velomobieltreffen tijdens gent fietst

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

zo een velomobieltreffen...

dat zie ik wel zitten en wil er aan meewerken
6
22%
dat zie ik wel zitten en ik wil zeker komen
14
52%
dat zie ik wel zitten maar weet nog niet of ikkan op de 18°sept
3
11%
jullie doen maar, ik heb andere interesses
0
Geen stemmen
staat al iets anders gepland die dag, spijtig eigenlijk
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Bericht
Auteur
David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#16 Bericht door David »

Weet iemand of je ook zondag een ligfiets kan huren bij de ligfiets in Gent en gaan er nog mensen met een ligfiets mee of komt bijna iedereen met een velomobiel? Dit zou dus een tochtje zijn van ongeveer 40 km en wat wordt er nadien dan nog gedaan?
Ik twijfel wel nog of het niet beter zou zijn eerst eens alleen een ligfiets te gaan testen alvorens me meteen in een groep te mengen. Maar ik kan me wel al eens oefenen in de paar dagen ervoor, dus zou dit lukken of vergt het echt wel even voor je geen gevaar meer vormt voor je medemens?

David -die nog nooit gehoord had van Gent fietst maar dat weekend wel (voor het eerst en misschien ook meteen voor het laatst wat betreft de eerst komende maanden) de mogelijkheid heeft om eens een ligfiets te testen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#17 Bericht door Wouter D »

ho, als wij veertig km gaan toeren is het tempo van de traagste die geld en of jij nu een ligfiets of een velomobiel hebt, dat maakt niet uit, moest iedereen een VM hebben, dan zouden we dat ook wel duidelijk maken in de uitnodiging.

dus ik stel voor dat als je eens een donderdag of een zaterdag tijd hebt, ga je naar de ligfiets om daar ter plaatse eens te testrijden en kijk je voor jezelf wanneer je er eentje kunt huren in afspraak met de ligfietswinkel he. of je tegen die tijd ons tempo kunt volgen, ik zou zeggen waag het erop anders bestaat het gevaar dat je denkt nooit te kunnen volgen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#18 Bericht door marksje »

Wouter schreef:ho, als wij veertig km gaan toeren is het tempo van de traagste die geld
....en de rappe mogen maar voor den helft hun banden oppompen :twisted:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#19 Bericht door Edje »

David, In Kelchterhoef heb ik ook meegereden, ik wist dat er nog geen snelheid in mijn pootjes zat (gemiddeld 17.3 km/h), MAAR heb er zeker geen spijt van gehad, was een toffe namiddag en het is een motivatie om beter te kunnen he ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#20 Bericht door Johan Clerx »

Goed mijne heren. Effe alles op een rijtje zetten en nog een paar voorstellen lanceren:

9u00:
Mensen die met de wagen komen verzamelen op een nog nader te bepalen parking om dan samen naar het Woodrow-Wilson plein te rijden (liefst onder begeleiding van een Gentseligger die zijn weg in Gent een beetje kent)
10u00:
Verzamelen op het Woodrow - Wilson plein
10u30:
Vertrek voor een toertochtje van 40km
14u30:
Aankomst op het Woodrow - Wilson plein
15u00:
De pers
Daarna:
pintjes pakken of terug naar huis zeker?

Wat in dit voorstel wel ontbreekt is de mogelijkheid voor andere mensen om testritjes te maken in een velomobiel (zoals oorspronkelijk door Dries werd voorgesteld).

Buiten zoveel mogelijk velomobielen zijn natuurlijk ook alle andere ligfietsen meer dan welkom.

Graag jullie meningen, opmerkingen, toevoegingen, ....

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#21 Bericht door marksje »

Johan Clerx schreef: 9u00:
Mensen die met de wagen komen verzamelen op een nog nader te bepalen parking om dan samen naar het Woodrow-Wilson plein te rijden (liefst onder begeleiding van een Gentseligger die zijn weg in Gent een beetje kent)
10u00:
Verzamelen op het Woodrow - Wilson plein
10u30:
Vertrek voor een toertochtje van 40km
14u30:
Aankomst op het Woodrow - Wilson plein
15u00:
De pers

Johan, ik zie dat ge 4 uur uittrekt voor het toertochtje van 40 Km, misschien naar 3 of 3.30 uur gaan, aankomst 13.30 a 14.00 uur. Ik veronderstel toch een gemiddelde van ± 20 dat is dan ± 2 uur effectief fietsen en dan is er nog 1 a 1.30 uur over voor (een) rustpauze(s) (ergens op een schoon plekske). Er is dan nog ruim de tijd denk ik voor testritjes.....of niet?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#22 Bericht door rik »

er is een nieuwe hase kettwiesel naar me onderweg
Tof! Dat is er ééntje die ik nog nooit gezien had. Tot vandaag, heel toevallig ik in het centrum van Maaseik een man van zo'n 65 jaar met zo'n splinternieuwe kettwiesel zag rijden. Ziet er heel goed uit!
die zou hier over zo een goede vijf weken moeten zijn
Wachten duurt (helaas) lang, maar dan is het des te leuker als je hem hebt. Misschien komen we elkaar wel eens tegen.
Alvast veel plezier ermee.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#23 Bericht door Johan Clerx »

Alle velomobilisten waarvan ik het emailadres had hebben inmiddels onderstaand uitnodiging gekregen:
Beste Velomobilist,

Wist je dat er in Vlaanderen momenteel slechts een 40tal velomobilisten rondrijden !!! Volgens onze gegevens behoor jij ook tot deze redelijk unieke club.

We (lees De Gentse Liggers) lopen al een tijdje met het idee een poging te doen om zoveel mogelijk van deze velomobilisten samen te brengen. “Gent Fiets” tijdens het weekend van 17 en 18 september lijkt ons daarvoor een ideaal evenement.

Daarom organiseren de Gentse Liggers op zondag 18 september een velomobieltreffen op het Woodrow-Wilson Plein te Gent.

Het programma:
9u00: verzamelen op een nog nader te bepalen parking vlak bij het centrum van Gent. Hiervoor sturen we in de loop van volgende week nog een mailtje
9u15: onder begeleiding van een Gentenaar fietsen we in groep naar het Woodrow-Wilson plein
10u00: verzamelen op het Woodrow-Wilson plein (hier sluiten de velomobilisten aan die hun wagen niet hoefde achter te laten op de hierbovenvermelde parking)
10u30: vertrek voor een rustig toertochtje van een kilometer of 40. Onderweg wordt er gestopt voor een hapje en een drankje.
14u00: vermoedelijke terug op het Woodrow-Wilson plein
15u00: De pers. Dries (de bouwer van de WAW) heeft ervoor gezorgd dat rond 15u00 de pers naar het Woodrow-Wilson plein komt afgezakt. Een ideale gelegenheid dus om de velomobiel als transportmiddel eens extra in de kijker te zetten
Ervoor en erna: tijd voor testritjes en heel veel palaveren met gelijkgezinden over techniek, snelheid, voordelen, nadelen, tochtjes, het weer, de lotto, training, koetjes, kalfjes, …

Meer info kan je inmiddels al lezen op www.gentseliggers.net. Klik door naar het forum. Onder de rubriek evenementen vind je als eerst topic het velomobieltreffen.

Voor meer info kunnen jullie ook steeds terecht bij Wouter Delanote of Johan Clerx (johanclerx@telenet.be of delanotewouter@hotmail.com).

Nog een wee®tje: uit de statistieken blijkt dat het derde weekend van september telkens garant staat voor mooi weer. Een reden temeer dus om van de partij te zijn.

Hopelijk tot dan,

Johan Clerx

P.S.: nieuwsgierig als we zijn willen we natuurlijk graag weten wie er zoal gaat deelnemen. Het zou daarom fijn zijn als jullie een seintje kunnen geven op johanclerx@telenet.be. Verplicht is dit natuurlijk niet. We houden immers ook wel van verrassingen, dus mensen die de dag zelf nog beslissen om op te dagen zijn natuurlijk meer dan welkom.
Van onderstaande velomobilisten heb ik nog geen emailadres:
  • Meynckens Koen
    Van de Walle Francis
    de Laeter Sietse
    Vanpottelberghe Geert
    De Deurwaarder Geert
    Schellekens Dieter
    Tasnady Tihamer
    Vandenhurk Dries
    Vandevelde Jacques
    Peeters Tom
    Paries Harry
Als iemand een van deze mailadressen nog heeft gelieve het door te sturen naar johanclerx@telenet.be

Ah ja, deze uitnodiging geldt natuurlijk ook voor alle ligfietsers, roeifietsers, trikers, handbikers, ... die ze lezen!!!!! (sorry jongens, was jullie bijna vergeten)

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#24 Bericht door Johan Clerx »

De parking waarop om 9u00 wordt afgesproken is die van Meubelen Weba te Gent (vliegtuiglaan 10)

Een routebeschrijving vinden jullie op:

http://www.weba.be/2004/infopagina.html

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#25 Bericht door David »

Ik zal dus niet aanwezig zijn wegens geen ligfiets. Ik had een mailtje gestuurd naar de ligfiets met enkele vragen. Meteen antwoord gekregen op deze vragen maar ook de mededeling dat de winkel te Gent gesloten is vanaf morgen t.e.m. 17 september. Hierdoor geen mogelijkheid om eens te oefenen op voorhand. Het was anders ook nog niet zeker dat ik aanwezig kon zijn dus geen ramp.

mvg,
David - uitstel betekent geen afstel.

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#26 Bericht door David »

Wouter schreef:ge kunt natuurlijk eens het woodrow-wilsonplein bezoeken die dag en de ligfietsen en/of velomobiel bestuderen he. Of... moest je groot genoeg zijn voor mijn hurri, dan denk ik wel dat je die mag proberen
Denk dat ik het als volgt ga doen: gewoon met mijn racebukfiets naar Gent fietsen, deze even stallen op mijn kot en mijn "wrak" daar nemen om naar woodrow-wilsonplein te komen. Daar eens praatje komen maken en jullie fietsen bewonderen en eventueel eens op die initiatie een ligfiets/velomobiel uitproberen als ik me echt niet kan houden. Nadien gewoon weer naar huis fietsen of nog klein tourtje ofzo met mijn racebukfiets. Alles wel afhankelijk van het weer en de nacht ervoor (eerste weekend na examens dus reële kans dat ik ergens blijf plakken op café en jullie me dagje later liever niet zouden zien :) )
Bedankt voor voorstel Wouter (ben trouwens ergens 1 meter 83 ofzo) maar de hurri ga ik me nadien wel eens huren bij de ligfiets. Ik zou niet graag hebben dat ik met jouw fiets val en aangezien het mijn eerste keer is veronderstel ik dat dit misschien wel kan gebeuren. Ik hoop trouwens een van mijn kameraden te kunnen overtuigen eens samen een dagje een ligfiets te huren, kan ik meteen op 1 dag de taifun en de hurri eens testen en met beetje geluk heeft kameraad ook de smaak te pakken en is er nog een ligger bij.

mvg,
David

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#27 Bericht door Wouter D »

das dan natuurlijk makkelijk dan huurt ge beide fietsen samen met uwe kameraad en kunt ge af en toe eens wisselen. mor zou ook na het testen van deze twee, niet vergeten andere fietsen ook eens te testen, er zijn er zoveel he, seiran, stinger, orca, shockproof...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#28 Bericht door David »

Zal mijn bevindingen na het testen van deze 2 op forum zetten en dan moeten jullie me maar aan de hand van deze bevindingen zeggen welke ik zeker nog moet testen.
(en dan maar hopen dat dit er niet zodanig veel worden dat ik mijn budget verspeel aan het huren van al die voortreffelijke liggers zodat ik uiteindelijk na al deze goeie getest te hebben enkel nog geld heb om me een mindere aan te schaffen :lol:)

mvg,
David

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#29 Bericht door Frank D »

Enig bezwaar dat ik met de Pino meerij ?
Dan kan 't vrouwtje en de kinderen ook mee :)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#30 Bericht door Wouter D »

ho nee hoor, het is de bedoeling dat we mede dankzij het treffen, mede dankzij het tochtje en mede dankzij de pers de velomobiel een beetje gaan promoten.

op het tochtje rijd voor mij part iedereen mee die wil. ook al is het niet nodig proberen we toch (laat ons zeggen) een minimum snelheid van 20 per uur aan te houden, en dat moet met de pino zeker doenbaar zijn, dacht ik.

bekijken we het vanuit het standpunt hpv: dan is eigenlijk zelfs een bukker een hpv he? of die gaan meerijden, hm, nog geen bericht van gekregen :lol:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gesloten