garmin 500 605 700 of 800?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#16 Bericht door Wouter D »

nu weet ik nog niet hoe lang de batterij van een edge meegaat
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#17 Bericht door Piet Piraat »

spruitje schreef:nu weet ik nog niet hoe lang de batterij van een edge meegaat
Ik rij met een edge 705. Vorige zondag heb ik twaalf uur gereden. De gps heeft misschien een half uurtje afgelegen tijdens een langere pauze. De backlight van gps lag constant aan. Toen ik thuis kwam stond de batterij indicator al op rood, maar was nog geen 'warning' gegeven. Eénmaal een batterij 'warning', dan is er nog een twintig minuten over.

Het is mij nog maar één keer overkomen dat de batterij volledig op was. Natuurlijk op het meest slechte moment. Op 10 km van mijn slaapplaats ergens in een grote stad in Wallonië! Ik kende mijn weg daar totaal niet en het was nogal hectisch. Gelukkig werd ik geholpen door twee schattige meisjes. Waar is de tijd! :-)

Een lege batterij zal mij nu niet meer overkomen. Via de naafdynamo kunnen bij mij alle gadgets opgeladen worden. Wegens vorige paragraaf weet ik nu wel niet of dat zo goed is.
FiSh schreef:Ik kan mij vergissen maar aangezien er Tomtom op zijn HTC staat vermoed ik dat het niet om een Android toestel gaat maar windows mobile.
Oei, windows. Daar ken ik niet veel van. Hij zal zelf eens moeten verder zoeken. Afhankelijk van populariteit van uw toestel zijn ontwikkelaars meer of minder geneigd om specifieke software te schrijven.
FiSh schreef: Pieter, heb jij hier ervaring mee? Ik ben een beetje het bos door de bomen aan het kwijtraken. Je zou eens een introductieles moeten geven 8)
Persoonlijk: als je een pure fietsgps wil, ga met garmin. Enkel sportief, kies de 500. Sportief + mapping, kies de 705 of 800. Recreatief, kies de oregon. Heb je maar heel sporadisch eens een gps nodig op de fiets, geef je geld uit aan een smartphone, routing kan je doen via voice turn by turn met je scherm uit en je gps veilig in je binnenzak. Kijk ook zelf eens of de concurrenten van garmin al bijgebeend zijn.

Buiten mij eigen beperkte wereldje, garmin, android en osm, weet ik er ook niet meer van. Dus zou ik hier nooit objectief een presentatie over kunnen geven. Om het anders te formuleren. Ik heb mij geconcentreerd op een paar bomen in het bos. De rest van het bos boezemt mij ook angst in!

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#18 Bericht door CapoJan »

Piet Piraat schreef:
spruitje schreef:nu weet ik nog niet hoe lang de batterij van een edge meegaat
Een lege batterij zal mij nu niet meer overkomen. Via de naafdynamo kunnen bij mij alle gadgets opgeladen worden. Wegens vorige paragraaf weet ik nu wel niet of dat zo goed is.
Los van het GPS-toestel: wat gebruik jij hiervoor ? Nu de naafdynamo er bij mij op zit, zoek ik ook een geschikte lader.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#19 Bericht door Piet Piraat »

CapoJan schreef: Los van het GPS-toestel: wat gebruik jij hiervoor ? Nu de naafdynamo er bij mij op zit, zoek ik ook een geschikte lader.
Zie volgende draad:
link.

Ik gebruik de BioLogic ReeCharge. Nu wens je een ware review zeker? Wel zie het als een fietspomp. Eigenlijk zou je het liever niet nodig hebben. Maar wanneer je daar staat, ver van alle beschaving, dan ben je heel blij dat je dat mee hebt. En net zoals een fietspomp is er niet veel over te vertellen. Je sluit het aan en opladen maar! Alles wat via usb kan opgeladen worden, kan ook via die BioLogic opgeladen worden.

blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#20 Bericht door blackarmor »

ik gebruik zelf een htc desire met de run-gps software
http://www.rungps.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier ben ik redelijk tevreden van . (enkel de levensduur van de gsm is idd wat aan de lage kant maar voor de moment meer dan genoeg voor mij . )
voordeel is dat ge ineens ook muziek enz meehebt en de batterijduur is op te lossen ben er aleen nog niet aan toegekomen om er iets aan te doen ) .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#21 Bericht door Bram Mouton »

Met welke kaarten ben ik het best af op een Garmin, de topo of de city-navigator? Met de Quest zie ik mij niet off-road gaan dus ik weet het niet goed aangezien ik niet echt zin heb om continue op expresswegen te rijden... Kan je bij de city kaarten ook kiezen voor de jaagpaden of gaat hij altijd zelf een route bepalen? Ik heb ook nog nooit met een stafkaart gewerkt dus ik weet niet of het op mijn soms-licht-benevelde-leeftijd nog te doen is om daar aan te beginnen... Met pc's ben ik ook al geen held... Kan er iemand tips geven?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#22 Bericht door Edje »

Je hebt ook een fiets paden kaden voor Garmin routeerbaar. deze geeft meer dan de fietsrouten alleen.

Op dit moment heb ik vier kaarten op mijn garmin staan dat werkt perfect, topo, city nav, fietsrouten benelux, en nog eentje waar de naam mij van ontgaat.

een track narijden doe ik meestal op de topo, navigeren op de andere twee lifst de fietskaart.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#23 Bericht door Bram Mouton »

Dus misschien best beiden aanschaffen? Als ik een route wil uitstellen lijkt het mij niet makkelijk op een topo aangezien je geen straatnamen of niets kan ingeven...

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#24 Bericht door Peter J »

http://www.velomap.org" onclick="window.open(this.href);return false; vind ik interessant en... het is gratis :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#25 Bericht door Edje »

Zei er grafisch ook mooi uit, maar natuurlijk geen routerende kaart, mooi om je tracks mee af te rijden, maar om een punt (adres) te vinden weer wat moeilijker.

Op dit moment zijn er routerende topo kaarten te koop dat zou mijn eerste keuze zijn, zo heb je al alle wegen padjes met adressen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#26 Bericht door Almereweder »

Zijn hier mensen die hun TomTom GO gebruiken in de fiets, eventueel in combinatie met het (gratis) programma Event Logger for TomTom?
A Web Application included in Event_Logger and named GMapToITN allows you to design a TomTom itinerary through Google Maps. It converts routes and points of interest from Google Maps to TomTom ITN files, with no restriction. You can plan a route with multiple subsequent destinations and you can also customize it through the graphical dragging functionality provided by Google Maps. Besides, you can find points-of-interest with the Google local search and then transform them into multiple destinations, each one including related description.

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#27 Bericht door Piet Piraat »

Peter J schreef:http://www.velomap.org vind ik interessant en... het is gratis :wink:
Ik kan enkel Peter beamen. Velomap werkt heel goed voor het kleine scherm van de Garmin Edge 705. OpenFietsMap is ook een goed alternatief, maar deze vind ik een beetje druk op mijn scherm.

Beide zijn gebaseerd op Open Steet Maps, een publieke kaart die door iedereen verbeterd kan worden. In sommige regio's zijn alle fietpaden heel gedetailleerd, beter dan op commerciële kaarten.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#28 Bericht door trikelover »

spruitje schreef:aangezien ik een gps 60 map heb, hoef ik eigenlijk geen kaarten
opgepast kaarten horen vast bij toestellen je kan een kaart die je heb gekocht voor 1 toestel niet zomaar overdragen naar een ander.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#29 Bericht door jorvik »

spruitje schreef:het wordt tijd dat jij weer eens met ons begint mee te rijden he, wij rijden 'nooit' verloren

neen echt, waar is den tijd dat jij, marini, jorvik, (graddus) nog regelmatig meereden?

Heel eenvoudig, dat is den tijd toen ik nog geen kindjes had... Dan is de organisatie, de beschikbaarheid, en de verantwoording aan het thuisfront allemaal veel makkelijker te regelen...

op mijn ligfiets ligt stof, op mijn MTB ligt stof, op mijn surfplank ligt stof, op mijn tent ligt stof, op mijn wandelschoenen ligt stof... Alleen niet op de schommel in het park.
jan

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: garmin 500 605 700 of 800?

#30 Bericht door Edje »

Hopelijk ligt op je vrou ook geen stof :mrgreen:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie