EM-velomobiel tourkap

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: EM-velomobiel tourkap

#76 Bericht door DennisTheMenace »

Afbeelding
Weet niet of het duidelijk is op de foto, gezien polycarbonaat doorzichtig is.. Je ziet wel de kleefband (ook transparant) die de contour van het binnenste ruitje volgt. Het stuk "dubbel glas" blijft veel langer dampvrij.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: EM-velomobiel tourkap

#77 Bericht door Ares »

Zo, dat is knap! Als je ooit een productielijn opstart ben ik je eerste klant! :D.
Heb je eventueel meer info over welk materiaal je exact gebruikt hebt/ waar gekocht? Hoe heb je het patroon zo mooi gekregen?

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: EM-velomobiel tourkap

#78 Bericht door DennisTheMenace »

Als je ooit een productielijn opstart ben ik je eerste klant! :D
Nou, productie was niet gepland maar ik kan er wel nog maken. Zal eens berekenen wat dat ongeveer kost aan materiaal, ik schat minder dan 20 euro. Het ruitje is gewoon polycarbonaat plaat van 0,75mm, de tape echter is geperste acrylaatlijm en die is redelijk duur. Het patroon heb ik in een cad programma getekend gebaseerd op eentje dat ik online gevonden heb en uitgefreesd.
Als je geïnteresseerd bent, maak ik er wel eentje, dan kan je mijn eventueel mijn bevindingen eens bevestigen, ik heb namelijk nooit een voor en na test gedaan.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: EM-velomobiel tourkap

#79 Bericht door Ares »

Dat is een mooi aanbod! Ik wacht nog even op m'n XS om de kap te testen en dan kan ik voor een na eens proberen :) ik hou je op de hoogte! Bedankt al!

Plaats reactie