cycle vision 2007

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie

Wie komt er naar de Belgische kolonie op Cycle Vision

Dat is evident!!!!!!
10
50%
Misschien, misschien
5
25%
Jammer, maar het lukt me dit jaar niet
5
25%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Mars
Nieuweling
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 31 dec 2004, 23:34
Fiets: Q89
Locatie: Wageningen
Contacteer:

#76 Bericht door Mars »

wost schreef:Als je jezelf presenteert als "het ligfietsevenement" dan kan je kritiek verwachten als het nogal amateuristisch is georganiseerd en zeker als het vroeger beter was.

Negatieve kritiek, of beter opmerkingen over wat beter kan moeten kunnen. Of moet er gezwegen worden en alleeen maar gezegd worden hoe goed alles is? Volgens mij is het onmogelijk om dan iets te verbeteren.

Ik hoop dat als ik zelf iets medeorganiseer (flanders tour, eten treffens) en het is niet goed men dat gewoon open en bloot zegt. hoe kan het anders beter?
Ik heb weinig opbouwende kritiek gelezen hier, dat was mijn punt. Natuurlijk kunnen er heel wat dingen verbeterd worden. Maar je niet verdiepen in de achtergronden en in de wilde weg gaan schoppen is demotiverend en vooral: je bereikt er niks mee. Als je wilt dat volgende Cycle Vision anders wordt maak dan een lijstje met dingen die moeten blijven en dingen die kunnen veranderen en dan vooral hoe.


Wat me opvalt is de term onbelgisch als het over catering gaat. Ik heb zelf een aantal Belgische evenementen meegemaakt van HPV Belgie en de Gentse Liggers en eerlijk gezegd is het daar net zo beroerd als in Nederland. Kennelijk is dat ligfietsers eigen. Gelukkig kan ik zelf eten meenemen ;-)
Ga toch fietsen...

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#77 Bericht door lieve »

als je naar de enquete kijkt van ligfiets.net vindt de meerderheid het toch vroeger beter.
dus we zijn hier niet alleen aan het zagen er zijn er nog meer die het niet goed vonden.
ps : nog iets we zijn hier toch bezig met zagen . op CV was het alleen kamperen voor tenten , je komt het sportcomplex op het eerste dat je ziet zijn ... campers :shock:

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#78 Bericht door wost »

Mars schreef: Wat me opvalt is de term onbelgisch als het over catering gaat. Ik heb zelf een aantal Belgische evenementen meegemaakt van HPV Belgie en de Gentse Liggers en eerlijk gezegd is het daar net zo beroerd als in Nederland. Kennelijk is dat ligfietsers eigen. Gelukkig kan ik zelf eten meenemen ;-)
welke evenementen waren dat dan?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#79 Bericht door Wouter D »

mars,
geen slecht woord over cyclevision van mijn kant, ik neem het zoals het komt, zolang ik me maar amuzeer.

ik vraag me echter toch af op welk evenement van de gentse liggers jij al bent geweest?
indien ik er ergens eentje ontbreek weet ik het graag zodat we in de toekomst een 'boterham met kaas' kunnen voorzien voor jou :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#80 Bericht door quattrovelootje »

Mars schreef:Ik heb weinig opbouwende kritiek gelezen hier, dat was mijn punt. Natuurlijk kunnen er heel wat dingen verbeterd worden. Maar je niet verdiepen in de achtergronden en in de wilde weg gaan schoppen is demotiverend en vooral: je bereikt er niks mee. Als je wilt dat volgende Cycle Vision anders wordt maak dan een lijstje met dingen die moeten blijven en dingen die kunnen veranderen en dan vooral hoe.
Als het op kritiek aankomt, lijken sommige mensen nogal vrij lange tenen te hebben. Voor een evenement dat voor de 10e keer werd georganiseerd, zou je toch verwachten dat alles iets beter georganiseerd verloopt. Ik werk zelf ook al een paar jaar als vrijwilliger mee, maar ik kan me niet herinneren dat het kwa organisatie ooit zo rommelig is verlopen.
Kritiek geven is makkelijk, daar heb je gelijk in, voorstellen doen om iets te verbeteren is iets anders. Ik heb Jack en Theo al uitgebreide mails gestuurd met daarin zowel opmerkingen als suggesties om bepaalde dingen beter te laten verlopen. Of er wat mee gedaan wordt, is dan weer een andere zaak ....

Tihamér -gaat de volgende keer wss alleen als bezoeker naar CV
i ride my bikes to ride my bikes

Jack
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 feb 2006, 19:35
Fiets: Quest
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

opmerkingen

#81 Bericht door Jack »

allewedertje schreef:knip
Kritiek geven is makkelijk, daar heb je gelijk in, voorstellen doen om iets te verbeteren is iets anders. Ik heb Jack en Theo al uitgebreide mails gestuurd met daarin zowel opmerkingen als suggesties om bepaalde dingen beter te laten verlopen. Of er wat mee gedaan wordt, is dan weer een andere zaak ....

Tihamér -gaat de volgende keer wss alleen als bezoeker naar CV

Tihamer,

de 11e keer dat cycle vision werd georganiseerd, 12 keer als je het wk in Lelystad meetelt. Toch brengt ieder terrein nieuwe problemen mee.

Een aantal opmerkingen daar konden we wel wat mee, maar ook een aantal niet. We gaan bijvoorbeeld zeker niet parkeerbeheer voeren op het terrein wat buiten het viaduct ligt.
De coordinatie van vrijwilligers is enorm moeilijk. Je zegt een ligfietser linksaf te gaan en ze doen rechtsaf.
Kortom, er zijn vele dingen die we (en anderen) dit jaar gezien hebben die volgend jaar beter kunnen. Daar gaat uiteraard zeker iets mee gebeuren.

Ik denk dat een aantal met name buitenlandse rijders Cycle vision hebben laten schieten om naar het WK in Belgie te gaan. Ik heb weinig engelse en zwitserse deelnemers gezien. Op zich is dat ook niet erg. 200 deelnemers is voor ons meer dan genoeg, zeker op een nieuwe baan.
Ik hoop dat het WK ook goed loopt, op ligfiets.net zijn we alvast met wat pr en het programma begonnen.

Uiteindelijk is het zeer succesvol geweest. Volgend jaar doen we het zeker weer in Amsterdam op Sportpark Sloten. 14 wedstrijden, 440 resultaten, alle prijsuitreikingen vrijwel direct na de races. Weinig vertraging in een dubbel (!!) wedstrijdprogramma. Zo'n 2000 bezoekers.

Groeten,
Jack

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#82 Bericht door graddus »

Jack en Marcel, ik denk dat niemand hier de bedoeling heeft om een evenement als CV naar beneden te halen, maar ik begrijp een heel aantal van de opmerkingen zeer goed (ws omdat ik er een deel van ook zelf geplaatst heb :) ). Probeer het niet als afbreken te zien, want ik ken de schrijvers en die bedoelen dat niet zo. Het is evenwel opvallend om te zien dat een evenement als CV met zoveel wedstrijden een heel pak meer renners weet te trekken dan alle andere wedstrijden in Nederland. Aangezien wij (ik weet het ik speel op reserve) 'belgen' op de andere wedstrijden een zeer groot percentage uitmaken van de aanwezigen doet het bij sommigen zeer dat we op een evenement als CV plots vergeten worden. De een wordt niet vernoemd in het verslag, de ander fietst zich urenlang te pletter en wordt niet een keer vernoemd bij doorkomst. Zit hier moedwil achter? Natuurlijk niet, maar het maakt het wel minder leuk om mee te doen. Vorig jaar reed ik mee op een Challenge NMe, leuke fiets, zomaar beschikbaar gesteld aan een krabber als ik, toch wel een aparte verschijning op een circuit, geen enkel ander is bv zo laag, maar het leek wel alsof ik gewoon te laag was om gezien te worden. Tuurlijk, ik ben een slechte middenmoter en ik rijd absoluut niet in de kijker. En luister goed, ik hoef ook geen eerbetoon, maar als je eenzaam langs de speaker komt en er wordt gewoon geen woord gezegd, dan weet je dat dat beter kan. En jullie zijn allemaal vrijwilligers en iedereen doet zijn best. Wij ook en daarom uiten we onze 'grieven', zodat we het met zijn allen samen de volgende keer nog leuker kunnen maken. En let op, dan vind ik het veel belangrijker dat er wat meer op de veiligheid wordt gelet (want alleen het publiek achter het hek houden aan start/finish, terwijl er achter op de baan honden loslopen met een nietsvermoedend baasje er achter vind ik levenslink), dan dat er lief naar mij gelachen wordt. Als er iemand hierboven een opmerking heeft over de helm van Naan dan snap ik dat wel. Harde schaalhelm ok, CE gekeurd no way, voldoet aan het reglement, maar of ie veilig is? Ik zou niet graag in een valpartij betrokken raken waarbij iemand met ondeugdelijk materiaal zware verwondingen oploopt of veroorzaakt, want al kun je er niets aan doen, het trauma zal er niet minder om zijn. Zonder in UCI toestanden te vervallen denk ik dat veiligheid zonder meer een eerste verantwoordelijkheid moet zijn bij dergelijke grote evenementen.
Alweer een heel verhaal, maar vind ik daarom dat CV dit jaar niet goed was? Nee helemaal niet, ik heb er van genoten, maar tegelijkertijd ook een paar bedenkingen. Net als mijn medeposters hierboven en hoogstwaarschijnlijk hieronder straks ook nog wel, heb ik op mijn manier CV beleefd. Daarbij waren er voor mij gemissen en dingen die ik kon missen als kiespijn. Zo hoort het ook, want je kunt het nooit voor iedereen 100% goed doen. En wat voor mij niet geldt, omdat ik geen klassementsrijder ben, geldt bijvoorbeeld voor een ander wel. Bijvoorbeeld het vooraan starten van snelle rijders. Dit zou geen discussiepunt moeten zijn vanuit een eerlijkheidsvraagstuk, maar gewoon vanuit veiligheidsstandpunt etc. etc. Wat mij betreft heel veel succes met het organiseren van CV 2008, ijs en weder dienende sta ik daar zeker weer op de deelnemerslijst :wink:

Jack
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 feb 2006, 19:35
Fiets: Quest
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Commentaar, onderbouwing van wat plannen

#83 Bericht door Jack »

graddus schreef:knipDe een wordt niet vernoemd in het verslag, de ander fietst zich urenlang te pletter en wordt niet een keer vernoemd bij doorkomst. Zit hier moedwil achter? Natuurlijk niet, maar het maakt het wel minder leuk om mee te doen. Vorig jaar reed ik mee op een Challenge NMe, leuke fiets, zomaar beschikbaar gesteld aan een krabber als ik, toch wel een aparte verschijning op een circuit, geen enkel ander is bv zo laag, maar het leek wel alsof ik gewoon te laag was om gezien te worden. Tuurlijk, ik ben een slechte middenmoter en ik rijd absoluut niet in de kijker. En luister goed, ik hoef ook geen eerbetoon, maar als je eenzaam langs de speaker komt en er wordt gewoon geen woord gezegd, dan weet je dat dat beter kan. knip
Graddus,

het voorgenoemde probleem speelt al langer bij Cycle Vision. Het is ooit al eens opgenoemd door Marco Koedam die met een speciale m5 ongestroomlijnd de sterren van de hemel reed. Sorry, weer een Nederlander, maar hij zette gewoon voor ongestroomlijnde fietsers een enorm goede prestatie neer. Het was alleen voor bijna niemand te zien, insiders zouden het weten, maar die rijden zelf mee. De tijdmeters zien de tijden, maar zijn veel te druk met het controleren of de doorkomsten kloppen.

Het oude systeem liet relatief weinig informatie zien. De speakers speakeren dus wat ze kunnen. Vaak bekende mensen, soms dingen die ze opvielen. Maar op de achtergrond spelen oplossingen mee die het hen een stuk makkelijker kunnen maken.
We hebben namelijk een nieuw tijdmeetsysteem. Een systeem wat veel geld kost, maar wat ook heel belangrijke informatie laat zien. Dus het kan verder gaan dan tijdmeten!

De tijdmeting doet het, dat hebben we dit jaar vastgesteld. Maar wat we ook hebben vastgesteld is dat er software is die de informatie ook op andere manieren kan ontsluiten. Ik hoop dat die software kan laten zien op grond van het raceverloop wie de volgende deelnemer is. Als die deelnemer nog moet komen krijgt een speaker de kans om zich voor te bereiden. Je zou feitelijk iedere deelnemer goed kunnen becommentarieren op Naam, fiets, raceverloop en hopelijk een database aan interessante raceinformatie.
In de hal van het velodrome zou een scherm moeten staan met de tijden. Wie zijn 1,2,3,4,5 wie gaat er nu over de streep, wat is zijn gemiddelde, wat zijn de gemiddelde snelheden in de race, stijgt het tempo of daalt het. Kortom heel interessant, zelfs voor mij en ik ben niet echt een wedstrijdrijder.

Waarom is dit systeem niet deze cycle vision al live? Toni Cornelissen heeft de griep, op zijn pc staat het programma, er is niet getest van tevoren omdat we het nog maar kort weten, er is ook nog een extra persoon naast de tijdmeter voor de wedstrijd nodig om de computer voor de mooie uitslagen te bedienen. Kortom, een heleboel problemen.

Ik hoop van harte dat Stefan Versendaal die dit jaar Toni verving er volgend jaar weer is. Dan breiden we de post tijdmeters uit. Een groot scherm kunnen we makkelijk huren blijkt nu, het bedrijf wat in het velodrome de stroom verzorgt verhuurt ook schermen. We hebben ook tijd tot volgend jaar, ik hoop van harte dat er in de komende wedstrijden experimenten met het systeem komen zodat we ervan uit kunnen gaan dat het met 10 maar ook met 200 rijders werkt.

Zoals ik schreef, achter de schermen wordt keihard gewerkt en ook voor veel dingen is soms een vrij eenvoudige reden te vinden. Maar dat we weer verder gaan verbeteren hoop ik wel. De verhuizing is achter de rug en eigenlijk wil ik wel graag een paar jaar op dit terrein blijven.
Groeten,
Jack

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#84 Bericht door Luc Willaert »

Komt uit de Nederlandse ligfietslijst.



Klopt het dat Sietse de Laeter op zaterdag in Sloten een baanrecord
heeft gereden op de 200 m vliegende start? (11.70, record volgens
website v.d. wielerbaan = 11.823).

Zijn er nog meer records gereden?



Groeten

Luc

Gebruikersavatar
sietse
Junior
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
Postcode: 2900
Locatie: Schoten
Contacteer:

#85 Bericht door sietse »

Hey Luc,

ik wou dat het waar was maar het record is nog wel wat sneller hoor, op de website van de wielerpiste lees ik volgende records :

Nieuwel. Yondi Schmidt Nederland 0.00.11.823 11-07-2003
Nwl.Dames Elise van Hage Nederland 0.00.12.650 06-02-2005
Junioren Mathieu Mandard Frankrijk 0.00.10.880 26-06-2001
Jun.Dames Clara Sanchez Frankrijk 0.00.12.317 23-06-2001
Elite Theo Bos Nederland 0.00.10.360 20-12-2003
Elite-Koppel Danny Stam / Robert Slippens Nederland 0.00.10.170 22-10-2002
Elite-Dames Yvonne Hijgenaar Nederland 0.00.11.607 16-12-2005

zelfs de elite dame is nog sneller dan mij!

Maar ben er wel zeker van dat er door ligfietsers nog niet zo hard is gereden.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#86 Bericht door Luc Willaert »

Hierbij nog een technsiche uitleg van Hans Wessels waarom het niet als record kan tellen.

We zijn toch wel onder de indruk :!: :!: :!:

Reinier wrote:
> Klopt het dat Sietse de Laeter op zaterdag in Sloten een baanrecord
> heeft gereden op de 200 m vliegende start? (11.70, record volgens
> website v.d. wielerbaan = 11.823).


Als Sietse helemaal reglementair zou hebben gereden dan wel maar omdat we alleen met transponders hebben gewerkt is Sietse ongeveer 1 m voor de streep gestart en kreeg hij een enthousiaste zet van de starter mee.
Niet dat hij dat nodig had hoor maar voor een goede 1000 m moet je precies op de streep starten

Even reken werk om dat duidelijk te maken:
Stel Sietse accelereert met een vermogen van 1000 W en fiets en rijder wogen totaal 75 kg. Dan is z'n snelheid na 1 seconde:
0.5*m*v*v = 1000
v*v = 26.6
v = 5.16 m/s

Zijn gemiddelde versnelling is dan:
v = a*t
a = 5.16/1 = 5.16 m/s/s

Over 1 m doet Sietse dan
x(t) = 0.5*a*t*t
t*t = x(t)/0.5/a
t*t = 1/0.5/5.16
t*t = 0.388 s*s
t = 0.62 s
Dus die ene meter starten voor de eigenlijke startstreep maakt heel erg veel uit. Om het goed te doen moet je met de laser installatie werken die we hebben gebruikt in Alkmaar of beter nog, drukgevoelige timing strips. Om officieel records te rijden moet je de tijd hebben om te zorgen dat het geheel volgens de regelen der kunst gebeurt. Iets was op Cyclevision ivm de tijdsdruk nauwelijks mogelijk is.

> Zijn er nog meer records gereden?

Zelfde problemen als met de 1000 m van Sietse. Thomas heeft ongestroomlijnd in 1 uur tijdrit 48065 m gereden. Het 'officiele' ongestroomlinde record voor ligfietsen is net dit weekend verbeterd tot 45800 m. Maar hier ook weer: niet officieel genoeg. er waren andere rijders op die baan bij wie Thomas in principe zou kunnen hebben stayeren. De baan is niet op de laatste cm na gemeten.

Hans Wessels

Gebruikersavatar
sietse
Junior
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
Postcode: 2900
Locatie: Schoten
Contacteer:

#87 Bericht door sietse »

Klopt hoor, behalve.... ik stond wel op de streep en fiets en rijder wegen 85kg. Maar Hans heeft wel gelijk.
Maar volgende keer zet ik het puntje er op en laat ik alles correct nameten. Dat was trouwens ook onze vraag tijdens de CV of er een mogelijkheid was om een record te vestigen,maar ze hadden het materiaal niet bij.
Ik vond dit trouwens een gemiste kans voor CV, ze weten dat er snelle rijders komen , ze hebben een perfecte piste , waarom niet proberen records te vestigen?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#88 Bericht door Luc Willaert »

Misschien tijdig voorstellen naar volgend jaar toe. Ze hebben nu ervaring met CV op die piste en kunnen bekijken of dat er bij te nemen is.

Zou het misschien wel extra spannend maken.


Luc

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#89 Bericht door Luc Willaert »

Ik heb nog een aantal foto's van de kinderrace op het net gezet.

http://family.webshots.com/album/559451586YkshSe

Ik heb ook nog wat filmpjes, die volgen deze avond.

Groeten

Luc
Laatst gewijzigd door Luc Willaert op di 19 jun 2007, 0:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#90 Bericht door Luc Willaert »

Nog wat filmpjes van de kinderrace, met dank aan Olivier.

http://family.webshots.com/album/559504849AANMRs

Groeten

Luc

Plaats reactie