hoe was cyclevision?

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#16 Bericht door Luc Willaert »

Een uurtje of twee gleden thuisgekomen.

Na 5 uur rijden donderdagavond om 20u30 toegekomen. Marini was al zijn camionette-mobilhome aan het uitzetten. Doordat er zoveel inschrijvingen waren moest iedereen heel dicht bij elkaar gaan staan. Niettegenstaande het gezaag van de campingbaas toch plaats kunnen houden voor de rest. Zo stonden Marini, Peter, Wouter, Lieve en Eddy, Marc en ikke toch dicht bij elkaar. Alleen Wost moest een beetje verder staan. De vlag van Lieve was heel dik in orde (heeft iemand daar een foto van??). Ik vond het best gezellig om zo samen te staan.

De zaterdag was het verschrikkelijk koud en veel te veel wind (6-7 beaufort volgens Peter die liever was gaan surfen dan af te zien op de piste). Daarom een dikke proficiat aan al de racers, want met die hellingen en de tegenwind was het verschrikkelijk lastig.

Vandaag was het weer een beetje beter : minder wind en iets warmer.

De catering was zelfs voor Nederlanders heel mager.

Het kindertestparcour was veel te klein (korte bochtjes) en een beetje weinig fietsen. Het testparcour voor de grote wielerterroristen was beter (de start was licht bergaf waardoor iedereen vlot kon vertrekken). Ben toch wel een beetje verliefd geworden op de FUJIN. Ook de fast FWD was mij goed meegevallen : lekker vlotte fiets, kwaliteit kan ook simpel zijn.

Die WAW van Sietse is dus wel enig mooi. En dus ook heel snel.

Het is de derde keer dat we naar CV gegaan zijn en het blijft voor ons heel leuk. Doordat we ondertussen redelijk wat meer (vlaamse) liggers kennen is ook het supporteren (ook voor de dochters) heel plezant aan het worden.

Volgend jaar zijn we er zeker terug bij.

Groeten

Luc

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#17 Bericht door Johan Clerx »

@Dries: proficiat... moet een heerlijk gevoel geven om te weten dat die quests enkel naar het poepeke van de WAW hebben kunnen kijken.

@Sietse: goed gedaan ... ging precies wat beter dan met de bukker op de piste in Hulshout :lol:

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#18 Bericht door Johan Clerx »

Iemand al enig idee hoe onze gentse liggers het gedaan hebben tijdens de wedstrijden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#19 Bericht door Wouter D »

ik heb mijn streefdoelen bereikt, zijnde 35 in de uursrace (mijn tellerke zei 35,35), goed voor plaatsnr 67. en 30 in de vieruurs die gelukkig drie uurs werd (mijn tellerke... 34) dus ik heb geen reden tot klagen, goed voor plaatsnr 38,
andere forumgebruikers waren hans vanderborght die in de drie uurs 19de (of was het nu 21ste) werd en sietse die blijkbaar de VM race won naast de spurt.
ook marini en peter hebben hun beste beentje voorgelegd, deze twee wil ik nog wel eens kloppen op een lowracer. :lol:
een andere forummer heb ik helaas niet gezien, zijnde renaat, te veel werk? of hing er te veel nattigheid in de lucht?

wat ook heel belangerijk is, dat het parcours een paar stevige klimmetjes bevatte en op zaterdag onder invloed van een wind van zes bofor zat.

op de camping mocht sommigen ook nader kennis maken met fred (pus geb.dat) van purmerend. is nog steeds even sympathiek als op het paastreffen :P

over dat dakje van de versatile, zou die foto's eigenlijk eens goed moeten bekijken, lijkt me wel leuk dakje voor de limit.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#20 Bericht door renaat »

Hey jongens,

ik ben ook wel benieuwd om te zien waar ik gestrand ben want ik heb wel degelijk meegereden in de 1 uurs race. Helaas had ik een wedstrijdnummer hoger dan 170 waardoor ik samen met al die anderen in de organisatorische soep ben geraakt.
De start voor ons werd herhaaldelijk uit gesteld wegens dat het systeem maar 170 transponders in 1 wedstrijd aankon.
Enfin, na lang wachten en veel desinformatie kon ik ook starten. En ja, er zat enorm veel wind en de hellingen waren heel zwaar. Ik ben dan ook heel tevreden dat ik nog netjes gereden heb, ik moet ook zoiets van een 35 km gereden hebben, ik moet moe geweest zijn dat ik vergeten ben van mijn computer af te duwen :) Ik ben benieuwd naar de officiele uitslag, als ik dan net voor of net na Wouter kom :D
En helaas , zoals altijd had ik weinig tijd, om 3u moest ik alweer terug richting Gent. Ik heb jullie dus gemist.
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#21 Bericht door Wouter D »

ha oke, zult dan eens snipperdagje moeten pakken voor een tochtje mee te rijden he, zoals bvb de brm van zaterdag 200 km of de watermolenroute van zondag. of nog anders, aangezien je agenda redelijk vol staat, kan je de dag dat je minimum een week van te voren weet, dat je vrij bent, gewoon zelf een tochtje in je buurt ineensteken. mag je achteraf wel zorgen voor een koffie of andere drank( das dan het nadeel he :d)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#22 Bericht door graddus »

Ja mannekes, het was weer gezellig. Niet vergeten dat er niet alleen maar wedstrijdrijders van de Gentse Liggers aanwezig waren he... Na de 186 km naar Zandvoort toe van donderdag heb ik vrijdag onze kleuren verdedigd tijdens de officiele CV toertocht. Een leuke tocht door een mooie streek. Beetje langzaam vanwege de groepsgrote en de veelvuldige kruispunten, bruggen, spoorwegovergangen en wat dies meer zij. Het blijft een dichtbevolkt gebied daar in de randstand, zelfs aan het randje... De rest van het weekend was ook weer geslaagd. Mannen bedankt voor de sportieve prestaties en de gezelligheid.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#23 Bericht door Duckjibepete »

:cry: pas op! De eerste die durft te lachen!!! Ik zit al terug thuis wegens een zware peesontsteking achteraan de knieholte... gisteren niks, en vandaag kon na een paar uurtjes op het werk gewoon niet meer stappen, de bazin is met mij naar de dokter gereden en ik zit al zeker voor een week thuis, dus voor mij geen 200 km dit weekend :cry:
By the way, ik was 51e bij de uurs-tijdrit en 50e bij de drie-uursrace of andersom... zondag heb ik niet meer durven meefietsen, en terecht blijkt nu of ik zat in een rolstoel :)
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#24 Bericht door graddus »

Manneke toch, ik had dat laatst ook, op vrijdagochtend naar de dokter, ontstekingsremmer gekregen en zondag weer snowboarden... Tot zaterdag :twisted:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#25 Bericht door Wouter D »

mijn spieren hebben vandaag gerust en maken het goed,

ik wilde ook nog even een dankwoordje richten aan lieve die heel veel tijd stak in het maken van een vlag voor de gentseliggers, een pracht exemplaar dan nog wel.
de vlag is het waard een totempaal op onze grote activiteiten te worden

dankjewel lieve.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#26 Bericht door renaat »

Ik wil een foto van die vlag zien.
PLEASE ...
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#27 Bericht door Johan Clerx »

vlag vlag vlag vlag vlag vlag .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#28 Bericht door Duckjibepete »

Wouter schreef:een andere forummer heb ik helaas niet gezien
Rudy 'TOY' heeft zeker meegereden tijdens de drie uursrace en de 30 min van zondag! En de dragrace.
ride to live, live to ride

Gast

#29 Bericht door Gast »

Peter, ik lees over die ontsteking. Ik heb die ooit in de rechterknieholte gekregen door te lang en te ver te lopen. Ik bleef doorlopen tot ik op de duur niet meer kon gaan en ik op één been thuiskwam (letterlijk dan).
Ik wil je niet ontgoochelen maar ik ben daar nooit meer vanaf geraakt. En het is al ruim vier jaar geleden. Nu nog voel ik pijn in de knieholte bij het fietsen. Verzorg de knie dus maar extra. De inflammatie zal echter altijd aanwezig blijven. Tijdens het fietsen kan het ding gaan zwellen waardoor je weer pijn voelt, maar daar bestaat medicatie voor.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#30 Bericht door Proes »

Ik ben zaterdagochtend naar CV gereden om 07.00 vertrokken in Antwerpen, om 09.00 uur aangekomen. Enige tijd later zag ik Peter ... we besloten al de piste eens te gaan verkennen, hij in zijn lowracer, ik in mijn aanloopfiets MistralSL (die SL staat in dit geval voor slak).
'k Ben blij dat ik het eens gezien heb, dit was mijn eerste keer op CV. Op het testparcour reed ik met een zalige onderligger ('k geloof dat het een blauwe Sinner was). Die fiets reed gewoonweg enorm comfortabel, rustig en stabiel. De catering was inderdaad niet alles, in het houten kotje konden wij Belgen gelukkig een pakje friet en een curryworst (frikandel op zijn hollands) verorberen. .... Helaas zondag moest ik weer in Antwerpen zijn ... ik ben een verslaafd afstandsloper en die trainingen mis ik voor geen geld ter wereld. :D
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Plaats reactie