Tijdrit TORHOUT (Goede Herder) op zondag 28 augustus 2005

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Tijdrit TORHOUT (Goede Herder) op zondag 28 augustus 2005

#1 Bericht door marksje »

Ik heb deze tijdrit reeds aangekondigd in de Babbelhoek onder de rubriek
"Tour de France". Daar heb ik wel de fout gemaakt (kemel geschoten) door dit op 27 aug te zetten maar het is wel degelijk op
ZONDAG 28 augustus 2005 vanaf 14.00 uur - rugnummers afhalen tussen 12.45 en 13.30 uur.

Deelname kost 6 € - over te schrijven op rek nr 738-1143243-23 van het wijkcomité "De goede Herder" met vermelding "inschrijving tijdrit 28/08"
en dit voor 20 augustus (kwestie van startschema op te stellen).
Best eerst bellen en dan storten.
Helm verplicht !
Meer info bij Rik Gouwy, Tf 050 / 21 52 68 of bij mij via mail.

Het parcours :(zie ook kaartje) Start Schavelarestraat (Sparwinkel), LA Bollestraat (90°- brede weg- geen probleem) dan ± 2 km rechtdoor licht bergaf, LA Kruiseekstraat (lange bocht - geen probleem), RD Viereikenstraat (passeren aan de woning van Benny Vansteelant - meerdere malen wereldkamioen duatlon), LA Parkstraat en direkt RA Langevijverstraat (90 ° links en direkt 90° rechts - smalle weg - moeilijke passage),recht stuk, LA Rondevijverstraat en vrij snel opnieuw LA Vossebergstraat (tweemaal 90° en een smalle weg - moeilijke passage), Vosseberg volgen - eerst recht - dan smalle bocht naar links - opnieuw recht, LA overgang Vossebergstraat naar Kwaplasstraat (geen probleem), recht, aan startplaats RA Zwevezelestraat (bocht 90° - breed - geen probleem), RA Herderstraat (bocht 90° - breed- geen probleem) en Aankomst.
Bijlagen
affiche.JPG
parcours.jpg
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#2 Bericht door Recumby »

ik ga het parcours ook nog eens gaan verkennen. Ik post nog wel een datum, misschien kunnen we het daar met enkele geïnteresseerden eens gaan verkennen? (op zo'n kort parcours is parcourkennis bijzonder belangrijk)
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

zou nu eventueel nog tijd hebben er aan deel te nemen, maar zit met den opkuis van mijne appartementje (kot) dus zou me maar beter afzijdig houden. en trouwens, kzijn al te laat met mijn inschrijving. ik ga volgend jaar wel wat meer wedstrijden meedoen als het mag (kan)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#4 Bericht door marksje »

Vandaag mijn werkcollega ( mede-organisator tijdrit) gezien. Er waren 91 deelnemers. Er waren 3 ligfietsen ingeschreven, doch 2 ervan zijn uiteindelijk met een bukker gestart en eindigden 2de en 3de bij de bukkers. Wie dit waren wist hij niet juist meer, ze waren ergens uit het Antwerpse.
Met de ene ligfietser had hij wel vooraf afgesproken dat hij wel zijn prijs ging krijgen volgens zijn klassement doch dat hij niet in het eindklassement zou worden opgenomen, de ligfietser miek er geen punt van. En ja, de ligfietser klokte de snelste tijd op de 6 km (en een sjieke), 10 seconden sneller dan de eerste bukker (gemiddelde meer dan 45).

Ik vroeg hem wie die ligfietser dan wel was en met wat voor fiets hij reed. Volgens zijn beschrijving een Velomobielachtig iets (een banaan op drie wielen zonder dakje, zijn hoofd zat buiten) met een grijsachtige grondkleur en met veel andere kleurtjes. Van de fietser zelf kon hij zich niet direkt de naam herinneren, hij droeg een trui van kampioen van België, maar ja da kunt ge overal kopen. Toen ik de naam "Eric Baten" liet vallen, zei hij juist die was het. Ik heb hem gezegd dat diene mens dienen trui niet zo maar gekocht heeft, maar wel verdiend heeft, dat die man tot de wereldtop van het ligfietsen behoort. Mijne collega was hiermee zeer opgetogen temeer "Eric" gezegd had volgend jaar zeker terug te zullen keren; de organisatie moet dan toch vrij behoorlijk zijn.

Ik zou zeggen wie zich volgend jaar eens wil meten met "Eric" over iets meer dan 6 Km op ne ligger, ik laat wel weten wanneer de wedstrijd in 2006 opnieuw plaatst vindt
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#5 Bericht door Duckjibepete »

:? zou me zéér sterk verwonderen dat het Erik Baeten was, rijdt nooit velomobiel, laat staan dat hij er enige ervaring zou mee hebben... het zou wel Sietse kunnen geweest zijn met zijn WAW. Rara, wie weet het?
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
sietse
Junior
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
Postcode: 2900
Locatie: Schoten
Contacteer:

#6 Bericht door sietse »

sorry fellows,
it wasn't me

en eric baeten zou mij ook verwonderen... zal het hem dees weekend misschien kunnen vragen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#7 Bericht door marksje »

peter schreef::? zou me zéér sterk verwonderen dat het Erik Baeten was, rijdt nooit velomobiel, laat staan dat hij er enige ervaring zou mee hebben... het zou wel Sietse kunnen geweest zijn met zijn WAW. Rara, wie weet het?
sietse schreef:en eric baeten zou mij ook verwonderen... zal het hem dees weekend misschien kunnen vragen

Ik heb juist mijn collega aan de lijn gehad. Hij bevestigt dat het wel degelijk om Eric Baten, geboren in 1968, wonende te Aarschot (de rest van zijn adres ga ik niet publiceren), ging. Hij was met een grijze auto met reklame op van iets van www. ligfietsen....enz. Zijn fiets had zeker drie wielen, want een andere collega, die er verkeersdienst had, had dit nog nooit gezien en was verwonderd over die twee wielen vooraan. Op mijn verdere vragen omtrent de fiets zei hij dat het manneke er volledig in zat, maar dat er geen dakje op was want dat zijn hoofd gewoon uit de fiets zat.


Vandaag reeds reacties opgevangen bij een bezoekje aan mijne vélomaker. Er bleek wel wat "ontevredenheid" te zijn onder de bukkers, dat ze het hadden moeten afleggen tegen een ligger, sommigen spraken van een strijd met ongelijke middelen en van wedstrijdvervalsing. Ik heb erop gereageerd dat ge bij een ligfiets ook moet trappen want dat dat anders ook niet vooruit gaat en raadde hen aan volgend jaar dan maar met gelijke middelen te strijden en zich ook een ligfiets aan te schaffen....dat zagen ze niet zitten, spijtig. Ik heb hun er wel bijgezegd dat het niet de eerste de beste was die daar liggend had gefietst.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#8 Bericht door marksje »

ma go schreef: Zijn fiets had zeker drie wielen, want een andere collega, die er verkeersdienst had, had dit nog nooit gezien en was verwonderd over die twee wielen vooraan. Op mijn verdere vragen omtrent de fiets zei hij dat het manneke er volledig in zat, maar dat er geen dakje op was want dat zijn hoofd gewoon uit de fiets zat.

Het blijkt dan toch GEEN driewieler te zijn geweest wel een tweewieler maar een met een tamelijk indrukwekkende staartbak. Mijne collage had blijkbaar het grote voortandwiel voor een wiel aanzien
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie