tweede ligfiets naast mijn Gekko FX met BionX

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

tweede ligfiets naast mijn Gekko FX met BionX

#1 Bericht door GertJe »

Hallo mede-ligfietsers,

Het is weer al een hele tijd geleden dat ik nog eens een vraag gepost heb op dit forum (denk een kleine 2 jaar) maar het is dan ook een heel bewogen en moeilijke periode geweest tengevolge van mijn ziekte.
Ik heb een vorm van reuma die de rug aantast. Daardoor heb ik 2 jaar geleden een HP velotechnik Gekko fx aangekocht. Toen het ook vorig jaar moeilijker werd om langere tochten te maken heb ik op de Gekko een elektrische ondersteuning van Bionx laten plaatsen.
Ik ben hier heel tevreden over met alleen 1 groot nadeel: de fiets is er ongelooflijk zwaar door geworden.
Ik gebruik de Gekko nu vooral voor tochten bij ons in de buurt omdat het in de auto heffen van de opgeplooide fiets niet meer gaat.

Nu ik de omgeving van Kasterlee toch een beetje beu begin te worden ben ik naar een oplossing aan het zoeken waardoor het meenemen van een fiets terug mogelijk wordt.
Ik denk hierbij aan het kopen van een tweede, lichtere ligfiets op 2 wielen.
Hierover heb ik voor jullie enkele vraagjes:

- Omdat ik heel tevreden ben over mijn Gekko FX zou ik graag bij hetzelfde merk blijven. Mijn interesse gaat hierbij uit naar de Spirit.
Heeft iemand ervaring met deze ligfiets?
- Zijn er mensen met een ligfiets met hetzelfde concept; namelijk niet al te vlak liggen en het stuur op een normale positie(dus niet onder de benen)?
- Is het moeilijk op dit model om je evenwicht te bewaren? Nu heb ik daar nog geen problemen mee maar ik weet niet wat de toekomst in petto heeft voor mij...
- Kan deze fiets meegenomen worden op een bagagedrager van Thule achterop de trekhaak?

Hopelijk kan iemand een antwoord geven op mijn vragen.

Groeten,

Gert

Plaats reactie