BRM 200 of 300

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

BRM 200 of 300

#1 Bericht door Johan Clerx »

Weet iemand of er een website is waarop je een kalender kan vinden van "alle" BRM evenementen in Vlaanderen/Nederland?

Na al die verhalen van Patrick zou ik dat ook wel eens willen proberen. 't Is te zeggen, een BRM 200 dan toch. Voor het grotere werk voel ik me helemaal nog niet geroepen.

Een BRM ergens in Nederland zou natuurlijk leuk zijn, omdat je dan veel kans hebt dat alles redelijk vlak is. :oops:

Met de kans om een open deur in te stampen toch nog volgende vraag: kunnen we als Gentse Liggers ook BRM's organiseren?

Gast

#2 Bericht door Gast »

Johan, de kalender 2005 van de BBR (Belgische Bond voor Rijwieltoerisme) uit België stuur ik je per mail.

De Belgische site : http://www.cyclo.be
De Nederlandse site : http://home.wanadoo.nl/euraudax/
Ik vermoed dat je de Franse en de Duitse site niet meteen wenst.

De Belgen geven naar mijn mening de meeste BRM's. De Nederlanders geven mooie BRM's, maar let wel op met 'dat vlakke'. Er zitten een paar bij die door Hoog-België gaan. Lezen maar. Er staan op de site van de Nederlanders genoeg verslagen.

En neen, de Gentse Liggers kunnen geen BRM inrichten. Ze zijn namelijk niet als club ingeschreven bij de BBR. Je moet daarvoor trouwens dan nog eens naar vergaderingen, en nog meer van die zaken.
Ik mag veronderstellen dat de Gentse Liggers het willen houden zoals het nu loopt.

Mag ik je een goede raad geven. Eerst veel lezen, en dan pas aanzetten. Het seizoen lijkt mij nu te laat.

Kijk ook eens naar de site van Robert Lammerts. Je zult zijn adres wel vinden op Google. Die (zijn site) heeft mij vorige winter ertoe aangezet om eraan te beginnen. Toen reed hij met een Hurri, maar sinds hij een Quest heeft staat de ligfiets op stal.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#3 Bericht door marini »

tis idd best dat ge enkele keren 200 rijdt , heb gemerkt dat de eerste kmters altijd vlot gaan en dat ge al droomt van nen 400km maar op het einde ge liever den 100km had gedaan en die bestaat ni denk ik.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

zo is er nog iemand in het gentse die me eerder tipte over brm's en toebehoren, heb em ook gevraad iets actiever te posten over deze zaken, daar ook hij er goed van op de hoogte is, het is duidelijk dat redelijk wat liggers interesse hebben voor de lange afstand. hier één van zijn berichten:

Van: frank vanhyfte
Aan: Wouter
Geplaatst: Za 09 Jul 2005, 15:13
Onderwerp: Re: meer samenwerking op fietsgebied
Beste Wouter,

wik had het toen over de mogelijkheid om met jullie groep of individueel deel te nemen aan toertochten van de BBR, de Belgische Bond Rijwieltoerisme. Het is toevallig dit weekend heel eenvoudig om dat uit te proberen. Op zondag 10 en maandag 11 juli organiseert de Gentse afdeling, "de poorters", een reeks toertochten die vertrekken op de Vrijdagmarkt aan café "Het Zuiden in Gent". Meer info over mogelijke afstanden, vertrektijden vind je op www.cyclo.be. Daar staat de hele kalender voor 2005 voor alle Belgische provincies. Mooi toch , een nationale, tweetalige vereniging die een fietstocht organiseert op de Vlaamse feestdag. Nog meer uitleg nodig ? Mail gerust.

vriendelijke groeten,

Frank Vanhyfte

_________________
frank vanhyfte


misschien moeten we toch maar eens beginnen om als groep naar buiten te komen, dit jaar doe ik het nog niet voor de gordel daar velen nog niet zeker weten of ze wel dan niet meegaan, maar voor deze brms kunnen we ons makkelijk als gentse liggers inschrijven.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie