schwalbe schredda

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

schwalbe schredda

#1 Bericht door Wouter D »

Ik informeerde naar de productiestop van de schredda, en kreeg volgend antwoord, omdat ik de mail toch wilde bewaren, post ik em hier. Iemand die nog 451 schredda's weet zijn?

Geachte heer Delanote,


De Schwalbe Schredda heeft geen vervanger gekregenen deze zal ook niet komen voor het nieuwe jaar.

In de maat 28-451 kunt u voor de Schwalbe Durano kiezen.
Op onze site www.schwalbe.com kunt u onder de Nederlandse versie onze Schwalbe 2017 prospectus downloaden.
Hierin kunt u op pagina 18 de Schwalbe Durano in de maat 28-451 met bijbehorende artikelnummer.

Voor wat betreft de maat 40-406 kunt u kiezen voor de Schwalbe Marathon Racer.
Onder de banden kunt u de bandenwaarderingsbanner vinden. Hierin kunt door middel van blokjes zien waar de banden in uitblinkt.
Meer uitleg over de bandenwaarderingsbanner kunt u vinden op pagina 5.

Beide banden zijn geen vervanger voor de Schredda. Wel rollen deze banden zeer licht en zijn voor op verharde wegen ( bij geen BMX gebruik ) zeer geschikt.

Mocht u naar aanleiding van deze mail en onze Schwalbe prospectus nog vragen hebben zijn wij uiteraard bereid deze voor te beantwoorden.

Vertrouwende uw mail met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,


Service
SCHWALBE Nederland B.V.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#2 Bericht door fujin »

Oei geen Shredda's meer.
Da's nie leuk.
Na 2 maanden marteling december - januari nu al weer maanden compleet lekvrij woon werk verkeer.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#3 Bericht door Wouter D »

ik heb nog twee setjes besteld bij velomobiel.nl. mogelijk hebben ze er nog.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:Ik informeerde naar de productiestop van de schredda, en kreeg volgend antwoord, omdat ik de mail toch wilde bewaren, post ik em hier.
Vreemd toch, velen waren toch vrij positief over de Shredda, niet?! Ik geloof dat Harry Lieben ervoor heeft gezorgd dat deze BMX-band zijn weg vond in de velomobielwereld. Wat is de reden waarom deze band verdwijnt? Enig idee?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#5 Bericht door Helen »

Ik vond de Shredda's wel prettig rijden, en vooral een plezier om lekke banden mee te vervangen, die kreeg ik er zonder moeite af en op. 8)

Met de Marathon Plus of de Marathon Green Guard kostte het me bloed, zweet, tranen en zeepsop (en een man, voor het laatste zetje). In de warme garage.
Daarmee mag ik het vergeten om ergens onderweg in de kou met verkleumde handen het harde rubber erop of eraf te krijgen.

Maar met de Shredda's had ik dus wel meer lekke banden. Ja. :?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#6 Bericht door Pleeboy »

@Helen: met de marathon plus heb ik ook moeite, maar de greenguards gaan er goed op, mits je natuurlijk de band mooi in het velgbed duwt om de rest van de band over de velg te krijgen.
Maar ik heb gelukkig nog shredda's :-)
Waarom ze stoppen: te weinig bmx pistes waar deze band optimaal presteert, en te veel aanbod van andere/ hun eigen merk waardoor de band niet eens een kans krijgt om ingeburgerd te geraken...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#7 Bericht door Jo2p »

Met z'n allen gaan zeuren bij dat bedrijf helpt echt wel als het zo'n goede band is. Soms zijn we als ligfietsers niet in de picture bij bedrijven.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#8 Bericht door Ronnius »

Helen schreef:Met de Marathon Plus of de Marathon Green Guard kostte het me bloed, zweet, tranen en zeepsop (en een man, voor het laatste zetje). In de warme garage. Daarmee mag ik het vergeten om ergens onderweg in de kou met verkleumde handen het harde rubber erop of eraf te krijgen.
Vorige week nog een M+ (20 inch, 47 mm) afgehaald en opgelegd.
Ik had enkel een haakje nodig gehad om te zorgen dat bij het afhalen de band niet steeds terug in de velg sprong.
Gewoon aan de andere kant van de band zorgen dat de rand van de band diep in het midden van de velg ligt.
Dan gaat het bij mij altijd vrij gemakkelijk, en niet alleen bij die ballon banden, bij een 35 mm lukt het me ook.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Jo2p schreef:Met z'n allen gaan zeuren bij dat bedrijf helpt echt wel als het zo'n goede band is. Soms zijn we als ligfietsers niet in de picture bij bedrijven.
Wie niet waagt, blijft maagd natuurlijk... :wink: Alleen betwijfel ik of ons soortelijk gewicht als ligfietsers zwaar genoeg om invloed te hebben op de beleidsbeslissingen van zo'n grote firma als Schwalbe.
Pleeboy schreef:Waarom ze stoppen: te weinig bmx pistes waar deze band optimaal presteert, en te veel aanbod van andere/ hun eigen merk waardoor de band niet eens een kans krijgt om ingeburgerd te geraken...
Op Bentrider loopt er ook een draadje over de teloorgang van de Shredda. Bepaalde alternatieven komen ter sprake, al zal je de komende maanden waarschijnlijk wel nog de nodige Shredda kunnen binnenhalen bij bepaalde internetwinkels.

http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=130028
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#10 Bericht door CapoJan »

Ik vond die Shredda's niet slecht, maar na een lek en een gescheurde wang ben ik weer naar de Trykers overgestapt. Eigenlijk merk ik geen verschil, behalve dat die Shredda's heel wat duurder zijn. Niet sneller, geen betere wegligging, niet meer comfort, evenveel kans op lekken... Dat is natuurlijk mee afhankelijk van het type velomobiel, de rijstijl en de route, neem ik aan.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: schwalbe schredda

#11 Bericht door Wouter D »

vooral de rijstijl en de route zal van belang zijn, denk ik. nog geen ervaring met tryker, maar met mijn huidige voorraad zal de tryker nog even uitblijven, denk ik
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie