In december van vorig jaar fietste ik van bij me thuis naar Bellegem. 't Grootste deel van de rit in de gietende regen, met dan nog eens wind op kop. Ik heb toen een beetje geëxperimenteerd met het vizier. Volledig gesloten beslaat het vizier inderdaad vrij snel. Dan wordt het lastig en ook vermoeiend rijden. Anderhalve centimeter open en het probleem is opgelost. Gedaan met aandampen, tegelijkertijd heb je een vrij zicht op de weg. In combinatie met het kleine vizier krijg je dan ook nauwelijks spetters binnen.SCORPION schreef:Het filmpje hier is echt een voorbeeld van hoe slecht het zicht kan zijn onder de toerkap van een WAW door de gebrekkige luchtcirculatie. Het is hier over dag en het regent niet eens, wat wordt het dan bij nacht in een fikse regenbui, met de verblindende lichten van de tegenliggers ?
Ook even opmerken dat je in het filmpje de vorige versie van de WAW ziet (en in de loop van de rit gaat het wel regenen, hoor). Het vizier van de huidige WAW kan je trouwens gemakkelijk in verschillende standen plaatsen.
Je moet maar eens een paar fora van motorrijders doorbladeren om je er rekenschap van te geven dat ook die mensen nog steeds met gelijkaardige problemen geconfronteerd worden. 't Blijft een moeilijke combinatie, regen en een vizier.
Ik denk dat het opstandje daar wel voor zorgt.SCORPION schreef: Een NACA luchtvang op de romp juist voor het vizier die de lucht langs een blaasmond(je) op de binnenkant van de vooruit blaast zou hier al veel kunnen verhelpen !
http://www.katanga.eu/