Zweten

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5074
Leeftijd: 47
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Woonplaats: Ruiselede
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Zweten

#46 Berichtdoor eeuwige reiziger » wo 23 dec 2015, 0:28

spruitje schreef:je bedoelt dat na tien jaar het reukje zo sterk was dat het je zelf ook begon op te vallen :-) ...


Jamaar, hoe harder een kaas stinkt, hoe lekkerder! :wink: Zou het in velomobielen ook krioelen van de "beestjes", net als bij schimmelkaas? #-o

spruitje schreef:... volgens mij is zo een geurtje er heel rap als je veel zweet in de fiets


En als je een flinke zweter bent, heb je sowieso prijs. Ik vraag me af of een wekelijkse schoonmaakbeurt van de binnenkant enig soelaas zou bieden.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Re: Zweten

#47 Berichtdoor aiai » wo 06 jan 2016, 22:40

Bij diefstal wel handig. Dan ruik je van wie de velomobiel is ;-)

Gebruikersavatar
CapoJan
ploegleider
Berichten: 2173
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Contacteer:

Re: Zweten

#48 Berichtdoor CapoJan » wo 06 jan 2016, 23:07

't Was te laat op het jaar om te testen, maar ik heb een 'luchthapper' van Flevobike liggen om te testen. Uiteraard op maat van de Orca. Volgende zomer zal ik die zeker uittesten. De bedoeling is dat die vooraan op de opening (ik zou zeggen 'instap', maar dat is niet het geval in een Orca) gezet wordt en de rijwind naar binnen leidt. Wordt vervolgd later op het jaar.

Andere kant: Dries (Callebaut) vertelde me jaren geleden dat het kon gebeuren dat er in de winter millimeters ijs op de binnenkant van zijn WAW stond. Die zal toen ook wel enkele kilootjes extra gewogen hebben.
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
CapoJan
ploegleider
Berichten: 2173
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Contacteer:

Re: Zweten

#49 Berichtdoor CapoJan » wo 06 jan 2016, 23:09

Nog iets wat ik op sommige blogs las: als je een luchtstroom wil creëren, dan moet die lucht ook weg kunnen. O.a. Harry Lieben maakte daarom een gat in de staart van zijn Mango, als ik het goed heb. Had geen meetbaar effect op de luchtweerstand, maar wel op het comfort.
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1565
Leeftijd: 38
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Woonplaats: Diksmuide
Locatie: stuivekenskerke
Contacteer:

Re: Zweten

#50 Berichtdoor trikelover » do 07 jan 2016, 0:15

CapoJan schreef:Andere kant: Dries (Callebaut) vertelde me jaren geleden dat het kon gebeuren dat er in de winter millimeters ijs op de binnenkant van zijn WAW stond. Die zal toen ook wel enkele kilootjes extra gewogen hebben.

Milimeters zal een beetje veel zijn maar een laagje ijs is zeker mogelijk. Heb het zelf nog tegen gekomen met de WaW
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 504
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 2430
Woonplaats: Vorst-Laakdal
Locatie: Vorst-Laakdal
Contacteer:

Re: Zweten

#51 Berichtdoor PatRecumbent » vr 08 jan 2016, 7:26

trikelover schreef:
CapoJan schreef:Andere kant: Dries (Callebaut) vertelde me jaren geleden dat het kon gebeuren dat er in de winter millimeters ijs op de binnenkant van zijn WAW stond. Die zal toen ook wel enkele kilootjes extra gewogen hebben.

Milimeters zal een beetje veel zijn maar een laagje ijs is zeker mogelijk. Heb het zelf nog tegen gekomen met de WaW

Hangt er van af hoelang je wacht met ontdooien :D
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Re: Zweten

#52 Berichtdoor aiai » vr 08 jan 2016, 12:49

PatRecumbent schreef:
trikelover schreef:
CapoJan schreef:Andere kant: Dries (Callebaut) vertelde me jaren geleden dat het kon gebeuren dat er in de winter millimeters ijs op de binnenkant van zijn WAW stond. Die zal toen ook wel enkele kilootjes extra gewogen hebben.

Milimeters zal een beetje veel zijn maar een laagje ijs is zeker mogelijk. Heb het zelf nog tegen gekomen met de WaW

Hangt er van af hoelang je wacht met ontdooien :D


Wacht je te lang, dan vries je in tijdens het fietsen ;-)

Gebruikersavatar
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5074
Leeftijd: 47
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Woonplaats: Ruiselede
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Zweten

#53 Berichtdoor eeuwige reiziger » za 23 jan 2016, 17:47

CapoJan schreef:Andere kant: Dries (Callebaut) vertelde me jaren geleden dat het kon gebeuren dat er in de winter millimeters ijs op de binnenkant van zijn WAW stond. Die zal toen ook wel enkele kilootjes extra gewogen hebben.


Bij de Versatile heb ik dat vrij vaak meegemaakt. Meestal in de neus en in het middengedeelte. Veel minder aan de achterzijde, wat waarschijnlijk te wijten is aan de lucht die langs de naden van de klep de velomobiel binnenstroomt.

CapoJan schreef:Nog iets wat ik op sommige blogs las: als je een luchtstroom wil creëren, dan moet die lucht ook weg kunnen. O.a. Harry Lieben maakte daarom een gat in de staart van zijn Mango, als ik het goed heb. Had geen meetbaar effect op de luchtweerstand, maar wel op het comfort.


Hij heeft daar het een en ander over geschreven, maar ik vind niet onmiddellijk iets terug. Nu lijkt het me vrij aannemelijk dat zo'n "luchtuitlaat" ook wel een weerslag zal hebben op de weerstand. Instromende lucht die in het binnenste van de velomobiel gaat wervelen, moet toch wel een vertragend effect creëren. Er zal ook wel een reden zijn waarom een Milan standaard met dergelijke gaten wordt afgeleverd, niet?!

Afbeelding

PatRecumbent schreef:Hangt er van af hoelang je wacht met ontdooien :D


Lamineren op z'n winsters! :P
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)


Terug naar “Fysiek/Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast