velomobieltreffen tijdens gent fietst

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...

zo een velomobieltreffen...

dat zie ik wel zitten en wil er aan meewerken
6
22%
dat zie ik wel zitten en ik wil zeker komen
14
52%
dat zie ik wel zitten maar weet nog niet of ikkan op de 18°sept
3
11%
jullie doen maar, ik heb andere interesses
0
Geen stemmen
staat al iets anders gepland die dag, spijtig eigenlijk
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Bericht
Auteur
Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#31 Bericht door Frank D »

Met de pino + aanhanger houden we gewoonlijk 24 aan, maar iets sneller kan ook wel als 't nodig blijkt te zijn hoor.

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#32 Bericht door tom peeters »

Het belooft goed velomobielweer te worden zondag !
tom peeters

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#33 Bericht door quattrovelootje »

tom peeters schreef:Het belooft goed velomobielweer te worden zondag !
Dat belooft ! Hopelijk veel volk en ambiance !

Tihamér -kijkt al uit naar de fotoreportages
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#34 Bericht door mario »

Ik zal er ook bij zijn .Juist nog de ketting iets verlengen en een resere binnenband voor het achterwielvinden.
Ik rijd wel rechtstreeks naar het wilsonplein.
Omdat ik van Aalst naar Gent (fiets).
Wel met de go-one.t'is een goede gelegenheid om te testen want ik voel me nog niet helemaal op mijn gemak in de mobiel.
Mario
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#35 Bericht door Ward De Meyer »

Ik moet het EK roetsen spijtig genoeg afzeggen als toeschouwer, dus kan wel zondag afkomen. Twijfel nog of het met de roets of stinger wordt. Ik ben al verslaafd aan die thys...
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#36 Bericht door Johan Clerx »

Morgen gaan er blijkbaar heel wat verschillende velomobielen van de partij zijn. Voor zover ik weet tot nu toe: alleweder, go-one, WAW, Quest, Mango, Leiba, Versatile, Limit.

Het ziet er dus naar uit dat er van alle velomobielen die in ons landje rondrijden één of meerdere exemplaren aanwezig zullen zijn. :D

Schitterend !!!!! Laat de pers nu maar komen :!:

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#37 Bericht door David »

Ik kom morgen normaal ook even langs wanneer jullie op het woodrow-wilsonplein staan in namiddag. Kan iemand me eventueel een aangename route aanraden om van Aalst naar Gent te fietsen (vermoed dat dit mogelijk is langs de Schelde maar weet niet hoe hier naartoe te fietsen of waar ik dan in Gent uitkom).

Alvast bedankt en voor sommigen tot morgen dan,
David

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#38 Bericht door Dries »

als je niet langs de steenweg wil fietsen ken ik drie routes, van gewoon naar zeer aangenaam en van kort naar lang
- via de ledebaan naar Lede, spoorweg oversteken, naar Serskamp/Wetteren (beide alternatieven zijn redelijk rustig) en in Wetteren de Schelde op
- via de tragel langs de linkerkant van de dender naar Gijzegem, daar doorsteken naar de Schelde via de brug van Schoonaarde
- gewoon de dender aan de linkerkant volgen, verder de schelde aan de linkerkant volgen, in Schoonaarde oversteken en de Schelde verder aan de rechterkant volgen. Zeer schoon maar ook behoorlijk lang...

In de drie gevallen kom je in Gent uit aan Gentbruggebrug. Als je daar de bordjes van de Vlaanderen Fietsroute volgt kom je uit aan het Zuid.
Mochten er nog steeds werken zijn na die brug kan je alternatief naar rechts gaan en dan kom je opnieuw aan de Vl fietsroute

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#39 Bericht door David »

Net weer thuis maar helaas niet tot in Gent geraakt. Lek gereden en geen herstelmateriaal mee dus naar huis moeten bellen om me te komen oppikken.:cry: Vind het zeer jammer want het was ideaal weer en had jullie graag eens komen begroeten maar zal voor een volgende keer zijn. Hoop dat het voor jullie beter is verlopen.

mvg,
David die er nochtans echt zin in had en gisteren speciaal vroeg naar huis is gegaan om er vandaag zeker te geraken.

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#40 Bericht door Patriek »

David heeft inderdaad veel gemist, maar geen nood, volgend jaar is er weer een Gent Fietst.
En nu ik hier toch op het forum zit, zal ik maar gauw eens de snelle jongen uithangen. Terwijl Ward nog aan het terugfietsen is naar huis (60 km !, die hij vanmorgen ook reeds deed), terwijl Dries en zijn Inge nog velomobielen aan het presenteren zijn, zal ik hier de eerste reactie neerzetten van het fantastische treffen dat vandaag in Gent plaats vond.

Proficiat Wouter voor de organisatie en de schitterende tocht de je ons voorschotelde !
Acht velomobielen en acht ligfietsers zetten om 10h40 aan voor een rit van 53 km in prachtig fietsweer. Wouter liet ons starten met een parade in zigzag doorheen de ganse Gentse binnenstad : de Graslei, de Vrijdagmarkt, de Langemunt, enz... overal hebben ze ons gezien. Dat was pas promotie ! Daarna ging het richting Gentbrugge, naar de Schelde toe, die we gevolgd hebben tot aan het veer in Schellebelle, ons keerpunt. De inwendige mens vroeg daar om enig primair onderhoud - de cafédochter kon wel nóg beter, maar kom - en na enig rekenwerk voor het verbruik konden we terug de weg op om via Kalken en een stuk Kastelenroute terug te keren naar Gent. Omdat Annemie van Tim zich dan op kop zette ging het een stuk sneller dan op de heenweg. Binnenkort schakelt ze over op Stinger, en dan zal Tim zich moeten reppen !
In Ledeberg bleek dat niet alle ligfietsers stoppen voor rode lichten, maar diegene die stopte kwam als eerste terug aan op het Zuid in Gent. De anderen laadden meteen de zware verdenking op zich van nog ergens iets te gaan drinken zijn ...

Bij onze terugkeer bleken er nog enkele andere eminente leden van dit forum afgezakt te zijn naar Gent. Bruno, mét Versatile, Marini, mét lage racer (die nieuwe, rode, van de foto - en hij ziet er inderdaad schitterend uit - de racer wel te verstaan, Eric een tikje minder ...) en nog enkele anderen.
En dan heb ik nog vergeten te vermelden dat er nog anderen present waren zoals bijvoorbeeld ons aller Lieve-van-de-vlag-en-de-Flevobike die braaf (?) de middaguren doorgebracht hebben in een bruisende Gentse binnenstad.

Het was feest ! Dat smaakt naar nog, naar nog veel meer ...
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

#41 Bericht door DY »

Inderdaad Patriek,

Ik vond het eveneens een leuke dag. Een goeie toertocht. En vooral eens leuk om de collegae forumleden en gelijkgezinden eens te ontmoeten.
De weergoden waren ons goed gezind en hopelijk kunnen we in de loop van de winter nog wel eens dergelijke evenementen meemaken.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#42 Bericht door mario »

Prachtige dag en mooie rit.goed voor testjes met de go-one!!
Goed in elkaar geknutseld deze dag,voor herhaling vatbaar.
En dank voor mooie t-shirt.
groetjes Mario
Laatst gewijzigd door mario op zo 18 sep 2005, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#43 Bericht door marksje »

Dank aan iedereen voor de mooie dag, plezant toerken, in bijzonder dank aan Wouter, vooral omdat hij zo bezorgt is om al zijn kuikentjes schoon bijeen te houden.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#44 Bericht door Johan Clerx »

Ik vond het ook schitterend. Alle bekende velomobielmerken met uitzondering van de cabbike waren van de partij:
  • Waw: Danny, Hans en Dries
    Quest: Tim
    Leiba: Tom
    Versatile: eeuwige reiziger en Bruno
    Go-one: mario
    Mango: Johan
    Alleweder: Dries (testritjes voor "gewone" mensen)
Daarnaast natuurlijk ook een hele zwerm ligfietsen (o.a. Peter, Ma Go, Patriek, Ward, Frank II, Gradus, Marini, en nog een heel deel anderen die nu wel kwaad zullen zijn omdat ik niet onmiddellijk op hun naam kan komen)

Ik heb voor de eerste keer in zowel Leiba, de Go-one en de Versatile gezeten en ik moet zeggen dat het alle drie schitterende velomobielen zijn die elk hun sterke kanten hebben.

Bedankt aan Wouter voor het ineensteken van het toertochtje en aan alle andere deelnemers voor het gezelschap en de leuke babbels.

De foto's moet ik nog van het toestel halen dus dat zal voor morgen zijn...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#45 Bericht door Wouter D »

http://spaces.msn.com/members/sprout-pictures/
daar kunt ge doorklikken naar de foto's van vandaag
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gesloten