cycle vision 2007

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

Wie komt er naar de Belgische kolonie op Cycle Vision

Dat is evident!!!!!!
10
50%
Misschien, misschien
5
25%
Jammer, maar het lukt me dit jaar niet
5
25%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Bericht
Auteur
Jack
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 feb 2006, 19:35
Fiets: Quest
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

#46 Bericht door Jack »

allewedertje schreef:Mijn fotoos staan ook online, je vindt ze op volgende link :

http://sports.webshots.com/album/559300 ... ost=sports

Persoonlijk vonnik het de rommeligste CV waar ik al ben bijgeweest, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Buiten de houten velomobiel die er te zien was, hebben de afwezigen niet echt veel gemist volgens mij ....
Het kamperen en de BBKnoei daarintegen waren zeer aangename ervaringen die zeker voor herhaling vatbaar zijn !

Tihamér -brengt volgend jaar zelf fietsen mee :oops:
Tihamer,
wat kwam er rommelig over? Wij houden het evenement in een ijzeren greep en op zich vond ik juist dat het heel ordelijk verliep.
Ik hoop niet dat je de introductie van het nieuwe merk Raptobike en hun fietsen hebt gemist. De recordfiets van Francois Geuskens die ook zelf aanwezig was. De nieuwe Nazca. De nieuwe driewieler van Rainbow, die nog in prototype fase is. De Minq die voor het eerst zomaar te koop is, kortom een heleboel nieuws. De meeste nieuwtjes stonden ook in de programmakrant, ik hoop dat je die gekregen hebt.
Ik hoor graag kritiek waar we wat mee kunnen volgend jaar.
Groeten,
Jack

Jack
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 feb 2006, 19:35
Fiets: Quest
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

#47 Bericht door Jack »

Luc Willaert schreef:Mijn fotootjes op :

http://family.webshots.com/album/559296454tQwaHD

Het was inderdaad een heel rommelige bedoening. De beurs was wel heel klein. Nogal bedompt in de binnenpiste.
De buitenbaan vond ik wel mooi om op te rijden, als toeschouwer kan je natuurlijk maar een klein stukje van de baan zien.

Het mooie weer en onze bende op de camping maken natuurlijk alles goed.

Groeten

Luc
Luc,
de beurs was in feite net zo groot als in de vroegere tent. Daar stonden de stands langs de buitenkant. Als je de beurs toen ook klein vond heb je inderdaad geliljk.
We wilden nu de stands naar het midden hebben zodat je de baan kon zien.
Over de buitenbaan, we hebben de baan toch wel wat afgesloten ivm veiligheid. Een week voor Cycle Vision was de amsterdamse politie nog heel druk geweest met een evenement op hetzelfde terrein wat uit de hand liep. Wij hebben onze organisatie zo aangepast dat bij ons de kans klein was dat hetzelfde zou gebeuren. (met hulp van een beveiligingsexpert die ter plaatse heel erg bekend is en precies weet waar hij het over heeft)

Groeten,
Jack, veiligheid voor alles.

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#48 Bericht door Patriek »

Jack,
ik was gisteren voor de eerste keer op Cycle Vision. En, ik kom zeker terug.
Het woordje "rommelig" is misschien wat overdreven, ik vond het een gezellige drukte, de positieve indrukken overheersen.
Voor verbetering vatbaar : de catering binnen (rond 16H00 één mini-broodje met kaas kunnen kopen tegen de forse prijs van 2,00 EUR), en de afmetingen van het testparcours buiten (dat mag iets ruimer, maar ik besef ook dat je er de jonge joy-riders moeilijk kunt afhouden).
Moeten alleszins behouden blijven : ons aller enthousiasme, inclusief dat van de vrijwilligers en de organisatoren !
Tot volgend jaar !
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#49 Bericht door quattrovelootje »

Jack schreef:Ik hoor graag kritiek waar we wat mee kunnen volgend jaar. Groeten,Jack
Ik stuur je wel een pb, want het is niet de bedoeling dat we zo'n dingen hier uitgebreid gaan bespreken.

Groeten,

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#50 Bericht door graddus »

Het was wat mij betreft weer een geslaagd samenkomen. Ik kan me wel iets voorstellen van de rommelige indruk van het geheel. Of hier organisatorisch heel veel aan veranderd kan worden betwijfel ik echter. Door het rijden van wedstrijden op de twee 'locaties' en soms tegelijkertijd was het maken van keuzes niet altijd even makkelijk. De situatie in de wielerpiste was wat mij betreft vrij ok, door het weer werd het binnen wel erg warm, maar gelukkig hebben we dat soort dingen niet in de hand. Het hele buitengebeuren was voor mij wel wat te versnipperd. Op een aantal momenten buiten onze wedstrijden was de piste meteen weer in gebruik door anderen, waardoor er bv. niet echt warm gereden kon worden door de wedstrijdrijders, of gerecreeerd door de niet-wedstrijdrijders cq beginners/kennismakers. Door de overvloed aan auto's die op en om de wielerpiste reden/geparkeerd stonden viel het hele fietsgebeuren een beetje in het niet. Maar het jammerst van al vond ik toch dat je buiten het sportpark helemaal niets terugvond van het hele gebeuren, geen bordjes, geen affiche, helemaal niets. Kortom misschien een hoop kritiek, maar dan toch zeker positief bedoeld, want volgend jaar kom ik zeker terug :wink:

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#51 Bericht door Luc Willaert »

graddus schreef:want volgend jaar kom ik zeker terug :wink:
Dat zal wel zijn!!!!

Jack
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 feb 2006, 19:35
Fiets: Quest
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

promotie

#52 Bericht door Jack »

graddus schreef:knip
Maar het jammerst van al vond ik toch dat je buiten het sportpark helemaal niets terugvond van het hele gebeuren, geen bordjes, geen affiche, helemaal niets. Kortom misschien een hoop kritiek, maar dan toch zeker positief bedoeld, want volgend jaar kom ik zeker terug :wink:
Graddus,

het is moeilijk bewegwijzering te maken. Je bent 1 vrijwilliger de hele dag kwijt (in Lelystad deden we het wel), je maakt dure bordjes waarvan je er elk jaar zeker een aantal kwijtraakt (gejat of verwijderd) en wat is het nut van bewegwijzering als je op 1 kritiek punt een bordje mist?

Verder hebben we nu meer contacten. Het blijkt dat er een bureau is wat professionele sportmarketing doet voor de evenementen die op het sportpark Sloten plaatsvinden. Dat bureau wist pas na afloop dat er een groot evenement plaatsvond. Dus volgend jaar zullen er zeker beter en meer contacten zijn. Of het aanplakbiljetten worden dat denk ik niet.

Belangrijker vind ik dat lokale mensen het lezen in Huis aan huis krantjes, want dat is de doelgroep waar aanplakbiljetten voornamelijk voor bedoeld zijn. Wij hadden in Lelystad ook altijd aankondigingen, maar het effect daarvan is laag. Gratis krantjes worden echter graag en intensief gelezen. Een aanplakbiljet voor het evenement is niet voldoende om te communiceren wat er is te doen. Wel voor ligfietsers, maar die weten het al, die lezen ligfiets& en zien ligfiets.net.

Wij willen ook het publiek bereiken wat de ligfiets niet kent, dan moet je naar mijn idee mooie stukken in bladen hebben. Die stukken hebben een tweeledig doel, enerzijds de promotie van de ligfiets in het algemeen, anderzijds de promotie van het evenement zelf.

Jack

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#53 Bericht door wost »

Twas echt een leuke CV. Op de camping en zo maar wat betreft Het evenement kan ik me wel aansluiten bij de rest. Zeker ook wat betreft de bewondering voor de inzet van iedereen.

Weer een nieuwe locatie brengt nieuwe problemen mee. In lelystad lag allesver uit elkaar. wat wel zijn charme had maar niet door iedereen werd gewaardeerd. waar je ook stond je kon de wedstrijd bekijken wat vee doet voor de sfeer. Catering was hier niet goed, zeker niet belgisch.
Zandvoort was goed maar wat wedstrijden volgen betreft een ramp. Ook hier beperkte catering.
Sloten: nog beperktere betrokkenheid bij de wedstrijden, zo goed als geen catering. Geen of slechte bewegwijzering ook op het terein. Mensen willen niet het hele parcours afleggen met een kaart in de hand. 1 pijltje gezien naar de fietsenstalling(handgeschreven, bijna verstopt). wat het kwijt zijn van een vrijwilliger betreft aan wegwijzers aanbrengen, is dat een probleem? er stonden 6 personen aan de HPV-info stand, daar kon er wel eentje gemist worden.

Denk dat er veel kan geleerd worden van spezi. Eeen uitgebreide beurs en een uitgebreid probeerparcours. Dit jaar echt wel te kort en te beperkt in fietsen.

Misschien is aansluiten bij een groter fietsevenement, beurs, vakantiefietsbeurs of dergelijke een optie. Ligt de Rai ver van sloten?

Wost, veel kritiek, maar wil ook wel helpen
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#54 Bericht door lieve »

-zo als elk jaar weer GEEN 1 ligfiets voor mensen met korte benen voor te testen.
-waarom geen wedstrijden voor steps en handbikes en standhouders voor die groep

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#55 Bericht door crash-quest-dummy »

volgende keer een koers voor kinderskarren organiseren : die mogen ook eens aerodynamischer worden.

o, ik heb de sterkste kaart van noord NL nog in mijn Q gevonden ...
graag adres per pb en ik stuur 'm op.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#56 Bericht door Edje »

lieve schreef:-zo als elk jaar weer GEEN 1 ligfiets voor mensen met korte benen voor te testen.
-waarom geen wedstrijden voor steps en handbikes en standhouders voor die groep
Dacht dat het en ligfiets gebeuren was, en zo te zien aan hun wedstrijd indeling hadden ze al niet veel tijd over. :twisted: :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#57 Bericht door graddus »

Edje, je moet begrijpen dat mijn buurvrouw iets zoekt waarbij de lengte van haar benen minder roet in het eten gooit he 8) :lol:

Jack, ik begrijp je uitleg en argumenten tegen wegwijzers en aanplakbiljetten wel, maar een evenement als dit krijgt ook voor de deelnemers die het al lang allemaal kennen toch net even iets meer cachet als er bij bv de ingang al eens een herkenbare vlag zou hangen, of een poster, voor mijn part een bordje parkeren cyclevision dat iets meer huisstijl heeft dan een met stift op een kartonnetje gekalkt vodje. Ik heb de indruk dat deze zaken voorheen beter geregeld waren. Ook op het terrein zelf was deze herkenbaarheid ver te zoeken. Zoals al eerder gezegd, het had wellicht allemaal wat meer als een echte CV gevoeld als zeker het buitengebeuren wat minder had moeten worden gedeeld met andere partijen (toch wel even schrikken als je aan het warmrijden bent en er blijkt plots een heel peloton wielrenners een koers aan het rijden te zijn :oops: )

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#58 Bericht door lieve »

graddus schreef:Edje, je moet begrijpen dat mijn buurvrouw iets zoekt waarbij de lengte van haar benen minder roet in het eten gooit he 8) :lol:


(toch wel even schrikken als je aan het warmrijden bent en er blijkt plots een heel peloton wielrenners een koers aan het rijden te zijn :oops: )
an van luc kon ook niet op 1 ligfiets.

en als de kinderen moesten starten zat er een pocketbike op de baan !!!!

Gebruikersavatar
kleintje
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
Fiets: een echte kadett
Locatie: overslag
Contacteer:

#59 Bericht door kleintje »

maar die wou ik ook niet op de andere fiets....

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#60 Bericht door Duckjibepete »

60 inschrijvingen minder dan vorig jaar, kan dat? Ik heb me pas zaterdag ochtend ingeschreven, en was 187. Vorig jaar waren er meer dan 250 dacht ik... publiek zogoed als nihil, alleen familie en enkele vrienden. Geen mogelijkheid om de wedstrijden te volgen op een andere plaats dan de start-aankomst... voor hét ligfietsevenement van het jaar in Nederland vind ik dit zeer ondermaats. Als je weet dat het wedstrijdgebeuren in Nederland al een tijdje niks meer te betekenen heeft, zie Tilburg 5 nederlanders en de rest belgen en andere, dan vrees ik het ergste. Alleen over de nederlandse deelnemers is er enige research gedaan, over de belgen en andere nationaliteiten hoor je amper iets. Schandelijk. Waarom wordt voor Ymte een plek voorbehouden tijdens de start van de 100km, terwijl de snelle belgen achteraan moeten vertrekken???
Wat de wedstrijden betreft... dit zijn geen wedstrijden maar tijdritten, ooit al een wielerwedstrijd meegemaakt waar diegene die eerst vertrekt eerst aankomt???
Geen catering, zelfs geen hamburgertent of fritkot.
Niks als wagens die binnen de omheining parkeren, en dik in de weg stonden, terwijl je eigenlijk niks als ligfietsen en velomobielen zou mogen zien...
Op het binnenplein zie je amper de standhouders staan. Geef die mensen twee keer zoveel ruimte voor hun geld, plaats zat!
Geen deftige EHBO post of ambulance aanwezig. Gelukkig geen ernstige valpartijen, maar je mag er echt niet bij stilstaan... heb samen met Marc op de tandem dikwijls deftig in de remmen moeten gaan...
Teveel wedstrijden, en die dan elkaar nog overlappen... dit kan absoluut niet.
Veel wedstrijdrijders haken voor deze redenen af.
Toch een positieve noot, het is een leuke baan en de gentseliggers amuseren zich altijd en overal...
ride to live, live to ride

Plaats reactie