nuvinci naaf
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
- Tjorque
- Helper
- Berichten: 366
- Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
- Postcode: 2000
- Fiets: HP Grasshopper
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
't gewicht van die naaf 4,5 kg
wat is het bereik van die naaf? dat zal ook niet in de buurt komen van de rohloff
97% rendement...
das niet om te zeggen veel beter dan de rohloff die varieert tussen de 99 en de 95%
die nuvinci kost inclusief batavus bomma fiets 899€, ik geloof niet dat je een fiets kan maken van vergelijkbare kwaliteit als die van Rohloff...
drie redenen om rohloff te rijden
wat is het bereik van die naaf? dat zal ook niet in de buurt komen van de rohloff
97% rendement...
das niet om te zeggen veel beter dan de rohloff die varieert tussen de 99 en de 95%
die nuvinci kost inclusief batavus bomma fiets 899€, ik geloof niet dat je een fiets kan maken van vergelijkbare kwaliteit als die van Rohloff...
drie redenen om rohloff te rijden
Grasshopper
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
de naaf zal dus 3 a 400 kosten, zal dus half zo goed zijn als de rohloff, wat meer dan voldoende is, ik gebruik nu minder dan een halve rohloff, 7 tot 11 namelijk .
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
Misschien in de 5 gebruik ik nog maar 5,6,7,8,9,10,11 dat zijn er 7 van de 14
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
- Tjorque
- Helper
- Berichten: 366
- Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
- Postcode: 2000
- Fiets: HP Grasshopper
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ik gebruik voornamelijk 1 tot 12. En slaag wel soms een een a tweetal vitessen per keer over.
I'm like a truck engine. I've got the power but I need those gears...
Camions slaan op vlakke wegen/ ongeladen ook regelmatig vitessen over :p
'k denk dat 'k bij die NuVinci helemaal 't "schakelen kwijt zou geraken", want ge moet al redelijk precies nen draai aan uw versteller geven om altijd op dezelfde verhoudingen te komen
Een vast schakelpatroon brengt een beetje structuur in het trapgebeuren. Misschien is dat helemaal zo slecht nog niet
I'm like a truck engine. I've got the power but I need those gears...
Camions slaan op vlakke wegen/ ongeladen ook regelmatig vitessen over :p
'k denk dat 'k bij die NuVinci helemaal 't "schakelen kwijt zou geraken", want ge moet al redelijk precies nen draai aan uw versteller geven om altijd op dezelfde verhoudingen te komen
Een vast schakelpatroon brengt een beetje structuur in het trapgebeuren. Misschien is dat helemaal zo slecht nog niet
Grasshopper
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
bij een roeifiets van thijs is dat traploos schakelen en vond dat niet vervelend, het enige misschien is dat je bij een bepaalde snelheid weet welke versnelling je wil en dat dat nu net niet gaat.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
denk dat je beterop trapfrequentie rijd met een traploze versnelling
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
alé kgon nog eki wat posten zie
die nuvinci wordt soms al direct negatief bekeken en vergeleken met andere
naven
tis niet omdat het 'maar' 400euro kost dat het slecht moet zijn
16000 franken, das toch een bom geld vr de gewone man
dat interesseert me nogal, die naaf, met bollen ipv tandwielen
das toch veel te straffe paté om vanuit je luie zetel zomaar
wat dingetjes over te schrijven,
en de massa van 4,5kg, dat is toch niet slecht?
en waarschijnlijk maakt ie geen kabaal als de rohloff?
ik zou zeggen gun die mannen wat tijd
ik vind het al een straffe toer dat ze dat gemaakt hebben, en
ik ben daar zeer benieuwd naar
als ik windop na 100km het gevoel heb van 'dzju ik zou nu net
een tandwieltje hiertussen moeten hebben zie'...
op die momenten zo ik graag een CVT in mijne velo hebben
en tis nie omdat er een cvt inzit dat je geen vaste standen zou kunnen hebben op je shifter
mss kunnen ze wel een shifter maken waarop je zelf een aantal
vaste standen kan instellen
in ieder geval, ik vind het wel straffe paté!
die nuvinci wordt soms al direct negatief bekeken en vergeleken met andere
naven
tis niet omdat het 'maar' 400euro kost dat het slecht moet zijn
16000 franken, das toch een bom geld vr de gewone man
dat interesseert me nogal, die naaf, met bollen ipv tandwielen
das toch veel te straffe paté om vanuit je luie zetel zomaar
wat dingetjes over te schrijven,
en de massa van 4,5kg, dat is toch niet slecht?
en waarschijnlijk maakt ie geen kabaal als de rohloff?
ik zou zeggen gun die mannen wat tijd
ik vind het al een straffe toer dat ze dat gemaakt hebben, en
ik ben daar zeer benieuwd naar
als ik windop na 100km het gevoel heb van 'dzju ik zou nu net
een tandwieltje hiertussen moeten hebben zie'...
op die momenten zo ik graag een CVT in mijne velo hebben
en tis nie omdat er een cvt inzit dat je geen vaste standen zou kunnen hebben op je shifter
mss kunnen ze wel een shifter maken waarop je zelf een aantal
vaste standen kan instellen
in ieder geval, ik vind het wel straffe paté!
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
4.5 kilos voor vitessen, gaat ge aan geen enkele coureur versleten krijgen... da is meer dan de helft van het gewicht van hunnen velo... hoe zwaar moet da wiel dan al niet zijn om zoiets te kunnen spaken vraag ik me dan af. En idd, 400 euro, nen XT derailleur en cassette kost 100 euro, neem de shifters erbij en voorderailleur en je komt op 200 euro, en da weegt héél wa minder hé... ge moet het spel nog altijd in de waggel houden, en dat kost spierkracht, of is da ding zo zwaar omdat er nog nen mini bionX inzit? Neen, die naafversnellingen krijgt ge aan nen echte fietsfreak ni verkocht, spreek maar een met kilometervreters, die lachen u vierkant uit...
ride to live, live to ride
ik rij nu toch minimaal 1000km per maand,
waarvan verschillende keren 100 tot 150km,
gemiddeld minimaal 33
en ik ga geregeld 5 tot 10km zwemmen
beschouw mij niet al een mietje zenne
en rij ook met derailleur, die rohloff heb ik eruit gezwierd
na een paar keer
en ik heb niet gezegd dat
ik fan ben van die naaf, alleen dat ik die wel ns wil testen
alvorens er wat slechts over te durven zeggen,
ik vind dat je wat respect moet hebben voor mensen die
zulke dingen kunnen uitdenken en ook kunnen bouwen, én op de markt brengen
en ook al is het dan je dat niet, er zijn wel mensen die zo'n
naaf WEL kunnen gebruiken
derailleurversnellingen = ok, maar ik bekijk die nuvinci met grote
ogen als ingenieur
en als fietser sta ik er best voor open tot ik hem kan testen
en nu heb ik er weer genoeg van van dit forum
waarvan verschillende keren 100 tot 150km,
gemiddeld minimaal 33
en ik ga geregeld 5 tot 10km zwemmen
beschouw mij niet al een mietje zenne
en rij ook met derailleur, die rohloff heb ik eruit gezwierd
na een paar keer
en ik heb niet gezegd dat
ik fan ben van die naaf, alleen dat ik die wel ns wil testen
alvorens er wat slechts over te durven zeggen,
ik vind dat je wat respect moet hebben voor mensen die
zulke dingen kunnen uitdenken en ook kunnen bouwen, én op de markt brengen
en ook al is het dan je dat niet, er zijn wel mensen die zo'n
naaf WEL kunnen gebruiken
derailleurversnellingen = ok, maar ik bekijk die nuvinci met grote
ogen als ingenieur
en als fietser sta ik er best voor open tot ik hem kan testen
en nu heb ik er weer genoeg van van dit forum
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Awel alex, als je gelijk hebt heb je gelijk.
EN als er geen markt voor was zouden ze hem er zeker nie topgooien en de ontwikkelingskosten in hun zakken houden.
Vind het ook heel knap ontworpen, en mag er best zijn voor zijn doelgroep EN denk niet dat ze hier de snelheidsduivels mee willen bereiken.
Maar hij verdiend zeker zijn kans
EN als er geen markt voor was zouden ze hem er zeker nie topgooien en de ontwikkelingskosten in hun zakken houden.
Vind het ook heel knap ontworpen, en mag er best zijn voor zijn doelgroep EN denk niet dat ze hier de snelheidsduivels mee willen bereiken.
Maar hij verdiend zeker zijn kans
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen