Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#46 Bericht door Bram Mouton »

Was het de trike of hetgeen eropzat dat als een slappe vod voelde? :mrgreen: :twisted:

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#47 Bericht door gforce »

Piet Piraat schreef:
gforce schreef: Er zijn forse veranderingen op komst bij ons. Ik kan in ieder geval vertellen dat we voor 2011 het modelgamma van Performer gaan voeren. Dus niet meer onder onze eigen merknaam (de oplettende kijker wist wel dat wij onze fietsen bij performer lieten maken), maar rechtstreeks onder de naam van performer, omdat er te weinig onderscheidend vermogen was tussen beide partijen. We zijn dus ook exclusief distributeur van Performer geworden.
Mooi nieuws. Wil dat zeggen dat jullie, naast de trikes, ook de verschillende ligfietsen van Performer zullen verdelen? Zullen jullie dan ook de mogelijkheid bieden om verschillende modellen te testen en/of huren?
Ja dat kan. We hebben op dit moment een heel erg mooie lowracer staan van performer (in paars metallic) een tandem (de versie met 2 ligzetels) een toscana, een goal-x 26/26 en een goal-x 20/26. Ik heb eerlijk gezegd bij de goal-x 26/26 wat minder positief gevoel, deze is erg nerveus om mee te rijden maar dat schijnt normaal te zijn. De lowracer is *echt* waanzinnig gaaf. De demo heeft wat overbemeten componenten (x.0 carbon en bb7 remmen) maar ik vind zelf de kleur waanzinnig mooi. De lowracer gaat begin februari ter demo staan bij onze dealer in Renesse, dat is op zich goed te doen vanuit belgië lijkt me... Of hebben jullie belangstelling voor een middagje testen in belgië ?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#48 Bericht door Wouter D »

hou anders de kalender in de gaten betreft de velomobieltestdag die ze aan het plannen zijn in februari, dan mag je gerust met een aantal fietsen afkomen om te testen, of doe je dat liever in de zomer.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#49 Bericht door eeuwige reiziger »

gforce schreef:Er zijn forse veranderingen op komst bij ons. Ik kan in ieder geval vertellen dat we voor 2011 het modelgamma van Performer gaan voeren. Dus niet meer onder onze eigen merknaam (de oplettende kijker wist wel dat wij onze fietsen bij performer lieten maken), maar rechtstreeks onder de naam van performer, omdat er te weinig onderscheidend vermogen was tussen beide partijen. We zijn dus ook exclusief distributeur van Performer geworden. Prijzen voor trikes beginnen bij 1399 euro voor de JC-70CM van performer. Er komen in de toekomst ook nog nieuwe modellen GForce trikes aan, maar dat gaat nog zeker minimaal een jaar tot twee jaar duren. We zijn nu in het ontwerpstadium voor 2 nieuwe modellen van Nederlandse bodem (zowel ontwikkeling als fabrikage gaan hier plaatsvinden). Overigens hebben jullie hiermee de primeur te pakken, want, naast onze dealers, was dit nog niet naar buiten gecommuniceerd.
Op jullie site zie ik slechts één model staan (vergis ik mij als ik me vaag herinner dat er vroeger een uitgebreider gamma aangeboden werd?). Als dit in de toekomst wordt uitgebreid, zal dit dan over trikes met directe of indirecte sturing gaan?
spruitje schreef:hou anders de kalender in de gaten betreft de velomobieltestdag die ze aan het plannen zijn in februari, dan mag je gerust met een aantal fietsen afkomen om te testen, of doe je dat liever in de zomer.
Eigenlijk wel een goed idee: een velomobiel- en triketestdag op een en dezelfde dag! Zou Dries dan bijvoorbeeld ook z'n ICE kunnen meebrengen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#50 Bericht door Mathia »

eeuwige reiziger schreef:Eigenlijk wel een goed idee: een velomobiel- en triketestdag op een en dezelfde dag! Zou Dries dan bijvoorbeeld ook z'n ICE kunnen meebrengen?
Ik ben voor! Met Ice én Gforcetrikes erbij wordt Gent voor even de hemel op aarde :o ... Ofja, het kanaal Gent-Brugge :roll:
Ik bedoel het jaagpad... :^o
Als het niet ligt, dan zit het niet.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#51 Bericht door eeuwige reiziger »

Mathia schreef:Ik ben voor! Met Ice én Gforcetrikes erbij wordt Gent voor even de hemel op aarde :o ... Ofja, het kanaal Gent-Brugge :roll:
Ik bedoel het jaagpad... :^o
Ja, want anders ben je toch wel met de verkeerde sport bezig...! :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#52 Bericht door gforce »

Februari zal helaas niet gaan, dan is de nieuwe zending met trikes nog niet binnen. Ben bang dat het niet eerder zal worden dan half maart, als alles tenminste meezit ook nog.

@eeuwige reiziger: De website is niet actueel met modellen. Als je wilt zien wat er leverbaar is op dit moment, dan kun je kijken op de performer website (performer.com.tw). De nieuwe trikes worden naar alle waarschijnlijkheid indirect gestuurd. (we zijn nu nog aan het tekenen, dus er kan nog van alles gebeuren :-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#53 Bericht door Wouter D »

je kan anders eens komen meefietsen op het jaarlijkse treffen van gentse liggers dat tijdens het 1-mei-weekend doorgaat, en dan breng je gewoon je fietsen mee, zodat mensen na de tocht kunnen testrijden,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#54 Bericht door gforce »

Zal kijken of dat gaat lukken. We staan ook 15 mei bij de ligfiets opstapdagen in Breda, dat zou voor jullie ook goed te doen moeten zijn.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#55 Bericht door CapoJan »

Ik kan natuurlijk wel met mijn Gforce komen, indien de (nog te kiezen) datum in mijn agenda in te passen valt. Zo'n testdag lijkt me ook wel wat.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#56 Bericht door eeuwige reiziger »

gforce schreef:@eeuwige reiziger: De website is niet actueel met modellen. Als je wilt zien wat er leverbaar is op dit moment, dan kun je kijken op de performer website (performer.com.tw). De nieuwe trikes worden naar alle waarschijnlijkheid indirect gestuurd. (we zijn nu nog aan het tekenen, dus er kan nog van alles gebeuren :-)
Even over het muurtje gekeken. Leuke trikes, driewerf helaas echter, ik zie dat alle trikes een directe sturing hebben en dat is nu eenmaal niet zo goed voor mijn welbehagen op de fiets. Directe sturing vraagt veel energie van me, terwijl ik juist op een trike heel ontspannend wil rijden. Niet slecht bedoeld, hoor, maar niet alle sleutels passen nu eenmaal op alle sloten. Was er in het vroegere assortiment niet een enkele trike met indirecte sturing? Of laat mijn geheugen me in de steek (wat natuurlijk wel eens kan nu tram 4 bij me is gepasseerd :wink: )?
Bram Mouton schreef:Was het de trike of hetgeen eropzat dat als een slappe vod voelde? :mrgreen: :twisted:
Euh, na een receptie herinnert een mens zich soms niet alle details meer... :wink: :mrgreen:
CapoJan schreef:Ik kan natuurlijk wel met mijn Gforce komen, indien de (nog te kiezen) datum in mijn agenda in te passen valt. Zo'n testdag lijkt me ook wel wat.
Hoe meer liggers, hoe meer vreugde! \:D/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#57 Bericht door Mathia »

CapoJan schreef:Ik kan natuurlijk wel met mijn Gforce komen, indien de (nog te kiezen) datum in mijn agenda in te passen valt. Zo'n testdag lijkt me ook wel wat.
Graag! Een trike met indirecte sturing wilde ik sowieso nog eens gaan testen...
Als het niet ligt, dan zit het niet.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#58 Bericht door CapoJan »

Mathia schreef: Graag! Een trike met indirecte sturing wilde ik sowieso nog eens gaan testen...
Dat zal dan niet met de mijne zijn: directe sturing...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#59 Bericht door Mathia »

CapoJan schreef:
Mathia schreef: Graag! Een trike met indirecte sturing wilde ik sowieso nog eens gaan testen...
Dat zal dan niet met de mijne zijn: directe sturing...
alweer; een foutje :shock: ik bedoelde natuurlijk wel directe sturing... :oops:
Als het niet ligt, dan zit het niet.

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#60 Bericht door gforce »

eeuwige reiziger schreef:
gforce schreef:@eeuwige reiziger: De website is niet actueel met modellen. Als je wilt zien wat er leverbaar is op dit moment, dan kun je kijken op de performer website (performer.com.tw). De nieuwe trikes worden naar alle waarschijnlijkheid indirect gestuurd. (we zijn nu nog aan het tekenen, dus er kan nog van alles gebeuren :-)
Even over het muurtje gekeken. Leuke trikes, driewerf helaas echter, ik zie dat alle trikes een directe sturing hebben en dat is nu eenmaal niet zo goed voor mijn welbehagen op de fiets. Directe sturing vraagt veel energie van me, terwijl ik juist op een trike heel ontspannend wil rijden. Niet slecht bedoeld, hoor, maar niet alle sleutels passen nu eenmaal op alle sloten. Was er in het vroegere assortiment niet een enkele trike met indirecte sturing? Of laat mijn geheugen me in de steek (wat natuurlijk wel eens kan nu tram 4 bij me is gepasseerd :wink: )?

ben er bang voor. Wij hebben nog nooit indirect gestuurde trikes geleverd :-). Ik zit met de nieuwe tekeningen te werken aan een systeem dat beide mogelijkheden toelaat, maar kom wat verkeerd uit met stuur geometrie. Wordt vervolgd...

Plaats reactie