vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#16 Bericht door Wouter D »

squize me, heb het aangepast
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#17 Bericht door Helen »

Tja, ik heb dezelfde flauwe humor als Ronnius vrees ik #-o

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#18 Bericht door k@rolus »

Een fotooke misschien ?

blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#19 Bericht door blackarmor »

ik heb hier nog wat carbon buis van 7mm over die je kan gebruiken kan er dan boven aan of een rode led inzetten of een stukje bovenopzetten met 2 leds in
voor die vast te zetten gebruik ik een 6mm draadstang uitgeboord voor de draden door te trekken .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#20 Bericht door Wouter D »

voorlopig heb ik een oplossing, ik ga er vanuit dat Ronnius of iemand ander er gister wel een foto van genomen heeft en ik er dus zelf gene moet posten.

Voor wat betreft die levervinnen, hoeveel interesse zou daar eigenlijk naar zijn, anders kunnen we misschien een groepsaankoop doen he :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#21 Bericht door CapoJan »

Wel, gecombineerd met de Oliebollentocht ga ik hoogstwaarschijnlijk even bij Flevobike langs. Ik kan het daar eens aankaarten dan.

Zoals ik het zie: het 3D geprinte deel (de vin zelf) met een witte en rode ledstrip op lengte, waar de draden aan gesoldeerd zijn. Eventueel de drie zuignappen erbij. De rest van de verbinding zal je dan zelf moeten maken, naargelang de mogelijkheden in jouw velomobiel. Denk eraan: dit is bedoeld voor 12V.

Klinkt mooi, maar we moeten nog weten hoe Flevobike hierover denkt.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#22 Bericht door Wouter D »

12V kan je maken he, (zie batterij- en elektronicapost van fcapri)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?


Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#24 Bericht door CapoJan »

Voor niet-techneuten is dat wel een zeer complexe versie. Met ledstrips moet het simpeler te maken zijn. En zoals Flevobike het doet, met de 3D printer, is het nog eenvoudiger. Je moet wel over zo'n machine beschikken natuurlijk.
Mijn eerste uitvoering was een simpel stuk aluminium buis met oplaadbare lichtjes. De vin ziet er wel beter uit en ik moet niet een hele reeks batterijen opladen. Kwestie van een keuze maken, he.

Maar ook deze is niet feilloos: de zuignappen vragen een perfect vlakke ondergrond. Gisteren nog ondervonden dat ze de kou ook niet leuk vonden.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef: Geheel moet er afgewerkt en mooi uitzien en makkelijk op de muts van VM te monteren.
Werkt dit misschien inspirerend? Gemonteerd op 'n WAW.

https://www.youtube.com/watch?v=q86UmNirrAI
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#26 Bericht door Ronnius »

spruitje schreef:voorlopig heb ik een oplossing, ik ga er vanuit dat Ronnius of iemand ander er gister wel een foto van genomen heeft en ik er dus zelf gene moet posten.

Voor wat betreft die levervinnen, hoeveel interesse zou daar eigenlijk naar zijn, anders kunnen we misschien een groepsaankoop doen he :-)
Speciaal een foto heb ik er niet van gemaakt.
Heb uit een foto een stuk geknipt waar toch iets op te zien is.
Bijlagen
vlag.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#27 Bericht door Wouter D »

zal vanavond eens detailfoto nemen,

kort: beugel is standaard spiegel-lampbeugel van velomobiel
mast is zeer dunwandige alubuis
vlagje: stuk fluohesje vakkundig aangepast door mijn madam
lichtjes: achter lichtje van cateye en voorlichtje vd decathlon

heb nog iets besteld met de post maar daar kan ik me nog niet over uitspreken omdat ik geen idee heb of het wel goedkomt daarmee :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#28 Bericht door KarelJ »

CapoJan schreef:Voor niet-techneuten is dat wel een zeer complexe versie. Met ledstrips moet het simpeler te maken zijn. En zoals Flevobike het doet, met de 3D printer, is het nog eenvoudiger. Je moet wel over zo'n machine beschikken natuurlijk.
Mijn eerste uitvoering was een simpel stuk aluminium buis met oplaadbare lichtjes. De vin ziet er wel beter uit en ik moet niet een hele reeks batterijen opladen. Kwestie van een keuze maken, he.

Maar ook deze is niet feilloos: de zuignappen vragen een perfect vlakke ondergrond. Gisteren nog ondervonden dat ze de kou ook niet leuk vonden.
Op zich moet je tegenwoordig niet zelf over een 3D printer beschikken. Er zijn genoeg bedrijfjes die voor jou printen als je een "3D model" hebt. (zoek maar eens op "3D printen")

Dan moet je natuurlijk wel nog een model ontwerpen in geschikte software...

Flevobike heeft nu tijd/geld/moeite gestoken in een ontwerp. Hun ontwerp klakkeloos overnemen voor eigen gebruik (zonder compensatie) is niet zo fraai...

Misschien mag een creatieveling (tegen vergoeding) het ontwerp van Flevobike wel aanpassen voor gebruik op andere velomobielen.

Het printen kan op veel plaatsen gebeuren...

Ik zou niet volledig op de zuignappen vertrouwen. Het waw-vizier met zuignappen durft ook wel eens lossen na enkele weken... Dat zie je echter voor jou gebeuren en dan kan je ingrijpen (als 1 of 2 van de 3 zuignappen lossen). De vin zou wel eens kunnen verdwijnen zonder dat je het merkt...
Ik zou zo'n vin eerder met van die extra sterke magneten op z'n plaats houden (zoals gebruikt voor dakjes/kappen)

Zelf ben ik niet echt geïnteresseerd in de vin. Ik vind het op zich wel mooi, maar de oplossing op de waw (met aluminium buis met daarop een cordo superflash (en in mijn geval naar voor gericht nog een lampje van decathlon)) voldoet voor mij meer dan voldoende.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#29 Bericht door fcapri »

magneten werken niet op polyester of aluminium. de vorige eigenaar had als achterlicht een 360° zwaarlicht op magneetvoetjes bevestigd. alleen bleef die niet hangen op de alu alleweder :mrgreen:

dunwandige alu buisjes kan je in de handel kopen. heb er dit weekend gekocht van een 5mm dik. ook andere maten waren aanwezig. 1meter lang (molecule heeft ze liggen). had er gekocht voor het dakje mee te maken

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: vlaggemast - vlaggetje op Velomobiel

#30 Bericht door KarelJ »

fcapri schreef:magneten werken niet op polyester of aluminium. de vorige eigenaar had als achterlicht een 360° zwaarlicht op magneetvoetjes bevestigd. alleen bleef die niet hangen op de alu alleweder :mrgreen:

dunwandige alu buisjes kan je in de handel kopen. heb er dit weekend gekocht van een 5mm dik. ook andere maten waren aanwezig. 1meter lang (molecule heeft ze liggen). had er gekocht voor het dakje mee te maken
Daarom 2 magneten gebruiken (zoals bij m'n waw dakje en dat van anderen). 1 magneet in de velomobiel zelf lijmen/lamineren. 1 magneet (in de juiste richting) in de vin lijmen/lamineren. Uiteraard meerdere paren magneten gebruiken (zodat de vin niet gaat draaien).
Je moet wel werken met van die extreem sterke magneten (zodat de magneten elkaar aantrekken door het materiaal van de vin en de body van de velomobiel heen)

Plaats reactie