Wat is de juiste manier.....???

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Wat is de juiste manier.....???

#31 Bericht door mel »

Bedankt voor je enthousiasme :D . Zoals ik al zei was de beslissing om een ICE aan te schaffen zo goed als gemaakt . Ik had ook al met Anthony van het forum hier afgesproken . Hij zou enkele dagen geleden met zijn ICE trike tot bij mij komen om hem grondig te kunnen testrijden. Maar de testrit van afgelopen zaterdag heeft heel mijn beslissing door elkaar gegooid. Het grote punt is dat ik 3000-4000 euro zal betalen om daarna mss te merken dat ik na enkel dagen weer verrekte rugpijn heb en de trike er werkloos zal bijstaan. De prijs is me te hoog om te gokken :? :?

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Wat is de juiste manier.....???

#32 Bericht door SCORPION »

Prettige Kerst mel, of het nu met of zonder ICE trike is, dat kan toch de pret niet derven !

Ga toch eens bij een kinesist met je rug, dan weet je wat er juist aan de hand is !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: Wat is de juiste manier.....???

#33 Bericht door mel »

bedankt man, voor u hetzelfde :D

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Wat is de juiste manier.....???

#34 Bericht door CapoJan »

Misschien las ik er ergens over, maar je mag nooit verwachten dat je met een ligfiets meteen lange afstanden en hogere gemiddelden kunt halen. Meestal wordt gesteld dat je minstens 1000 km moet fietsen eer je erop ingesteld bent (houding, spiertraining). Die 1000 km moet je niet over meer jaren tellen :wink: : het gaat om trainingseffecten.
Als je vanaf het begin voor jezelf wil bewijzen dat het beter en sneller gaat, zal je je forceren. Eerste opdracht - in de veronderstelling dat de fiets perfect afgesteld is - is ontspannen leren fietsen.
Kan zijn dat jij te gespannen zat op de fiets en dat je rug daartegen protesteert.

Zoals anderen ook al zegden: klikpedalen zijn eigenlijk een must. Het rendement verbetert en het is vooral comfortabeler. In de Orca zitten nu pedalen met één kant SPD en één kant vlak. Met gewone schoenen fietsen is goed als het maar om enkele kilometers gaat, maar ik mis meteen die klikkers: bij elke duw gaat mijn voet van de pedalen. Hierdoor moet je meer kracht zetten om te duwen en als ik niet oplet, voel ik dat ook in mijn rug.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie