Milieuvriendelijke vervoermiddelen

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Milieuvriendelijke vervoermiddelen

#1 Bericht door quattrovelootje »

Zondag 29 mei zal er op de Korenmarkt in Gent een voorstelling en demonstratie zijn van milieuvriendelijke (lees : elektrische) vervoermiddelen. Vermits ik dan toch al vakantie heb, was ik van plan van bij mooi weer met m'n Alleweder naar Gent te fietsen en terug. Ik zou via de Vlaanderen Fietsroute kunnen rijden, ware het niet dat er tussen mijn woonplaats en bvb Lier al verschillende plaatsen zijn waar ik serieuze problemen met m'n velomobiel zou hebben. Ook via het jaagpad naar Antwerpen valt om dezelfde reden af. Heeft iemand alsnog suggesties om vanuit mijn woonplaats (Ravels) naar Gent te fietsen, liefst zo gericht mogelijk en doenbaar voor een velomobiel ?

Alvast bedankt !
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

het stukske schelde tussen schellebelle en gent is in ieder geval goed te doen, je moet een stukske omrijden maar alles is goed aangegeven. hebben brecht en ik vandaag gereden.

wanneer denk je morgen in de buurt van gent te zijn, anders kan ik je wel komen vergezellen met de limit, dan zie je me ook een keer

misschien moet ik je wel tegemoet rijden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#3 Bericht door quattrovelootje »

Wouter,

het is pas volgend weekend ! En het is op zaterdag 29 mei, niet op zondag zoals ik eerst schreef.

Groeten,
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

lap, dan heb ik geen sjans want morgen ben ik alweer in het verre spanje.

het ga je goed, en poot een verslagje neer he.

greetz
wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#5 Bericht door quattrovelootje »

Terug van een weekendje Gent. Waar ik voor ging (milieuvriendelijke voertuigen) viel dik tegen ! Er was niks demonstratie, alleen maar voorstelling. 2 autootjes en 1 klein vrachtwagentje, dat was alles (buiten dan de elektrische fietsen, steppen, scooters, etc.). Van de vaartuigen heb ik eerlijk gezegd niks gezien, ben ook maar in de onmiddellijke omgeving van mijn Alleweder gebleven. Die trouwens net zoveel bekijks kreeg als die elkentrieke dingen.
Wat me wel van het hart moet (en nu hoop ik dat ik niet op zere tenen trap !) : ik vond Gent verschrikkelijk fietsonvriendelijk !!! Het was voor mij bijna 10 jaar geleden dat ik nog eens in Gent centrum was geweest, maar toch .... Voor een stad die zich zo profileert als fietsvriendelijk .... Het zal wel aan mij liggen, maar centrum Gent is volgens mij alleen maar fietsvriendelijk voor volgeveerde MB's ! Met een velomobiel door Gent centrum : no way !!! Waarschijnlijk liggen al die kasseien daar uit een soort van cultureel historisch erfgoed, maar daar is niet over te rijden !!!
De LF-route terug naar huis was een verademing !
(zo, het is eruit !)

Greetz,
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

kasseien

#6 Bericht door marini »

yep ben met mijne stale ros naar de zee gereden over gent en da ik mij dus ook overkomen
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie