Voor en nadelen van een staartpunt.

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Riderpiloot
Neo Prof
Berichten: 167
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 23:01
Fiets: Optima Rider
Locatie: Helmond (nl)
Contacteer:

Voor en nadelen van een staartpunt.

#1 Bericht door Riderpiloot »

Daar is ook al veel over geschreven, ik had ook een staartpunt voor de Rider. Deze pastte perfect en op hogere snelheid scheelde het wel een beetje. De voordelen zijn niet te overwegen met de nadelen. Voordelen, iets meer snelheid, de fiets komt er mooier uit te zien, de fiets krijgt een maarwaarde. Nadelen, oppassen met takken want dei kunnen door het materiaal heen slaan, Oppassen voor kleine aanrijdingen want de lak beschadigd snel of kans op scheuren van materiaal, Geen bregruimte als het echt een staartpunt is dus geen koffer, Lawaai en rammelen dat vond ik het irritantste aan de staartpunt. Ik wil nu een andere punt gaan ontwerpen maar dan ook meer gericht op comfort. Geen superstroomlijn maar meer ook voor materiaal in mee te kunnen nemen. Het moet echter ook wel weer een makkelijk systeem worden dus op de bagagedrager vastschroeven. De andere staartpunt was een HB design staartpunt die ook bij Optima in het programma zit. Ik heb er echter zelf een goed passend aluminium frame voor gemaakt zodat de staartpunt makkelijk te monteren was. Bagagedrager demonteren en de staartpunt er op schroeven met dezelfde bouten. 8 minuten werk. Het nieuwe model zal eerst uit hout gemaakt worden, ik denk als het hout licht genoeg is dat het gewicht zeker zal gaan meevallen.
Voor wie het wil weten, Geert Dijstelbloem is de echte naam.

Plaats reactie