quattro

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: quattro

#16 Bericht door Wim -de roetsende »

eeuwige reiziger schreef:
trikelover schreef:Er rijdt trouwens al een tijdje een 4-wielvelomobiel rond. Bij het bekijken van een fotoalbum over Roll Over America uit 2011 zag ik daar een merkwaardige velomobiel. Dat bleek de vierwieler van Miles Kingsbury te zijn. Ongetwijfeld heeft velomobiel.nl kunnen putten uit de expertise van die man.
Het gaat nog verder, ze hebben zelfs toestemming van hem gekregen om de fiets 'Quattro' te mogen noemen.

1x raden hoe de fiets van Miles heet(te). :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: quattro

#17 Bericht door Wouter D »

Wim -de roetsende schreef:
trikelover schreef:De inzetbaarheid van de Q4 is toch nog groter dan ik dacht ook een kind extra meenemen is mogelijk
10669011_1057524110982096_2327098619899007996_o.jpg

Geweldig toch, probeer dat maar eens met een andere VM. :wink:

In de cabbike lukt het ook.
in de Milan 4.2 zou het ook moeten lukken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: quattro

#18 Bericht door Peter J »

spruitje schreef:in de Milan 4.2 zou het ook moeten lukken
Dat lukt ook werkelijk, heb ik getest op Spezi :!: :!: 8)
Personen met een gemiddelde grootte en gewicht kunnen perfect met zijn tweeën plaatsnemen in de Milan 4.2, de bestuurder moet wel goede beenspieren hebben daar hij of zij alleen instaat voor de aandrijving van het geheel en het gewicht van dat geheel gaat algauw richting 180 kg en meer als je een passagier mee neemt... of een hoop "rommel"... :roll: [-o<
Laatst gewijzigd door Peter J op wo 30 dec 2015, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: quattro

#19 Bericht door Wouter D »

He, ideale machine voor mij dus. Met alles wat ik in de Q meezeul en het gewicht van de Q zelf leun ik ook tegen de 180kg aan #-o :oops: :?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: quattro

#20 Bericht door Wim -de roetsende »

spruitje schreef:He, ideale machine voor mij dus. Met alles wat ik in de Q meezeul en het gewicht van de Q zelf leun ik ook tegen de 180kg aan #-o :oops: :?
Daar zit ik dan ruim 70kg onder. Ik haal de 110 kg nog niet. :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: quattro

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:De inzetbaarheid van de Q4 is toch nog groter dan ik dacht ook een kind extra meenemen is mogelijk.
Fraai uitgewerkt. Ook oog voor veiligheid. Zie ik daar immers niet een goede kinderstoel voor in de wagen? Voor mensen die ook op Smoelenboek zitten, is er een filmpje te bekijken van deze Q4.

https://www.facebook.com/velomobiel.nl/ ... 4/?fref=nf
Wim -de roetsende schreef: Geweldig toch, probeer dat maar eens met een andere VM. :wink:
spruitje schreef:In de cabbike lukt het ook.
in de Milan 4.2 zou het ook moeten lukken
Eigenlijk is het idee eigenlijk niet nieuw. Bij de Leitra had (heb?) je al de mogelijkheid om achterin een op maat gemaakte "meegroeikinderstoel" te plaatsen. Rasmussen, slimme vent, toch!

Afbeelding

En voor wie het heel ruim ziet, kan altijd een Leiba Cargo in huis halen!

http://www.velomobiles.de/index.html
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: quattro

#22 Bericht door crash-quest-dummy »

Ook in een gewone quest lukt dat hoor :
je zit rechtop te liggen, duwt een kussen in je rug voor ondersteuning (het blijft comfortabel) en zet daar een kind (tot 10 jaar) op.
OK, je pakt iets meer wind, maar mijn dochter en ik gaan zo wekelijks bukkers inhalen onderweg naar de muziekacademie 5km verdop.
We zijn trouwens niet trager dan per outo ... 8)

(traject langs de Netedijk, ik kom geen outo's tegen)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: quattro

#23 Bericht door bicky »

crash-quest-dummy schreef:Ook in een gewone quest lukt dat hoor :
je zit rechtop te liggen, duwt een kussen in je rug voor ondersteuning (het blijft comfortabel) en zet daar een kind (tot 10 jaar) op.
OK, je pakt iets meer wind, maar mijn dochter en ik gaan zo wekelijks bukkers inhalen onderweg naar de muziekacademie 5km verdop.
We zijn trouwens niet trager dan per outo ... 8)

(traject langs de Netedijk, ik kom geen outo's tegen)
Foto?
Ik vervoer mijn kleinste op mijn schoot

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: quattro

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

Wim -de roetsende schreef:Vertel, vertel. Hoe was het?

Echt zo stabiel als dat ik denk/hoop/vermoed/verwacht?

Wim -die de VeloQuattro echt heel mooi vind
In 2009 bracht Ingo Kollibay een lezing over vierwielige velomobiel, met uitgebreide vergelijking met de huidige standaardvelomobiel. Interessant! Ook met voorbeelden van historische (en soms hilarische) voorgangers.

http://liggecykelforeningen.dk/designse ... elomobiles
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Velomo

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Volgend jaar een Quattrovelo XL met meer bagageruimte?
De markt is de laatste tijd in volle beweging. Op de Canadese blog The Velomobile Observer stond er deze week een berichtje over de ontwikkeling van een andere vierwieler door het Duitse bedrijfje Velomo.
Velomo
Reader Marc S. pointed out that trike and recumbent manufacturer Velomo has also started development of yet another four-wheel velomobile. Since Velomo is a manufacturer of bikes and trikes, it is not clear to me if this is going to be a shell on frame vs monocoque or self-supporting shell construction.

The quad will apparently provide plenty of room to 30kg Shopping + child seat, a standard support for motor is planned. Part of the new velomobile is probably going to be made from flax fiber.

The Velomo quad will offer the following features:
  • -Four wheels – the front wheels will have independent front suspension with 5cm wheel travel and a torsion beam rear axle with 8cm wheel travel
  • -Motor assist
  • -Storage compartment lockable and waterproof for 52liters and 1,5l water bottle over and above twice as much storage space inside the cockpit
  • -Max weight to 200kg
  • -Empty weight significantly below 50kg (with motor)
  • -complete electrical system including (turn signals, HiLight60 as a front light + high beam, rear light with brake light, audio system (optional), battery monitoring, etc.)
  • -Motor assist range if only used to climb and when starting - 200km + Safety package (optional harness; box beam for side impact protection; crumple zones, front / rear; and a rollbar
  • -Adjustable ventilation
  • -optional windshield with wipers (not plastic .. disk can be kept small, so relatively easy)
  • -optional hard top or soft top (the latter can be rolled up and stowed in the trunk)
  • -Will accommodate a wide size of riders with a fully adjustable
  • -Drivetrain fully enclosed, easy to reach all parts
  • -Wheels will be easily removable without having to fiddle around with the chain
  • -Tire size up to 60mm (Then forward with open wheel arches)
  • - "Eco", because the body will be made of almost 100% renewable raw materials
http://velomobileobserver.blogspot.be/2 ... ssist.html
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: quattro

#26 Bericht door Wouter D »

men heeft ons alvast beloofd dat er een quattro op de testdag aanwezig zal zijn
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: quattro

#27 Bericht door Wim -de roetsende »

spruitje schreef:men heeft ons alvast beloofd dat er een quattro op de testdag aanwezig zal zijn
Je kunt er vast niet met je vingers afblijven. :wink:

Het is echt een VM om aan te raken en om even zo'n prachtige lijn met je vinger of je hand te volgen. :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: quattro

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

Wim -de roetsende schreef: Je kunt er vast niet met je vingers afblijven. :wink:

Het is echt een VM om aan te raken en om even zo'n prachtige lijn met je vinger of je hand te volgen. :D
De Q4V doet me onmiddellijk denken aan die Amerikaanse sleeën uit de jaren vijftig en zestig. Zo'n mooie DeSoto Adventurer met die opgaande staartvinnen achteraan. Of een Buick Super uit de jaren vijftig.

Ok, verschrikkelijke slurpers, maar met een schitterende autolijn.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: quattro

#29 Bericht door Wim -de roetsende »

eeuwige reiziger schreef:Ok, verschrikkelijke slurpers, maar met een schitterende autolijn.
Als ik het goed heb begrepen, dan zal deze Q4V toch geen 'energieslurper' worden.

Volgens Allert doet deze VM niet onder voor de Quest.

Ik ben heel benieuwd of we de Q4V ooit op de wedstrijdbaan gaan zien.

Theo was wel van plan er een keer mee te gaan racen, maar of de kopers van deze VM ook racers zijn dat durf ik te betwijfelen. Is wel jammer, want dan krijgt zo'n fiets ook geen kans om zich op die manier te bewijzen.

De DF werd/wordt juist gekocht door mensen die snelheid belangrijk vinden en die zie je dan ook wel op/in het racecircuit.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: quattro

#30 Bericht door CapoJan »

Snelheid belangrijk vinden is niet hetzelfde als willen racen. Competitie betekent ook werken aan je conditie, uithoudingsvermogen kweken, wedstrijdvaardigheden ontwikkelen ... Dat hoeft toch allemaal niet, als het je niet boeit? Indien Velomobiel met de Quattrovelo een ander publiek vindt, is dat prima. Indien de wedstrijdrijders de voorkeur geven aan de DF, is dat goed voor ICB.

WAWs zie je ook nog amper op het circuit, maar ik denk niet dat ze daardoor minder verkocht worden. (Orca's al helemaal niet)
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie