Iets om in de (nabije) toekomst te overwegen?

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Iets om in de (nabije) toekomst te overwegen?

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

't Internationaal velomobieltreffen in Biebertal. Alle Europese velomobielen zijn er aanwezig, met uitzondering van de WAW. Misschien toch te overwegen voor Dries wil hij ook doorbreken in andere landen (nu is de WAW, met een uitzondering dan, een vm die enkel in Vlaanderen rondtoert).

Misschien ook te overwegen om de reis naar daar met de Gentse Liggers te organiseren... 't Lijkt me bijzonder leuk en ook leerzaam (naast gezellige babbels zijn er ook lezingen).

http://www.cab-bike.com/deutsch/meeting2005d.htm

Verslagen van vorige jaren:
http://www.cab-bike.com/deutsch/meeting2004d.htm
http://home.wanadoo.nl/p.de.rond/Velomo ... en2004.htm
http://www.cab-bike.com/deutsch/meeting2003d.htm
http://home.wanadoo.nl/p.de.rond/Velomo ... 202003.htm
http://wetering.filternet.nl/quest/g2003/

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#2 Bericht door quattrovelootje »

Ik wil mee, ik wil mee ! Allee, volgend jaar dan toch .....

Tihamér -kan ook dit jaar niet gaan :cry:
i ride my bikes to ride my bikes

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#3 Bericht door de bakker »

en wie gaat er dit jaar mee naar de oliebollentocht op 28 december??? ""ikke"" :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

het VMtreffen in Giessen (dat is het toch he) ga ik niet heen dit jaar, maar volgend jaar zie ik dat zeker zitte, als ik nog verlof heb tegen die tijd. veel organizatie zit daar niet aan vast he, gewoon route uitstippelen to waar we kunnen inpikken op de nederlandse route en verder de organizatie van de duitsers inpikken.

wat de oliebollentocht betreft, ik ga er dit jaar wk naar toe per velomobiel. alleen zouden we dat best in een nieuwe topic gieten,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:het VMtreffen in Giessen (dat is het toch he) ga ik niet heen dit jaar, maar volgend jaar zie ik dat zeker zitte, als ik nog verlof heb tegen die tijd. veel organizatie zit daar niet aan vast he, gewoon route uitstippelen to waar we kunnen inpikken op de nederlandse route en verder de organizatie van de duitsers inpikken.
't Probleem vind ik wel dat het een weekend is dat temidden van het schooljaar valt. Naar wat ik gelezen heb, doen sommige Nederlanders er een weekje over om naar Giessen te rijden. Ik echter kan me onmogelijk vrij maken om naar daar te "velomobielen". Dat is gewoonweg uitgesloten, wat, denk ik toch, voor veel mensen ook opgaat.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

awel dan moeten we op zaterdag naar ginder karren en op zondag terug he :p:p
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#7 Bericht door quattrovelootje »

eeuwige reiziger schreef:'t Probleem vind ik wel dat het een weekend is dat temidden van het schooljaar valt. Naar wat ik gelezen heb, doen sommige Nederlanders er een weekje over om naar Giessen te rijden. Ik echter kan me onmogelijk vrij maken om naar daar te "velomobielen". Dat is gewoonweg uitgesloten, wat, denk ik toch, voor veel mensen ook opgaat.
Rijden alleen maar leerkrachten met velomobielen bij de Gentseliggers of wat ? Voor mij geen enkel probleem om buiten juli/augustus verlof te pakken hoor ! Doe ik trouwens elk jaar om de massa te vermijden.
De Nederlanders vertrekken woensdag in de namiddag en komen vrijdagavond aan, vertrekken terug zondagochtend om dinsdag terug aan te komen. Zal voor ons niet echt haalbaar zijn, vooral niet voor diegenen die vanuit de Gentse contreien zouden vertrekken. Afstand Gent - Giessen is volgens mappy.com iets van een 427 km, maar daar is dan wel autosnelweg bijgerekend (ter vgl : Dronten - Giessen is iets van een 363 km volgens mappy.com).
Ik zoek er volgend jaar zeker naar toe te gaan, maar wel per velomobiel, niet per auto.

Tihamér -zal nog een bergverzet moeten uitrekenen
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

allewedertje schreef:Rijden alleen maar leerkrachten met velomobielen bij de Gentseliggers of wat ? Voor mij geen enkel probleem om buiten juli/augustus verlof te pakken hoor ! Doe ik trouwens elk jaar om de massa te vermijden.
Laten we stellen dat het leraarsgehalte bij de "velomofielen" tamelijk hoog is. Mij is trouwens niet zo duidelijk waarom men dat internationaal treffen niet in een herst- of kerstvakantie organiseert. Ongetwijfeld zal dit veel meer mensen in staat stellen om al "velomobielend" af te komen. Ik weet echter dat het grootste deel van de Duitsers met de wagen naar Biebertal, daar dan hun vm uitpakken en meerijden. De Nederlanders daarentegen "velomobielen" naar de bijeenkomst. Een heel duidelijk cultuurverschil. Daarom denk ik dat de Duitsers er niet aan denken de data naar meer gangbare momenten te verplaatsen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

allewedertje schreef:De Nederlanders vertrekken woensdag in de namiddag en komen vrijdagavond aan, vertrekken terug zondagochtend om dinsdag terug aan te komen. Zal voor ons niet echt haalbaar zijn, vooral niet voor diegenen die vanuit de Gentse contreien zouden vertrekken. Afstand Gent - Giessen is volgens mappy.com iets van een 427 km, maar daar is dan wel autosnelweg bijgerekend (ter vgl : Dronten - Giessen is iets van een 363 km volgens mappy.com).
Ik zoek er volgend jaar zeker naar toe te gaan, maar wel per velomobiel, niet per auto.
Een elegante oplossing lijkt me naar Dronten te fietsen. Daar een dagje te recupereren om dan erna bij de Nederlandse groep aan te sluiten. Dat wordt dan wel een weekje vrijaf nemen natuurlijk.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:awel dan moeten we op zaterdag naar ginder karren en op zondag terug he :p:p
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Wel wordt dat dan een grote bestelwagen om enkele velomobielen mee te vervoeren. Beter lijkt me op vrijdagavond te vertrekken en daar dan te overnachten. Dit jaar is natuurlijk niet meer haalbaar.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#11 Bericht door quattrovelootje »

eeuwige reiziger schreef:Beter lijkt me op vrijdagavond te vertrekken en daar dan te overnachten.
Lijkt me idd ook beter te doen. In feite is voor mij bijna alles beter dan er met de auto naar toe te rijden.
Maar we hebben nog een héél jaar voor ons om het voor te bereiden, dus nog tijd genoeg, zou ik zo denken ....

Tihamér -beter nog maar niet aftellen ....
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

Alvast wat fotootjes van het afgelopen treffen:

http://www.velomobiling.net/

Plaats reactie