Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#31 Bericht door driewiel »

Dan worden wij gewoon dealer van de Trident Spike en TerraTrike Rover. Effe mijn schuur leegruimen en ik doe een belletje naar USA.

De TWBent ( oh sorry, GForce) op het treffen in Essen vond ik boven verwachting goed. Veel steviger vooral dan ik dacht.

Op de site van TWBents zie ik het goedkoopste model ( door Wim naar GForce hernoemd) niet meer staan. Alle modellen zijn nu vouwbaar. Ook OutdoorExpert in Duitsland heeft hem niet meer op de site. Actionbent adverteert er nog wel mee.
WheelsReinvented is geen dealer meer van GForce. Die wilde enkel de goedkope uitvoeringen als alternatief voor de Steintrikes. Begrijpelijk. Waarom zou je gouden onderdelen aan een budget fiets hangen? Basis Shimano setje is goed zat.
Hoe komt het toch dat ze zo moeizaam verkocht werden? Tja laat zich wel raden.

De goedkoopste ( na KMX) zal nu de outdoorexperts.de Nunjis zijn a €1599,-. Verzending binnen EU valt wel mee geloof ik.
Of misschien de Sun.
De Azub Eco valt een stuk duurder uit zeker met bepaalde opties.

Da's geen 999 dollar voor de Spike of 899 voor de Rover. Kan allemaal niet in Europa.

D'r is nog wel een spanjaard. http://www.bicicletasjm.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#32 Bericht door Harry59 »

Interessant maar wat weegt dat beestje?
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#33 Bericht door driewiel »

Goede vraag. Op tv zien de stieren er ook kleiner uit dan in't echt. (Maar niet groot genoeg om te voorkomen dat hij de bekleding van het stoeltje wordt. )

De Trident Spike is een mooi forensen dingetje. Iets hoger, vouwbaar (dus ook goedkoper verzenden!). En kunt er zelf wat versnellingen bijzetten.

Ik weet dat een duitse ligfietswinkelbaas een filpje had met een Trident Stowaway. Misschien toekomstig importeur?

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#34 Bericht door Bram Mouton »

Onderwerp samengevoegd met bestaand topic 8)

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#35 Bericht door gforce »

driewiel schreef:Niet dat ik er een nodig heb hoor. Maar wat is op dit moment de goedkoopst leverbaren trike na de KMX?
Van GForce hoor en zie ik niets meer. Zit er nog een importeur van TWBEnts in BE?

In de USA heeft men de TerraTrike Rover en Path, de Trident Spike en Stowaway, Actionbent, Sun.
Wij europeanen komen er maar bekaaid vanaf. Niets onder de 1000 euro op de KMX na.

Hoi Ed, Toch raar dat je niets meer van ons hoort, als ik in dit bericht nota bene 3 posts van mezelf zie staan. Enne, ik geloof dat er ook nog wat gentse liggers ronddwalen met een shirt met onze naam erop. :-) Laat ik ook dan maar gelijk erbij vertellen dat ik, de volgende keer als je nog eens een toer houdt, erbij zal zijn mits ik op dat moment in Nederland ben natuurlijk. Enne, twbent??? dat is al heeeeel lang geleden hoor.

Er zijn forse veranderingen op komst bij ons. Ik kan in ieder geval vertellen dat we voor 2011 het modelgamma van Performer gaan voeren. Dus niet meer onder onze eigen merknaam (de oplettende kijker wist wel dat wij onze fietsen bij performer lieten maken), maar rechtstreeks onder de naam van performer, omdat er te weinig onderscheidend vermogen was tussen beide partijen. We zijn dus ook exclusief distributeur van Performer geworden. Prijzen voor trikes beginnen bij 1399 euro voor de JC-70CM van performer. Er komen in de toekomst ook nog nieuwe modellen GForce trikes aan, maar dat gaat nog zeker minimaal een jaar tot twee jaar duren. We zijn nu in het ontwerpstadium voor 2 nieuwe modellen van Nederlandse bodem (zowel ontwikkeling als fabrikage gaan hier plaatsvinden). Overigens hebben jullie hiermee de primeur te pakken, want, naast onze dealers, was dit nog niet naar buiten gecommuniceerd.

Hoop dat dit voor jullie leuk/interessant nieuws is.

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#36 Bericht door gforce »

driewiel schreef:WheelsReinvented is geen dealer meer van GForce. Die wilde enkel de goedkope uitvoeringen als alternatief voor de Steintrikes. Begrijpelijk. Waarom zou je gouden onderdelen aan een budget fiets hangen? Basis Shimano setje is goed zat.
Hoe komt het toch dat ze zo moeizaam verkocht werden? Tja laat zich wel raden.
Hier wil ik toch even nog los op reageren. Ik ben het namelijk hardgrondig met je oneens dat een basisset shimano goed zat is. Op ons goedkoopste model zit een alivio, dus dat is redelijk basis. Niets mis mee, schakelt prima. Maar als je onder kracht gaat schakelen met een dergelijke set gaat het stuk. Daarom zet je er bv een xt setje op. Kost meer, maar werkt ook beter. Een achter geveerde fiets heeft meer onderdelen, denk aan een (dure) demper, extra scharnierpunt en, in ons geval, duurder schakel en remmateriaal. Is de fiets daarmee duurder? wel dan het basis model, maar nog steeds goedkoper dan de allergoedkoopste (basis) steintrike. En dat is ook logisch, want steintrikes zijn technisch totaal andere fietsen.

Wat ik me afvraag is ook je laatste zin, waar denk je dat we moeizaam verkopen? En waarom laat zich dat raden?

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#37 Bericht door Mathia »

gforce schreef: Hoop dat dit voor jullie leuk/interessant nieuws is.
Jazeker! Binnen twee jaar heb ik misschien al wel genoeg geld om iets van eigen bodem te kopen... altijd beter, zoiets...
Als het niet ligt, dan zit het niet.

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#38 Bericht door Bram Mouton »

Ga je verhuizen Mathia aangezien je iets van eigen bodem gaat kopen of weet jij al iets wat wij niet weten? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#39 Bericht door Mathia »

Bram Mouton schreef:Ga je verhuizen Mathia aangezien je iets van eigen bodem gaat kopen of weet jij al iets wat wij niet weten? :mrgreen:
:oops: oeps... Te snel gelezen... sja, met die examens hier is lezen niet echt meer mijn sterkste kant...
Maar wie weet hé, in Nederland hebben ze tenminste fietspaden :twisted:
Als het niet ligt, dan zit het niet.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#40 Bericht door eeuwige reiziger »

Bram Mouton schreef:Ga je verhuizen Mathia aangezien je iets van eigen bodem gaat kopen of weet jij al iets wat wij niet weten? :mrgreen:
Euh, om in de lijn te blijven van wat we de laatste tijd allemaal op het forum lezen... kindje kopen? Ook van eigen bodem. Meer zelfs, ook van eigen kweek. :wink: :mrgreen:

Sommige dingen zijn soms rapper een feit dan je denkt, niet, Bram?! :wink: :-#
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#41 Bericht door eeuwige reiziger »

gforce schreef:... maar nog steeds goedkoper dan de allergoedkoopste (basis) steintrike. En dat is ook logisch, want steintrikes zijn technisch totaal andere fietsen.
Vooraleer ik de Thorax in huis haalde, was ik lange tijd geïnteresseerd in de Steintrikes. Ik heb ook de ontwikkelingen wat blijven volgen. Daarom maakt je opmerking me wel nieuwsgierig: hoe moet ik het zien dat deze trikes "technisch totaal anders" zijn dan jullie trikes? Gewoon pure nieuwsgierigheid.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#42 Bericht door Bram Mouton »

Het kon natuurlijk dat jij al op de hoogte was van ontwikkelingen van een trike hier in belgië hé Mathia, voor de rest kan ik je over die fietspaden alleen maar gelijk geven.

Aan Stefaan kan ik enkel meedelen dat het nog maar eens bevestigd dat ik beter eens meer op café blijf plakken s'avonds of een toertje ga fietsen om zo een dingen te vermijden in de toekomst... :mrgreen:

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#43 Bericht door gforce »

eeuwige reiziger schreef:
gforce schreef:... maar nog steeds goedkoper dan de allergoedkoopste (basis) steintrike. En dat is ook logisch, want steintrikes zijn technisch totaal andere fietsen.
Vooraleer ik de Thorax in huis haalde, was ik lange tijd geïnteresseerd in de Steintrikes. Ik heb ook de ontwikkelingen wat blijven volgen. Daarom maakt je opmerking me wel nieuwsgierig: hoe moet ik het zien dat deze trikes "technisch totaal anders" zijn dan jullie trikes? Gewoon pure nieuwsgierigheid.
Steins maken geen gebruik van gebogen buizen maar buizen met zaagsnedes, de kettingloop is anders (ik moet zeggen vaak beter dan bij ons) en ze zijn meer "draadframe" achig zoals ik dat maar omschrijf. Zeker als je de voor geveerde modellen ziet. Ze zijn ook meer gebouwd richting ATB stijl terwijl wij meer naar sporttoer neigen. Wellicht is "totaal anders" een iets gechargeerde uitspraak. Vooral de wijze waarop het frame is opgebouwd is arbeidsintensiever en dus ook duurder.

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#44 Bericht door Piet Piraat »

gforce schreef: Er zijn forse veranderingen op komst bij ons. Ik kan in ieder geval vertellen dat we voor 2011 het modelgamma van Performer gaan voeren. Dus niet meer onder onze eigen merknaam (de oplettende kijker wist wel dat wij onze fietsen bij performer lieten maken), maar rechtstreeks onder de naam van performer, omdat er te weinig onderscheidend vermogen was tussen beide partijen. We zijn dus ook exclusief distributeur van Performer geworden.
Mooi nieuws. Wil dat zeggen dat jullie, naast de trikes, ook de verschillende ligfietsen van Performer zullen verdelen? Zullen jullie dan ook de mogelijkheid bieden om verschillende modellen te testen en/of huren?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#45 Bericht door eeuwige reiziger »

driewiel schreef:Goede vraag. Op tv zien de stieren er ook kleiner uit dan in't echt. (Maar niet groot genoeg om te voorkomen dat hij de bekleding van het stoeltje wordt. )

De Trident Spike is een mooi forensen dingetje. Iets hoger, vouwbaar (dus ook goedkoper verzenden!). En kunt er zelf wat versnellingen bijzetten.

Ik weet dat een duitse ligfietswinkelbaas een filpje had met een Trident Stowaway. Misschien toekomstig importeur?
Eerlijk gezegd heb ik toch wat reserves bij die Trident Spike. In het verleden heb ik nog een tijdje met een TerraTrike Tourrondgereden en ik vond dat de twee staafjes waarmee de stoel bevestigd werd aan de achterzijde van het frame, het geheel toch niet zo stevig maakten. Bij die Trident Spike zie ik een gelijkaardige bevestiging. Bij bochtenwerk en slecht wegdek voelt het aan alsof je met een slappe vod fietst.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie