nuvinci naaf

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#16 Bericht door Duckjibepete »

om kunnen uit te pakken bij hun vriendjes :lol:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Tjorque
Helper
Berichten: 366
Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
Postcode: 2000
Fiets: HP Grasshopper
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

#17 Bericht door Tjorque »

't gewicht van die naaf 4,5 kg :shock: :shock: :shock:

wat is het bereik van die naaf? dat zal ook niet in de buurt komen van de rohloff
97% rendement...
das niet om te zeggen veel beter dan de rohloff die varieert tussen de 99 en de 95%

die nuvinci kost inclusief batavus bomma fiets 899€, ik geloof niet dat je een fiets kan maken van vergelijkbare kwaliteit als die van Rohloff...

drie redenen om rohloff te rijden :lol:
Grasshopper
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#18 Bericht door wost »

de naaf zal dus 3 a 400 kosten, zal dus half zo goed zijn als de rohloff, wat meer dan voldoende is, ik gebruik nu minder dan een halve rohloff, 7 tot 11 namelijk .
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

dirk65

#19 Bericht door dirk65 »

ik gebruik nu minder dan een halve rohloff, 7 tot 11 namelijk .
Vertrek jij in 7de? En als je een brug opmoet?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#20 Bericht door wost »

Misschien in de 5 gebruik ik nog maar 5,6,7,8,9,10,11 dat zijn er 7 van de 14
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#21 Bericht door Jef »

Ik heb het volle geniet van een Rohloff :shock:
Van een lange heuvel naar beneden duiken is zeer tof in 14 en ooit heb ik na een winterritje ergens in Ravels mijn 1 ook moeten gebruiken om de laatste km nog thuis te geraken. :wink: :?
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Tjorque
Helper
Berichten: 366
Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
Postcode: 2000
Fiets: HP Grasshopper
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

#22 Bericht door Tjorque »

Ik gebruik voornamelijk 1 tot 12. En slaag wel soms een een a tweetal vitessen per keer over.

I'm like a truck engine. I've got the power but I need those gears... :)
Camions slaan op vlakke wegen/ ongeladen ook regelmatig vitessen over :p

'k denk dat 'k bij die NuVinci helemaal 't "schakelen kwijt zou geraken", want ge moet al redelijk precies nen draai aan uw versteller geven om altijd op dezelfde verhoudingen te komen :lol:
Een vast schakelpatroon brengt een beetje structuur in het trapgebeuren. Misschien is dat helemaal zo slecht nog niet :lol:
Grasshopper
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#23 Bericht door marini »

bij een roeifiets van thijs is dat traploos schakelen en vond dat niet vervelend, het enige misschien is dat je bij een bepaalde snelheid weet welke versnelling je wil en dat dat nu net niet gaat.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#24 Bericht door wost »

denk dat je beterop trapfrequentie rijd met een traploze versnelling
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Tjorque
Helper
Berichten: 366
Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
Postcode: 2000
Fiets: HP Grasshopper
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

#25 Bericht door Tjorque »

Voor mij is een klikske hoger een doelstelling :)

een streefdoel naar een hogere snelheid...
Grasshopper
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]

Gast

#26 Bericht door Gast »

alé kgon nog eki wat posten zie
die nuvinci wordt soms al direct negatief bekeken en vergeleken met andere
naven
tis niet omdat het 'maar' 400euro kost dat het slecht moet zijn
16000 franken, das toch een bom geld vr de gewone man

dat interesseert me nogal, die naaf, met bollen ipv tandwielen
das toch veel te straffe paté om vanuit je luie zetel zomaar
wat dingetjes over te schrijven,
en de massa van 4,5kg, dat is toch niet slecht?
en waarschijnlijk maakt ie geen kabaal als de rohloff?

ik zou zeggen gun die mannen wat tijd
ik vind het al een straffe toer dat ze dat gemaakt hebben, en
ik ben daar zeer benieuwd naar

als ik windop na 100km het gevoel heb van 'dzju ik zou nu net
een tandwieltje hiertussen moeten hebben zie'...
op die momenten zo ik graag een CVT in mijne velo hebben
en tis nie omdat er een cvt inzit dat je geen vaste standen zou kunnen hebben op je shifter
mss kunnen ze wel een shifter maken waarop je zelf een aantal
vaste standen kan instellen

in ieder geval, ik vind het wel straffe paté!

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#27 Bericht door Duckjibepete »

4.5 kilos voor vitessen, gaat ge aan geen enkele coureur versleten krijgen... da is meer dan de helft van het gewicht van hunnen velo... hoe zwaar moet da wiel dan al niet zijn om zoiets te kunnen spaken vraag ik me dan af. En idd, 400 euro, nen XT derailleur en cassette kost 100 euro, neem de shifters erbij en voorderailleur en je komt op 200 euro, en da weegt héél wa minder hé... ge moet het spel nog altijd in de waggel houden, en dat kost spierkracht, of is da ding zo zwaar omdat er nog nen mini bionX inzit? Neen, die naafversnellingen krijgt ge aan nen echte fietsfreak ni verkocht, spreek maar een met kilometervreters, die lachen u vierkant uit...
ride to live, live to ride

Gast

#28 Bericht door Gast »

ik rij nu toch minimaal 1000km per maand,
waarvan verschillende keren 100 tot 150km,
gemiddeld minimaal 33
en ik ga geregeld 5 tot 10km zwemmen
beschouw mij niet al een mietje zenne

en rij ook met derailleur, die rohloff heb ik eruit gezwierd
na een paar keer

en ik heb niet gezegd dat
ik fan ben van die naaf, alleen dat ik die wel ns wil testen
alvorens er wat slechts over te durven zeggen,

ik vind dat je wat respect moet hebben voor mensen die
zulke dingen kunnen uitdenken en ook kunnen bouwen, én op de markt brengen
en ook al is het dan je dat niet, er zijn wel mensen die zo'n
naaf WEL kunnen gebruiken

derailleurversnellingen = ok, maar ik bekijk die nuvinci met grote
ogen als ingenieur
en als fietser sta ik er best voor open tot ik hem kan testen

en nu heb ik er weer genoeg van van dit forum

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#29 Bericht door Edje »

Awel alex, als je gelijk hebt heb je gelijk.

EN als er geen markt voor was zouden ze hem er zeker nie topgooien en de ontwikkelingskosten in hun zakken houden.

Vind het ook heel knap ontworpen, en mag er best zijn voor zijn doelgroep EN denk niet dat ze hier de snelheidsduivels mee willen bereiken.

Maar hij verdiend zeker zijn kans :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#30 Bericht door marini »

ik vind het idd een straf concept, als ik er ene zie vraag ik of ik er mee mag rijden.
Ge moet er maar opkomen
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie