelfde weekend is er dan die bijeenkomst. Zodat dat jaar na jaar kan groeien. Dit in samenspraak met de ligfietswinkels van Manu en Tim, die op hun beurt vele mensen kunnen verwittigen. Ook Dries Callebaut met fietser.be niet vergeten en de Limburgse vrienden van pro-fitness. Als we de datum niet op hetzelfde moment leggen als er in Nederland een 'treffen' is, dan kunnen ook heel wat noorderburen meerijden. (In Nederland heb je het Paastreffen, herfsttreffen, oliebollentocht,..., velomobieltreffen (Giesen) ).
Lente, zomer of herfst...?
Bruno Van den Bussche

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

op die manier is er ook elk jaar hpv weekend, in belgie, elk e keer op een andere plaats, moest daar nu eens heel grote opkomst zijn, kan men (of beter kunnen we) een snelle en een rustige ronde ineenflanzen he.

misschien moeten wij de gentse liggers er eens over nadenken of we niet een jaartje kunnen uitpikken om dat weekend te organizeren, als we dat doen, is het volgens mij wel ten vroegste volgend jaar, daar ik vermoedt dat dit van 2004 al lang op papier staat, alee hoop ik toch.

:idea: een ander voorstel, we beginnen gewoon dit jaar, we pikken een weekend uit (lukraak, dan hoeven we er niet eerst weken over te onderhandelen. bvb laatste weekend van augustus om maar iets te zeggen, is niet belangerijt dat iedereen kan komen, ik kan alvast niet :cry:
even erop in drammen, om een voorbeeld te nemen aan het eerste tochtje in gent... toendertijd heb ik gewoon het eerste het beste weekend genomen dat voor me paste, en dan zie je wel wie e tijd heeft of niet, als je daarop verder bouwt en steeds hetzelfde weekend neemt zullen andere liggers na verloop die datum gaan reserveren.
er hangt natuurlijk een hoop organizatie aan vast, je moet niet alleen ee tocht uitstippelen maar ook maatregelen treffen voor slecht weer (actieviteiten) als meer wilt weten daarover, zou ik gewoon even spieken bij de nederlanders.

laat ons nog wat verder fantazeren hierover, misschien steek ik een dezer dagen dan gewoon mijn vinger op om een dag vast te leggen, of iemand anders doet het in mijn plaats.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Augustus

#6 Bericht door Cris »

Best niet in Juli of Augustus nemen omdat er dan veel op reis zijn! Best is in het najaar of voorjaar. Hier is natuurlijk meer risico op minder gunstig weer maar ja!

2de of 3de week van september blijkt beter te zijn voor de meesten (dat zie ik toch aan de opkomst van onze clubweekend's parapente).

:wink:
Cris Claessens

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

:idea: gewoon even een gedachte

1 mei, of het weekend erna, in geval van brug komt het nog mooier uit.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#8 Bericht door Bruno Van den Bussche »

:idea: Goed idee. Ander idee: laten samenvallen met de velomobielentestdag van Dries, waar we de start of eindpunt van maken? Dat 'ligt' misschien wat moeilijk, dan kunnen de testers niet meerijden. Mmmm, 1 mei lijkt me beter.
Bruno Van den Bussche

paukerock
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 29 jul 2004, 17:40
Postcode: 9100
Fiets: roeland
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#9 Bericht door paukerock »

Bruno Van den Bussche schreef::idea: Goed idee. Ander idee: laten samenvallen met de velomobielentestdag van Dries, waar we de start of eindpunt van maken? Dat 'ligt' misschien wat moeilijk, dan kunnen de testers niet meerijden. Mmmm, 1 mei lijkt me beter.
zeg het maar mensen ik sta al klaar in de startblokken leg het wel een ween of twee op voorhand vast .een vast e herhalende datum lijkt mij ook het best .zo kan ik het in mijn hopeloos veel te druk werkschema vastleggen dank bijvoorbaat
ligfietsen is super

Gast

#10 Bericht door Gast »

19septem maybe? -> zie toertochten!

greets

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

laten we allereerst 19 september al een poging doen wat liggers samen te krijgen voor de fietshappening en een toerke, laat allen dat maar verkodigen in hun kennissen kring.


en dan gaan we wat gaan voorbereiden voor het belgisch ligfiets treffen op een van de openliggende verlengde weekenden van 2005 gaan we in de gaten moeten houden.

zitten we zo goed.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#12 Bericht door Wouter D »

Bruno Van den Bussche schreef::idea: Goed idee. Ander idee: laten samenvallen met de velomobielentestdag van Dries, waar we de start of eindpunt van maken? Dat 'ligt' misschien wat moeilijk, dan kunnen de testers niet meerijden. Mmmm, 1 mei lijkt me beter.
volledig mee eens... ik zal ff een (dubbel) voorstel doen.

1. tijdens het velomobieltest weekend organizeren we op zondag voormiddag een korte tocht (laat ons zeggen 60 km) voor .... HIERSTOND VELOMOBIELEN WAARDOOR MEN N HET TWEEDE PUNTJE OOK DACHT DAT HET DAAROVER GING!!! DAAROM HEB IK HET EVEN WEGGEHAALD.


2. Het belangerijkste.

een ligfietstreffen in belgië: laat ons zeggen dat we als organizerende club, gentse liggers nemen al wonen veel sympathisanten daar helemaal niet, dit gewoon om de lokatie vast te leggen.

ik begin bij het begin: op basis van voorgaande berichten leek 1 mei een mooie dag voor een treffen, welnu, in 2005 is dit een zondag wat wil zeggen een verlengd weekend. normaliter is dat maandag erbij.
kunnen we opdelen als volgt, op zaterdag kan men naar het treffen komen, op zondag gaan we toeren en in de loop van de avond en de maandag kunnen mensen naar huis.

we hebben nodig: een 'team' van minimum vijf mensen die volgende zaken wil zoeken:

- een camping in oostvlaanderen (betaalbaar) die een groot trekkersveld ter voor dat weekend voor ons beschikbaar stelt.

- twee routes: eentje van ca. 50 km voor de rustige fietsers en eentje van 100 km voor de snellere jongens (meisjes). Op die manier wil ik niemand uitsluiten. deze routes moeten natuurlijk verkend worden ook.

- een beetje sponsering om de deelnameorijs zo laag mogelijk te houden en zo mogelijk een herinnerings-t-shirt te kunnen aanbieden, dit laatste is echter geen must maar een luxe.

-...

in ieder geval heb ik het nu aan jullie voorgesteld en hopelijk kunnen we snel beginnen aan het inrichten.
let wel, ik ga ervan uit dat het (weer of geen weer) doorgaat, het hoeft niet groot te zijn, met tien of twintig mensen is het ook leuk. indien het initiatief aanslaat kunnen we alleen maar bloeien.

eenvoudig durf ik stellen: laat ons onze kinderschoentjes aantrekken en er een lap opgeven, maakt niet uit wat het word, zolang we er plezier aan beleven.

dixiet

-
Laatst gewijzigd door Wouter D op do 30 dec 2004, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#13 Bericht door GeertJ »

opmerkingtje over de datum, 1 mei is perfect, maar weet wel, dat der mensen zijn die een paar weken later examens hebben, maar die wel graag aan zo een evenement willen deelnemen. Dus, als om een of andere redene de datum van 1 mei niet zou passen, denk ik dat het het verstandigste is om het ganse evenement te verplaatsen naar een datum na de examens, (bvb ergens begin juli) de studerende medemens zou u daar heel dankbaar om zijn :wink:
Wouter schreef:tijdens het velomobieltest weekend organizeren we op zondag voormiddag een korte tocht (laat ons zeggen 60 km) voor velomobielen. we zorgen er wel voor dat we tijdig weer terug zijn zodat testers alle deelnemende fietsen kunnen bewonderen en deze waarvan de eigenaar toestemming geeft testen
waarom alleen voor velomobielen en niet gemengd? De mensen die al een velomobiel hebben zullen (tenzij ze verandering willen, of dat hun velomobiel volledig opgereden is) niet echt staan te popelen om een nieuwe velomobiel te kopen. als je de tocht mengt sla je mijn inziens twee vliegen in een klap. De mensen op een gewone (lig)fiets kunnen de velomobielen in actie zien in het echte verkeer en de velomobielrijders kunnen de gewone (lig)fietsers warm maken voor het velomobielgebeuren.

voor uw 2de puntje wil ik gerust wel mee helpen organiseren. Denk dat het als we het goed aanpakken zeker een geslaagd evenement kan worden :wink:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

ja geert, je kan bvb even komen mee toeren he, als we de studenten het plezier hunnen, dan zullen reizigers klagen, zo is er altijd iemand die reden heeft tot klagen, begin mei, is nog vijf weken van de examens, ik denk wel dat je er dan nog even tussenuit mag he, trouwens als je gans het jaar studeert, dan ben je mee, of niet?

waarom enkel velomobielen. het testweekend is in zekere zin al een thema. enkel met velomobielen fietsen heeft evenveel als enkel met open ligfietsen toeren. en voor die ene keer zal het geen kwaad kunnen zeker, swat, zo een velomobielen toch is maar een voorstel he, ten eerste moet dries erachterstaan, doet ie dat niet, dan gaat het voorlopig niet door.

het is niet dat we de open ligfiets uitsluiten he, gewoon een dag op een jaar een tochtje waar we eens allemaal binnenzitten? toch niet overdreven? en, is het dan wel een probleem, dan doen we het volgende he. twee soorten ligfietsers die hetzelfde tochtje in tegengestelde richting fietsen, dan hebben we elk ons plezier eraan... hehe zelf gevonden hoor :p
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#15 Bericht door GeertJ »

Wouter schreef:ja geert, je kan bvb even komen mee toeren he, als we de studenten het plezier hunnen, dan zullen reizigers klagen, zo is er altijd iemand die reden heeft tot klagen, begin mei, is nog vijf weken van de examens, ik denk wel dat je er dan nog even tussenuit mag he, trouwens als je gans het jaar studeert, dan ben je mee, of niet?
kheb het al gezegd, 1 mei is voor mij perfect hoor, tis alleen, als er door het een of ander de datum nog verlegd wordt bvb ergens rond de 7 mei of 14 mei, dat ik denk dat er wel al studenten zullen afhaken (ale, da vermoed ik eh, kan er ook compleet naast zitten). en ja, in juni is het ook altijd wat, kga ook graag op reis, dus zeker en vast alles op den eerste mei zetten!!

Wouter schreef:het is niet dat we de open ligfiets uitsluiten he, gewoon een dag op een jaar een tochtje waar we eens allemaal binnenzitten? toch niet overdreven? en, is het dan wel een probleem, dan doen we het volgende he. twee soorten ligfietsers die hetzelfde tochtje in tegengestelde richting fietsen, dan hebben we elk ons plezier eraan... hehe zelf gevonden hoor :p
tis te hopen da ge ze niet uitsluit :wink: als ik wil mee rijden, dan rij ik mee zunne :P Nee, kzit me zo gewoon te bedenken dat, als Dries het testweekend dan ook zou organiseren zou ge zo meer mensen kunnen bereiken die evt geïntresseerd zijn in een velomobiel... enfin ja, kweet het ook niet goe hoor
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Plaats reactie