tubeless

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

tubeless

#1 Bericht door janV »

de laatste topic over tubeless banden was begin 2014. ondertss is de markt en 't materiaal vel geëvolueerd_heeft iemand tubeless ervaring(en)?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: tubeless

#2 Bericht door Wim -de roetsende »

janV schreef:de laatste topic over tubeless banden was begin 2014. ondertss is de markt en 't materiaal vel geëvolueerd_heeft iemand tubeless ervaring(en)?

Je moet Harry Lieben oftewel twilwel gaan volgen (FaceBook, Twitter, zijn Blog, enz).
Harry werkt bij Sinner/Mango (de naam van het nieuwe bedrijf weet ik nu even niet).

Hij is daar op dit moment heel erg druk mee aan het experimenteren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: tubeless

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Wim -de roetsende schreef:Je moet Harry Lieben oftewel twilwel gaan volgen (FaceBook, Twitter, zijn Blog, enz).
Harry werkt bij Sinner/Mango (de naam van het nieuwe bedrijf weet ik nu even niet).
Drymer, al werd de oude naam Sinnerbikes behouden. 't Is wel al vele maanden geleden dat er nog iets nieuws op zijn blog is verschenen, maar Harry gooit wel geregeld iets op zijn FB.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: tubeless

#4 Bericht door Wim -de roetsende »

eeuwige reiziger schreef:
Wim -de roetsende schreef:Je moet Harry Lieben oftewel twilwel gaan volgen (FaceBook, Twitter, zijn Blog, enz).
Harry werkt bij Sinner/Mango (de naam van het nieuwe bedrijf weet ik nu even niet).
Drymer, al werd de oude naam Sinnerbikes behouden. 't Is wel al vele maanden geleden dat er nog iets nieuws op zijn blog is verschenen, maar Harry gooit wel geregeld iets op zijn FB.

Drymer, dat was het.

Ik zie inderdaad vooral de FB-berichten voorbij komen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: tubeless

#5 Bericht door Wouter D »

ik weet een ex-velomobielist die ervan overuigd is dat ook ligfietsen er klaar voor zijn, je moet uiteraard wel andere velgen hebben. Maar tubeless zou sneller moeten zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: tubeless

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik weet een ex-velomobielist die ervan overuigd is dat ook ligfietsen er klaar voor zijn, je moet uiteraard wel andere velgen hebben. Maar tubeless zou sneller moeten zijn.
Speciale velgen... Oei, nog een prijsstijging in het verschiet? #-o
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3862
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: tubeless

#7 Bericht door bicky »

de huidge velgen waar harry nu mee experimenteerd zijn geimporteerd uit amerika en niet goedkoop.
voor wedstrijdrijders misschien goed, maar voor gewone woon werkrijders zal dit geen standaard worden.

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: tubeless

#8 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik meen ook wel gelezen te hebben dat banden met Latex biba's echt het snelste zijn.

Die Latex biba's zijn echter beslist niet luchtdicht. Iedere dag pompen dus. En ze zijn alleen in 26" te koop. Er zijn blijkbaar mensen die daar zelf 20" biba's van kunnen maken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: tubeless

#9 Bericht door janV »

de flinterdunne lichtgewicht biba's uit butyl benaderen de latex biba en met butyl is 't minder oppompen.
tubeless schijnt toch nog een beetje sneller te zijn en met de vloiebare latex bij tubeless _ automatisch dichten van gaatjes. Dus bij lek rijden, latex zijn werk laten doen, oppompen en gewoon verder rijden.(geen binnenbanden meer vervangen onderweg)
Zodus waarom geen woon-, werkverkeer?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3862
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: tubeless

#10 Bericht door bicky »

Oppompen met gewone pomp gaat soms niet en lukt alleen met een compressor.

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: tubeless

#11 Bericht door janV »

bicky schreef:Oppompen met gewone pomp gaat soms niet en lukt alleen met een compressor.
zou kunnen bij het monteren mr ik moet op mijn auto nog winterbanden steken, die van de bandencentrale gaat dat dan wel fixen voor mij_mss dat hem men tubeless ook nog wel uitbalanceerd :)

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: tubeless

#12 Bericht door janV »

spruitje schreef:ik weet een ex-velomobielist die ervan overuigd is dat ook ligfietsen er klaar voor zijn, je moet uiteraard wel andere velgen hebben. Maar tubeless zou sneller moeten zijn.
ik deel deze mening_wat die andere velgen betreft, er zijn kits in de handel waarmee gewone velgen mee kunnen omgebouwd worden_de ene zegt vergeet het, andere internetbronnen zijn dan weer enthousiast

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: tubeless

#13 Bericht door trikelover »

Ik ben ook voorstander van tubeless. Maar wegens gebrek aan voldoende en betaalbare velgen en banden blijf ik nog steeds gewoon met biba en buba rijden.

Voor het oppompen bestaan al hulpmiddelen om geen compressor nodig te hebben. En onderweg zou je nog steeds gewoon een biba steken als je die niet ter plaatse kan herstellen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: tubeless

#14 Bericht door janV »

trikelover schreef:Ik ben ook voorstander van tubeless. Maar wegens gebrek aan voldoende en betaalbare velgen en banden blijf ik nog steeds gewoon met biba en buba rijden.

Voor het oppompen bestaan al hulpmiddelen om geen compressor nodig te hebben. En onderweg zou je nog steeds gewoon een biba steken als je die niet ter plaatse kan herstellen.
een tubeless eraf en terug erop leggen zal onderweg niet simpel zijn denk ik. Op de FB-pag van dieje Harry lees ik om best een busje vloeibare latex mee te nemen voor ingeval van lek rijden wat bij te vullen met latex_en voor pech bij onderweg hebben we altijd de GSM :wink:
Info:
in de omgeving van Mol kan je beroep doe op een mobiele hersteldienst van de fietsatelier Mol, mobiele pechverhelping: bel 0473 86 60 37
http://www.fietsenatelier.be/pages/aanb ... ienst.html

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: tubeless

#15 Bericht door Pleeboy »

Bij pech kan je nog een binnenband er in leggen natuurlijk, ik zie de voordelen, al is snelheid er geen van, zeker voor 3 wielers, maar ik vind het nog te duur.
40€ om je velgen tubeless klaar te maken, áls het lukt natuurlijk... Dan kan je beter stoppen met plakken en wat biba's bestellen, zoals velen het doen: latex melk in de biba doen: lekken vanzelf gedicht, en als de vloeistof niet meer werkt gewoon een nieuwe biba er in.
Zelfs ik ben tot het besluit gekomen dat supersnelle banden vrij zinloos zijn behalve bij races/in de zomer.
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie