Bagage in Strada

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

Nu we het de laatste tijd toch graag hebben over wetten hier en wetten daar, even vermelden dat een werkgever de wettelijke plicht heeft een ruimte voorzien waarin de werknemer zich kan verfrissen en omkleden. In die ruimte moet het personeelslid beschikken over een plaats waar hij zijn kleding en andere spullen veilig kan bewaren. Om kurkdroog te eindigen: dat alles vind je in artikel 49 en 50 van het KB van 10 oktober 2012 (bijgewerkt in april 2016) tot vaststelling van de algemene basiseisen van de arbeidsplaatsen.

Tot daar de stem van de vakbond. :wink:

Op m'n werk ligt er steeds een paar overzetboten aangemeerd. Schoenen van topkwaliteit met een hoog prijskaartje, maar die zijn na al die jaren uiteindelijk vrij slijtvast gebleken. Een zeldzame keer zeul ik die wel eens mee naar huis. M'n verstrooidheid indachtig heb ik ook altijd een stel onder- en bovenkleding liggen, samen met enkele verse handdoeken. In het verleden is het al eens gebeurd dat ik de hele werkdag doorbracht in m'n fietskleding... Je kan je wel indenken hoe grappig de jonge snaken dat wel vonden... :x :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#17 Bericht door CapoJan »

Er lijkt een redelijke consensus te bestaan. Hier verloopt het zowat op dezelfde manier:
- een paar schoenen staat bijna continu op het werk
- kleren gaan zo ongeveer één keer per week mee en terug
- er zijn op het bedrijf wat kleedruimtes voor de medewerkers, dus spullen daar laten is geen probleem. Overdag kan de fietskleding op die manier ook luchten.

De manier van pakken hiervoor: plastic zak voor de kleren en een klein tasje voor boterhammen, portefeuille e.d.
Als er meer mee moet, maar dan heb ik het over meerdaagse uitstappen, bleken de Radical banaantassen (maat M) prima in de Orca te passen. Ik gebruik ze dan 'omgekeerd': de linker tas rechts en vice versa. Zo zitten de ritsen aan de binnenkant.
Voor zaken die ik naast het achterwiel wil zetten, zijn plastic zakken het makkelijkst, omdat die nogal flexibel zijn van vorm. In de Orca kan ik ook een rugzak van 30l kwijt als ik dat wil. Dat is dan weer een voordeel van een 20" achterwiel :wink:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#18 Bericht door Ronnius »

Ik heb 3 etixx rugzakken liggen. Deze heb ik bij de apotheek wezen schooien (ze is Etixx verdeler).
Ik ben begonnen met 1 en heb er nu uiteindelijk 3 zodat ik daarmee alles kan meenemen wat nodig is (behalve de drinkbussen).
Bij de Orca kunnen die langs de zitting, onder de zitting, langs de achterwiel (de ene kant mag de zak niet helemaal vol zitten).
Het voordeel van de zak is dat er maar 1 vak inzit, ondanks de kleine zak kan ik er veel in kwijt.

Afbeelding
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie